AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #41 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 14.41): Hei Takk for svaret 🙂 Fregnene mine har jeg hele tiden uansett årstid. De første fregnene kom da jeg var rundt 10 år gammel. Etter hvert kom det flere og flere. Nå er jeg 35 år gammel og har en god del på kinnet og nesa. Prøvde en krem også som jeg fikk fra fastlegen. Den het pigmanorm. Jeg brukte kremen i 3 uker. Fregnene ble borte. Men med en gang jeg sluttet med kremen. Kom flekkene tilbake 😪 Da vil jeg tror at jeg har ephelides? Hvilken type syrepeeling anbefaler du? Når det gjelder solkrem så bruker jeg spf50+ hele året 🙂 Ts Anonymkode: 78521...b09 Fregner er fint. Anonymkode: 039c0...c7d 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #42 Skrevet 14. juni 2023 @Roci Sånn da har jeg fått bestilt. Hjertelig takk for hjelpen❤️ Lurer på om du vet om ansikts rens/såpe som du kan anbefale som forebygger pigmentflekker? Gjerne en som skummer mye Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 14. juni 2023 #43 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): @Roci Sånn da har jeg fått bestilt. Hjertelig takk for hjelpen❤️ Lurer på om du vet om ansikts rens/såpe som du kan anbefale som forebygger pigmentflekker? Gjerne en som skummer mye Anonymkode: 78521...b09 Det har for det meste lite hensikt med aktive virkestoffer i produkter som skal skylles av huden. Renseprodukter har som jobb å rense, og så bruker man serum og kremer til aktiv behandling av ulike hudtilstander. Men du kan jo forsøke Fulvic Acid Cleanser fra The Inkey List🙂
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #44 Skrevet 14. juni 2023 Så synd folk vil bli kvitt fregnene sine. Jeg hadde mye fregner da jeg var liten. Mistet flere i voksen alder og skulle ønske jeg fremdeles hadde de fine fregnene som fylte nese og kinn. Som voksen synes jeg voksne med fregner er supersjarmerende. Anonymkode: dc171...abc 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #45 Skrevet 14. juni 2023 Roci skrev (12 timer siden): Det er det som er problemet med hyperpigmentering. For å holde den sånn noenlunde i sjakk om våren og sommeren, må du unngå soleksponering, og det kan jo bli vanskelig. Påfører du solkrem jevnlig gjennom dagen på de utsatte områdene? Beskyttelseseffekten til solkrem avtar nemlig i løpet av dagen, så du har ikke beskyttelsesfaktor 50 klokka 14, dersom du kun påførte solkrem om morgenen. Det er også viktig å bruke tilstrekkelig mengde av solkremen. Jeg vet ikke hvilke produkter du bruker og hvor lenge du har brukt dem, men du kan vurdere å gå over til produkter med høyere konsentrasjon av virkestoffene, dersom du har brukt de en stund og huden din tåler det. Du har ellers helt rett i at det er begrenset hva du kan oppnå med ordinær hudpleie, så du kan vurdere å oppsøke en hudlege eller kosmetisk klinikk. Laserbehandling skal ha svært god effekt på hyperpigmentering. Akkurat nå har jeg på meg 50faktor fra bondi sands på morgenen før jeg drar på jobb, og så sitter jeg jo inne på kontoret hele dagen og påfører en ny runde før jeg drar hjem. Og så evt. enda mer om jeg skal sitte ute i sola. Noen ganger bruker jeg solhatt også om jeg skal være lenge ute. Det ser ut til at jeg klarer å holde den andre hyperpigmenteringen i sjakk, på nesa, kinna osv., men ikke akkurat den på overleppa, den er mest intens. Bruker denne og denne til rens. Bruker også vit C serum fra pure and care, og azealic acid fra the ordinary(som jeg nå ser jeg skal bli flinkere å være nøye med!). Nylig også begynt med retinol øyekremen til the inkey(bruker jo 50faktor uansett liksom). Miniderm fra apoteket som fuktighetskrem. Ellers ikke noen annen hudpleie, og jeg tåler alle disse svært godt. Disse har jeg brukt lenge minus øyekremen da, et par uker. Men ja, om det blir verre utover sommeren så må jeg vurdere sterkere tiltak, i alle fall for overleppa. Greit at jeg er trønder men trenger ikke bart læll Anonymkode: f7941...798
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #46 Skrevet 15. juni 2023 Roci skrev (På 13.6.2023 den 9.12): Ja, C-vitaminserum vil være et bra tilskudd i hudpleierutinen din, ettersom det også har lysnende effekt på pigmenteringer. Det anbefales imidlertid ikke å starte med flere aktive ingredienser samtidig, så det beste er å vente til du vet at huden din tåler nattkremen. Du starter med å bruke nattkremen to kvelder (ikke påfølgende) i uka, og øker gradvis til huden din tåler å bruke den hver kveld. Da først bør du starte med C-vitamin. I mellomtiden kan du heller bruke et serum med niacinamide, som ikke er hudsensitiverende på samme måte som C-vitamin. Niacinamide har dokumentert effekt på pigmenteringer fra en konsentrasjon på 4- 5% og oppover. Selv om niacinmide i utgangspunktet skal tåles av de fleste, kan enkelte reagere på det. Også her er det best å starte gradvis. Noen gode niacinamideserumer å begynne med er f.eks. Pure & Care Serum Niacinamide + Panthenol (dette får du kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det. PUCA har bra produkter med gode ingredienser. Dette serumet inneholder 5% niacinamide). Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Kiehl's Ultra Pure High-Potency Serum 5.0% Niacinamide Etterhvert kan du øke til 10% konsentrasjon, f.eks. The Inkey List Niacinamide Serum Paula's Choice 10% Niacinamide Booster @Roci hei jeg har brukt det serumet fra normal i 2 dager nå. Ser nå at jeg er litt rød i ansiktet. Har noe kvise lignende ting..kanskje utslett. Er dette normalt.? Anonymkode: 78521...b09
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #47 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): @Roci hei jeg har brukt det serumet fra normal i 2 dager nå. Ser nå at jeg er litt rød i ansiktet. Har noe kvise lignende ting..kanskje utslett. Er dette normalt.? Anonymkode: 78521...b09 @Roci og det klør litt også. Har ikke fått den natt kremen enda som jeg bestile. Har bare brukt serum i 2 dager + vanlig fuktighetskrem som jeg bruker til vanlig Anonymkode: 78521...b09
Hespe3 Skrevet 15. juni 2023 #48 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): @Roci hei jeg har brukt det serumet fra normal i 2 dager nå. Ser nå at jeg er litt rød i ansiktet. Har noe kvise lignende ting..kanskje utslett. Er dette normalt.? Anonymkode: 78521...b09 Feilpost. Men fregner er fint, hvorfor vil du bli kvitt dem? Endret 15. juni 2023 av Hespe3
Roci Skrevet 15. juni 2023 #49 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): @Roci og det klør litt også. Har ikke fått den natt kremen enda som jeg bestile. Har bare brukt serum i 2 dager + vanlig fuktighetskrem som jeg bruker til vanlig Anonymkode: 78521...b09 Har du brukt serumet to påfølgende dager? Selv om niacinamide vanligvis skal tolereres av de fleste, så er det likevel et aktivt virkestoff som kan nødvendiggjøre gradvis tilvenning. Det kan også hende at du ikke tåler niacinamide, det er ikke alle som gjør det. Hvilken fuktighetskrem bruker du?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #50 Skrevet 15. juni 2023 Roci skrev (3 minutter siden): Har du brukt serumet to påfølgende dager? Selv om niacinamide vanligvis skal tolereres av de fleste, så er det likevel et aktivt virkestoff som kan nødvendiggjøre gradvis tilvenning. Det kan også hende at du ikke tåler niacinamide, det er ikke alle som gjør det. Hvilken fuktighetskrem bruker du? Ja 2 dager på rad. Bruker Nivea. (Den blåe pakningen, fra Normal) Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 15. juni 2023 #51 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja 2 dager på rad. Bruker Nivea. (Den blåe pakningen, fra Normal) Anonymkode: 78521...b09 Ok. Det er i utgangspunktet ingen av ingrediensene som burde "kræsje", så enten ble det for mye med niacinamide to dager på rad, eller så tåler du det ikke. Dropp niacinamide til utslettet er borte, og så kan du forsøke å bruke det med et par dagers mellomrom og se hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #52 Skrevet 15. juni 2023 Roci skrev (14 minutter siden): Ok. Det er i utgangspunktet ingen av ingrediensene som burde "kræsje", så enten ble det for mye med niacinamide to dager på rad, eller så tåler du det ikke. Dropp niacinamide til utslettet er borte, og så kan du forsøke å bruke det med et par dagers mellomrom og se hva som skjer. Ok det skal jeg gjøre🙂🙂 takk for raskt svar.🥰 Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 16. juni 2023 #53 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok det skal jeg gjøre🙂🙂 takk for raskt svar.🥰 Anonymkode: 78521...b09 Bare hyggelig 🙂 Håper du finner ut av det! Du må gjerne sende meg PM hvis du har spørsmål også🙂
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #54 Skrevet 19. juli 2023 Roci skrev (På 13.6.2023 den 9.12): Ja, C-vitaminserum vil være et bra tilskudd i hudpleierutinen din, ettersom det også har lysnende effekt på pigmenteringer. Det anbefales imidlertid ikke å starte med flere aktive ingredienser samtidig, så det beste er å vente til du vet at huden din tåler nattkremen. Du starter med å bruke nattkremen to kvelder (ikke påfølgende) i uka, og øker gradvis til huden din tåler å bruke den hver kveld. Da først bør du starte med C-vitamin. I mellomtiden kan du heller bruke et serum med niacinamide, som ikke er hudsensitiverende på samme måte som C-vitamin. Niacinamide har dokumentert effekt på pigmenteringer fra en konsentrasjon på 4- 5% og oppover. Selv om niacinmide i utgangspunktet skal tåles av de fleste, kan enkelte reagere på det. Også her er det best å starte gradvis. Noen gode niacinamideserumer å begynne med er f.eks. Pure & Care Serum Niacinamide + Panthenol (dette får du kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det. PUCA har bra produkter med gode ingredienser. Dette serumet inneholder 5% niacinamide). Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Kiehl's Ultra Pure High-Potency Serum 5.0% Niacinamide Etterhvert kan du øke til 10% konsentrasjon, f.eks. The Inkey List Niacinamide Serum Paula's Choice 10% Niacinamide Booster Hei @Roci Nå har jeg i det siste begynt å på bruke nattkremen hver kveld og bruker også det serumet hver morgen og kveld som du anbefalte å kjøpe fra Normal. Nå er jeg ferdig med serumet. Må kjøpe nytt. Lurte på om jeg skal kjøpe niacinamide serum med høyere prosent eller skal jeg heller kjøpe vitamin C serum?? Hva anbefaler du?🙂 Ts Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 19. juli 2023 #55 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei @Roci Nå har jeg i det siste begynt å på bruke nattkremen hver kveld og bruker også det serumet hver morgen og kveld som du anbefalte å kjøpe fra Normal. Nå er jeg ferdig med serumet. Må kjøpe nytt. Lurte på om jeg skal kjøpe niacinamide serum med høyere prosent eller skal jeg heller kjøpe vitamin C serum?? Hva anbefaler du?🙂 Ts Anonymkode: 78521...b09 Hei igjen🙂 Da forstår jeg det slik at du ikke har fått flere hudreaksjoner, og det er jo bra. Hvis du har lyst, tenker jeg at du kan starte forsiktig med C-vitamin og se hvordan det går. Pure & Care har et serum som passer bra til å begynne med, da det gjør bruk av en litt mindre irriterende form av C-vitamin. Du bør likevel gjøre en patch test før du begynner å bruke det i hele ansiktet, og også her starte med et par ganger i uka, ikke påfølgende dager, og øke gradvis. Når du tåler å bruke serumet hver dag, kan du gå over et serum med f.eks. 10 % ascorbic acid, samme tilvenningsprosedyre, deretter f.eks. 15% AA osv.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #56 Skrevet 19. juli 2023 Roci skrev (2 timer siden): Hei igjen🙂 Da forstår jeg det slik at du ikke har fått flere hudreaksjoner, og det er jo bra. Hvis du har lyst, tenker jeg at du kan starte forsiktig med C-vitamin og se hvordan det går. Pure & Care har et serum som passer bra til å begynne med, da det gjør bruk av en litt mindre irriterende form av C-vitamin. Du bør likevel gjøre en patch test før du begynner å bruke det i hele ansiktet, og også her starte med et par ganger i uka, ikke påfølgende dager, og øke gradvis. Når du tåler å bruke serumet hver dag, kan du gå over et serum med f.eks. 10 % ascorbic acid, samme tilvenningsprosedyre, deretter f.eks. 15% AA osv. Takk for svaret. Mener du pure & care fra Normal?🙂 Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 19. juli 2023 #57 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svaret. Mener du pure & care fra Normal?🙂 Anonymkode: 78521...b09 Ja, stemmer🙂
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #58 Skrevet 9. august 2023 Hei.lurer på en ting etter å ha tatt på vitamin c serumet og denne kremen https://www.blivakker.no/product/3245309?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=EAIaIQobChMIw4ym486w_wIVh7HVCh0x-Qo_EAQYASABEgLmG_D_BwE (kun på pigmenflekkene) Trenger jeg å bruke fuktighetskrem også? Ts Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 9. august 2023 #59 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei.lurer på en ting etter å ha tatt på vitamin c serumet og denne kremen https://www.blivakker.no/product/3245309?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=EAIaIQobChMIw4ym486w_wIVh7HVCh0x-Qo_EAQYASABEgLmG_D_BwE (kun på pigmenflekkene) Trenger jeg å bruke fuktighetskrem også? Ts Anonymkode: 78521...b09 Det må du kjenne litt etter selv, men huden får som regel økt fuktbehov når man bruker aktive ingredienser, Husk også å være nøye med solkrem med høy faktor på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #60 Skrevet 9. august 2023 Roci skrev (33 minutter siden): Det må du kjenne litt etter selv, men huden får som regel økt fuktbehov når man bruker aktive ingredienser, Husk også å være nøye med solkrem med høy faktor på dagtid. Ok 🙂 kjøpte C serum fra Kicks. Den heter skin treat c serum. På den så står der at man skal bruke morgen og kveld. Mens han på butikken sa at bruk kun på kvelden. På dagen bruker du solkrem. Bruker jo solkrem uansett. Hva er riktig? Anonymkode: 78521...b09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå