Roci Skrevet 12. juni 2023 #21 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 21.57): Kan du svare meg ? @Roci Anonymkode: 78521...b09 Hei, beklager - har vært på sangerstevne i helgen Dette er jo et av produktene jeg anbefalte deg å forsøke, ønsket du mer informasjon om hvordan du bruker det eller noe annet?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #22 Skrevet 12. juni 2023 Roci skrev (7 timer siden): Hei, beklager - har vært på sangerstevne i helgen Dette er jo et av produktene jeg anbefalte deg å forsøke, ønsket du mer informasjon om hvordan du bruker det eller noe annet? Men den kremen jeg valgte er vel en nattkrem? Hva kan jeg bruke på dagen? 🙂 Anonymkode: 78521...b09
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #23 Skrevet 12. juni 2023 flere som ber roci om hjelp ser jeg Roci skrev (På 6.6.2023 den 8.26): Hvis du skal bli kvitt fregnene dine, må du antakelig ty til laserbehandling og/eller kjemisk peeling, og hjemmebehandling med produkter med pigmenthemmende ingredienser. Du må også fortsette å bruke høy solfaktor og holde deg unna solen, da UV-stråling vil få fregnene til å komme tilbake. Det finnes faktisk to ulike typer fregner - såkalt ephelides, som er de "vanlige" fregnene, og solar lentigo, som er en type pigmentflekker, ofte kalt solflekker eller leverflekker. Hvis fregnene dine blekner eller er nesten usynlige om vinteren, har du den førstnevnte typen, hvis de er like synlige hele året, har du den andre typen som er betraktelig vanskeligere å bli kvitt. Syrepeeling og C-vitamin kan bidra til å lysne fregnene dersom du har ephelides. Men du må som sagt holde deg unna solen og være nøye med å bruke høy solfaktor. Jeg plages med det jeg trodde var hyperpigmentering pga. for kraftig soleksponering(jeg får "bart" og det plager meg mest), men når jeg leser dette blir jeg usikker, for hyperpigmenteringen min blir mye bedre på vinteren. På sommeren plages jeg selv med hyppig 50-faktor:( Syrepeeling er sikkert ikke egnet for sensitiv hud...? Vet du hvordan Pinganorm er for sensitiv hud?:) Er det noen krav for å få den på resept? Anonymkode: f7941...798
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #24 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): flere som ber roci om hjelp ser jeg Jeg plages med det jeg trodde var hyperpigmentering pga. for kraftig soleksponering(jeg får "bart" og det plager meg mest), men når jeg leser dette blir jeg usikker, for hyperpigmenteringen min blir mye bedre på vinteren. På sommeren plages jeg selv med hyppig 50-faktor:( Syrepeeling er sikkert ikke egnet for sensitiv hud...? Vet du hvordan Pinganorm er for sensitiv hud?:) Er det noen krav for å få den på resept? Anonymkode: f7941...798 Jeg hadde diskutert med legen i noen år at jeg syns disse pigmentflekkene mine er ufine. Så han hadde det i bakhode. Etter noen år fant jeg ut om pigmanorm da spurte jeg legen om han kan skrive det på resept og han gjorde det . Tror ikke det er så vanskelig å få tak i den. Kostet rundt 450kr i 2020🙂 Anonymkode: 78521...b09
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #25 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 17.16): Hæ? det har jeg aldri sett noen gjøre😆 Anonymkode: 78521...b09 Kjempemange av de unge som gjør det. Finnes til og med egen sminke som lager fregner. Anonymkode: ecfe4...53a
Roci Skrevet 12. juni 2023 #26 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men den kremen jeg valgte er vel en nattkrem? Hva kan jeg bruke på dagen? 🙂 Anonymkode: 78521...b09 Ja, det er en nattkrem. Det er best å bruke retinoider og syrer over natten, bl.a. fordi de gjør huden mer solsensitiv. Om dagen kan du bruke en krem med masse fukt og evt peptider. Huden trenger ofte ekstra fukt når man bruker aktive ingredienser, og peptider har også mange gode egenskaper når det gjelder å forbedre hudstruktur og bedre fukt balansen i huden. Husk også solkrem med høy faktor.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #27 Skrevet 12. juni 2023 Roci skrev (6 minutter siden): Ja, det er en nattkrem. Det er best å bruke retinoider og syrer over natten, bl.a. fordi de gjør huden mer solsensitiv. Om dagen kan du bruke en krem med masse fukt og evt peptider. Huden trenger ofte ekstra fukt når man bruker aktive ingredienser, og peptider har også mange gode egenskaper når det gjelder å forbedre hudstruktur og bedre fukt balansen i huden. Husk også solkrem med høy faktor. Ok 🙂🙂 ja bruker alltid 50+spf Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 12. juni 2023 #28 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): flere som ber roci om hjelp ser jeg Jeg plages med det jeg trodde var hyperpigmentering pga. for kraftig soleksponering(jeg får "bart" og det plager meg mest), men når jeg leser dette blir jeg usikker, for hyperpigmenteringen min blir mye bedre på vinteren. På sommeren plages jeg selv med hyppig 50-faktor:( Syrepeeling er sikkert ikke egnet for sensitiv hud...? Vet du hvordan Pinganorm er for sensitiv hud?:) Er det noen krav for å få den på resept? Anonymkode: f7941...798 Hyperpigmentering vil si at huden produserer mer melanin enn normalt når den utsettes for UV-stråling, altså sollys. Det er derfor du ikke plages av dette om vinteren. Det finnes eksfolierende syrer og andre virkestoffer som kan tolereres av sensitiv hud, f.eks. melkesyre,, mandelsyre og azelainsyre (azelaic acid). Sistnevnte skal være ekstra effektiv fordi den er en såkalt tyreaseinhibitor, dvs. at den bremser ned produksjonen av det enzymet som produserer melanin. Pigmanorm et et legemiddel, så det kan jeg ikke uttale meg om.
Roci Skrevet 12. juni 2023 #29 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok 🙂🙂 ja bruker alltid 50+spf Anonymkode: 78521...b09 Flott😀
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #30 Skrevet 12. juni 2023 Roci skrev (42 minutter siden): Flott😀 Har lyst til å bruke serum også sammen med denne kremen. Du anbefalte kanskje C vitamin serum? Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 13. juni 2023 #31 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har lyst til å bruke serum også sammen med denne kremen. Du anbefalte kanskje C vitamin serum? Anonymkode: 78521...b09 Ja, C-vitaminserum vil være et bra tilskudd i hudpleierutinen din, ettersom det også har lysnende effekt på pigmenteringer. Det anbefales imidlertid ikke å starte med flere aktive ingredienser samtidig, så det beste er å vente til du vet at huden din tåler nattkremen. Du starter med å bruke nattkremen to kvelder (ikke påfølgende) i uka, og øker gradvis til huden din tåler å bruke den hver kveld. Da først bør du starte med C-vitamin. I mellomtiden kan du heller bruke et serum med niacinamide, som ikke er hudsensitiverende på samme måte som C-vitamin. Niacinamide har dokumentert effekt på pigmenteringer fra en konsentrasjon på 4- 5% og oppover. Selv om niacinmide i utgangspunktet skal tåles av de fleste, kan enkelte reagere på det. Også her er det best å starte gradvis. Noen gode niacinamideserumer å begynne med er f.eks. Pure & Care Serum Niacinamide + Panthenol (dette får du kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det. PUCA har bra produkter med gode ingredienser. Dette serumet inneholder 5% niacinamide). Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Kiehl's Ultra Pure High-Potency Serum 5.0% Niacinamide Etterhvert kan du øke til 10% konsentrasjon, f.eks. The Inkey List Niacinamide Serum Paula's Choice 10% Niacinamide Booster
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #32 Skrevet 13. juni 2023 Roci skrev (13 timer siden): Ja, C-vitaminserum vil være et bra tilskudd i hudpleierutinen din, ettersom det også har lysnende effekt på pigmenteringer. Det anbefales imidlertid ikke å starte med flere aktive ingredienser samtidig, så det beste er å vente til du vet at huden din tåler nattkremen. Du starter med å bruke nattkremen to kvelder (ikke påfølgende) i uka, og øker gradvis til huden din tåler å bruke den hver kveld. Da først bør du starte med C-vitamin. I mellomtiden kan du heller bruke et serum med niacinamide, som ikke er hudsensitiverende på samme måte som C-vitamin. Niacinamide har dokumentert effekt på pigmenteringer fra en konsentrasjon på 4- 5% og oppover. Selv om niacinmide i utgangspunktet skal tåles av de fleste, kan enkelte reagere på det. Også her er det best å starte gradvis. Noen gode niacinamideserumer å begynne med er f.eks. Pure & Care Serum Niacinamide + Panthenol (dette får du kjøpt hos Normal, men ikke la deg skremme av det. PUCA har bra produkter med gode ingredienser. Dette serumet inneholder 5% niacinamide). Beauty Act 5% Niacinamide Glass Serum Kiehl's Ultra Pure High-Potency Serum 5.0% Niacinamide Etterhvert kan du øke til 10% konsentrasjon, f.eks. The Inkey List Niacinamide Serum Paula's Choice 10% Niacinamide Booster Takk Har kjøpt den fra normal 🙂 den skal smøres på hele ansiktet...lurer på jeg kan bruke den under øynene også? Eller skal dette unngås? Ts Anonymkode: 78521...b09
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #33 Skrevet 13. juni 2023 Roci skrev (23 timer siden): Hyperpigmentering vil si at huden produserer mer melanin enn normalt når den utsettes for UV-stråling, altså sollys. Det er derfor du ikke plages av dette om vinteren. Det finnes eksfolierende syrer og andre virkestoffer som kan tolereres av sensitiv hud, f.eks. melkesyre,, mandelsyre og azelainsyre (azelaic acid). Sistnevnte skal være ekstra effektiv fordi den er en såkalt tyreaseinhibitor, dvs. at den bremser ned produksjonen av det enzymet som produserer melanin. Pigmanorm et et legemiddel, så det kan jeg ikke uttale meg om. Azealic acid og vitamin C serum har jeg alt, begge anbefalt av deg Men selv med 50faktor ser det ikke ut til å holde det i sjakk sommerstid:\ Er kanskje ikke så mye mer jeg kan forsøke heller av ordinær hudpleie? Anonymkode: f7941...798
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #34 Skrevet 13. juni 2023 Et ansikt uten fregner er som en himmel uten stjerner! Ville absolutt beholdt fregnene. Anonymkode: bde25...b06 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #35 Skrevet 13. juni 2023 Roci skrev (På 12.6.2023 den 22.52): Hyperpigmentering vil si at huden produserer mer melanin enn normalt når den utsettes for UV-stråling, altså sollys. Det er derfor du ikke plages av dette om vinteren. Det finnes eksfolierende syrer og andre virkestoffer som kan tolereres av sensitiv hud, f.eks. melkesyre,, mandelsyre og azelainsyre (azelaic acid). Sistnevnte skal være ekstra effektiv fordi den er en såkalt tyreaseinhibitor, dvs. at den bremser ned produksjonen av det enzymet som produserer melanin. Pigmanorm et et legemiddel, så det kan jeg ikke uttale meg om. Kan jeg også bruke Azelaic syre sammen med denne nattkremen?? Anonymkode: 78521...b09
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #36 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg også bruke Azelaic syre sammen med denne nattkremen?? Anonymkode: 78521...b09 Kan også bruke azelaoc syre sammen med denne nattkremen? https://www.blivakker.no/product/3245309?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=EAIaIQobChMIw4ym486w_wIVh7HVCh0x-Qo_EAQYASABEgLmG_D_BwE Anonymkode: 78521...b09
Roci Skrevet 14. juni 2023 #37 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk Har kjøpt den fra normal 🙂 den skal smøres på hele ansiktet...lurer på jeg kan bruke den under øynene også? Eller skal dette unngås? Ts Anonymkode: 78521...b09 Du bør ikke bruke C-vitaminprodukter rundt øynene, med mindre du bruker et spesifikt produkt beregnet på dette området.
Roci Skrevet 14. juni 2023 #38 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk Har kjøpt den fra normal 🙂 den skal smøres på hele ansiktet...lurer på jeg kan bruke den under øynene også? Eller skal dette unngås? Ts Anonymkode: 78521...b09 Du bør ikke bruke C-vitaminprodukter rundt øynene, med mindre du bruker et spesifikt produkt beregnet på dette området.
Roci Skrevet 14. juni 2023 #39 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Azealic acid og vitamin C serum har jeg alt, begge anbefalt av deg Men selv med 50faktor ser det ikke ut til å holde det i sjakk sommerstid:\ Er kanskje ikke så mye mer jeg kan forsøke heller av ordinær hudpleie? Anonymkode: f7941...798 Det er det som er problemet med hyperpigmentering. For å holde den sånn noenlunde i sjakk om våren og sommeren, må du unngå soleksponering, og det kan jo bli vanskelig. Påfører du solkrem jevnlig gjennom dagen på de utsatte områdene? Beskyttelseseffekten til solkrem avtar nemlig i løpet av dagen, så du har ikke beskyttelsesfaktor 50 klokka 14, dersom du kun påførte solkrem om morgenen. Det er også viktig å bruke tilstrekkelig mengde av solkremen. Jeg vet ikke hvilke produkter du bruker og hvor lenge du har brukt dem, men du kan vurdere å gå over til produkter med høyere konsentrasjon av virkestoffene, dersom du har brukt de en stund og huden din tåler det. Du har ellers helt rett i at det er begrenset hva du kan oppnå med ordinær hudpleie, så du kan vurdere å oppsøke en hudlege eller kosmetisk klinikk. Laserbehandling skal ha svært god effekt på hyperpigmentering.
Roci Skrevet 14. juni 2023 #40 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan også bruke azelaoc syre sammen med denne nattkremen? https://www.blivakker.no/product/3245309?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=EAIaIQobChMIw4ym486w_wIVh7HVCh0x-Qo_EAQYASABEgLmG_D_BwE Anonymkode: 78521...b09 Nei, du kan ikke kombinere dette produktet med azelainsyre, men du kan bruke den de kveldene du ikke bruker kremen. Azelainsyre skal ikke kombineres med bla. salicylsyre, som kremen inneholde.r
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå