Gå til innhold

Rimelig lunsj til 17 personer x 5 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skal ordne lunsj til 17 deltakere på et kurs og lurer på hva jeg kan finne på som er rimelig, enkelt og raskt og lage.

Kostnadene må være så lave som mulig da dette er frivillig arbeid for alle, men vi vil selvfølgelig at kursdeltakerne skal få god mat.

Jeg har tilgjengelig et kjøkken med komfyr, et (veldig) lite kjøleskap og mikro der jeg kan tilberede maten.

Det skal være nå i sommer så lett sommermat er fint. Og det må være vegansk alternativ.

Jeg tenker jo det åpenbare som brød eller baguetter med et enkelt utvalg av pålegg, men aller helst bør maten være ferdig tilberedt så det ikke tar så lang tid for deltakerne og ordne det selv. 

Noen forslag?

Anonymkode: 33014...dee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dag 1: Pizzasnurrer. Kan lages på forhånd og varmes i ovnen. Godt med kjøttsaus, ost og skinke, feta og spinat. Vegansk ost til de som trenger det. Bør lages to til hver. Kanskje litt grønnsakstaver eller oppkjørt frukt ved siden av?

Dag 2: Hjemmelaget tomatsuppe. Alt kan stå ute av varer. Kan ha tilbehør som pasta, rømme, egg, rundstykker.

Dag 3: Linsegryte. Brød ved siden av. 

https://vegetarentusiast.no/linsegryte/ Alt kan stå ute. 

Dag 4: Omelett i form, lages i ovnen. Du må sikkert lage flere, men kan fint serveres kald. Er noen vegetarianer kan du ha grønnsaker i en og kjøtt og grønnsaker i en annen. Serveres på brød. Er noen vegansk kan du lage wraps med kikerter, spirer, litt grønt og f.eks vegansk aioli. 

Dag 5: Grønnsakssuppe. Pølse eller svineknoke. Rundstykker til. 

Anonymkode: 56d9d...e37

AnonymBruker
Skrevet

Sodd 

Pølse i brød 

wrap 

chilli con carne med bønner 

Anonymkode: 9a70b...bd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sodd 

Pølse i brød 

wrap 

chilli con carne med bønner 

Anonymkode: 9a70b...bd1

Chili sin carne :) 

Anonymkode: 938a2...513

AnonymBruker
Skrevet

Karbonader varmet i ovnen.

Servere enten tradisjonelt som karbonadesmørbrød med ertestuing og løk.

Eller som hamburger, med hamburgerbrød, salat, ferdig skåret tomat, løk, dressing.

Kokte egg, tomat i skiver og majones er veldig godt i baguett. Kokte egg er litt mer luksus enn bare vanlig pålegg, uten å være for dyrt.

Omelett i ovn er nevnt, men du kan også lage eggerøre til mange i ovnen.

https://edelsmatvin.blogspot.com/2019/05/eggerre-i-langpanne.html?m=1

Bakte poteter!

De tar jo lang tid, men de gjør seg selv i ovnen. Jobben blir å skjære opp noe tilbehør.

Litt smør, rømme, strimlet skinke, mais, salat kanskje?

Anonymkode: 4f2ef...a82

AnonymBruker
Skrevet

* Ost/skinke/brokkolipai. Vegansk alternativ kan være spansk omelett. Server salat og en oljebasert dressing ved siden av. 

* Pastasalat, en med (speke)skinke og en uten skinke. Server med brød/rundstykker, aioli og vinaigrette.

* Kremet pasta med laks. Vegansk alternativ kan være kremet pasta med sopp (med vegansk fløte).

Anonymkode: be716...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...