Gå til innhold

Utenlandske menn viser meg at de liker meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne date norske menn da jeg er norsk selv, men min erfaring er at bare utenlandske menn (australske, franske, amerikanske++) faktisk gjør en innsats. Kan ha avtalt date med en norsk mann og han avlyser om jeg ikke gidder komme dit sent på kvelden. Opplevd hundre ganger og føler meg ikke akkurat bra etterpå, har gjerne satt av hele dagen. Opplever at utenlandske menn tar mye initiativ, vil møtes tidlig/edru, alltid kommer til meg hvis jeg spør osv, og de får meg til å føle meg sett og verdsatt. Og de utenlandske er minst like kjekke om ikke kjekkere så handler ikke om at jeg fisker utenfor min liga.

Noen vits å prøve fler norske menn eller er alle slik?

Anonymkode: bfcd7...540

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå viser MER at de liker meg i overskriften 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan med god grunn stereotype norske menn til å være mindre romantiske og lidenskapelige og rause mot damer enn f eks franskmenn. Men det fins såklart unntak 

Anonymkode: 5ca00...b78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan med god grunn stereotype norske menn til å være mindre romantiske og lidenskapelige og rause mot damer enn f eks franskmenn. Men det fins såklart unntak 

Det er jo litt kjipt for har alltid sett for meg at jeg skulle ende opp med en nordmann. Men føler jeg passer mye bedre med utenlandske enn nordmenn, kolleger har også sagt at jeg som er litt lidenskapelig/romantisk av meg bør finne en utenlandsk mann. Handler kanskje ikke så mye om hvem jeg passer med, men at jeg føler meg vakker og glad etter date med de fremfor dritt og deprimert som jeg gjør med de norske 😅

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket noen forskjell som helst på andelen utenlandske og andelen nordmenn som er "seriøse".

Anonymkode: 57d8e...a23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke merket noen forskjell som helst på andelen utenlandske og andelen nordmenn som er "seriøse".

Anonymkode: 57d8e...a23

Kan jeg faktisk ha så uflaks at alle norske menn jeg treffer behandler meg dårlig mens alle de utenlandske veldig bra? Tenker et par ganger kan være tilfeldigheter men når det går år etter år er det ikke tilfeldig lenger 🤔 De nyter selskapet mitt, liker å bli kjent og blir veldig betatt utover det seksuelle, mens norske menn som ber meg ut bare vil treffe meg etter utestedene er stengt (som selvsagt er uaktuelt for min del)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg faktisk ha så uflaks at alle norske menn jeg treffer behandler meg dårlig mens alle de utenlandske veldig bra? Tenker et par ganger kan være tilfeldigheter men når det går år etter år er det ikke tilfeldig lenger 🤔 De nyter selskapet mitt, liker å bli kjent og blir veldig betatt utover det seksuelle, mens norske menn som ber meg ut bare vil treffe meg etter utestedene er stengt (som selvsagt er uaktuelt for min del)

Nei det har ikke noe med deg å gjøre, men med norske menn og norsk datingkultur å gjøre. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det har ikke noe med deg å gjøre, men med norske menn og norsk datingkultur å gjøre. 

Jeg får vel dra frem tinder igjen for er ikke så ofte jeg treffer på de fra nevnte land i sosiale settinger og har ingen i vennekretsen. Håper å treffe en som allerede er bosatt her så det ikke blir langdistanse, prøvde det med en og det ble vanskelig 

Skrevet

Det er så flaut hvor mange norske kvinner som faller pladask for de overfladiske sjekketriksene til sydeuropeere...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Reign skrev (15 minutter siden):

Det er så flaut hvor mange norske kvinner som faller pladask for de overfladiske sjekketriksene til sydeuropeere...

Eller kanskje sydeuropeerne er inne på noe?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Reign said:

Jeg faller ikke for slimete triks. Han australske for eksempel var bare veldig høflig, ønsket å møtes tidlig og var veldig tilstedeværende under daten, han insisterte på å følge meg hjem men spurte ikke om å komme opp, etter daten fikk jeg melding at jeg var en vakker dame og at han gjerne ville treffes igjen. Dette er stor forskjell fra hva jeg er vant til med menn herfra som får meg til å føle meg som en av gutta og som bryr seg katten om jeg må ut alene på natten for å treffe de da de ikke gidder gå ut selv (og som sagt sier jeg selvsagt nei, syns det er sjokkerende at de tror jeg er med på et så respektløst opplegg)

Skrevet
FlowahPowah skrev (10 minutter siden):

Eller kanskje sydeuropeerne er inne på noe?

De er absolutt inne på hvilken posisjon kvinnen har i samfunnet og familien. Som nordmann tror jeg dog ikke du er helt enig med den posisjonen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg faller ikke for slimete triks. Han australske for eksempel var bare veldig høflig, ønsket å møtes tidlig og var veldig tilstedeværende under daten, han insisterte på å følge meg hjem men spurte ikke om å komme opp, etter daten fikk jeg melding at jeg var en vakker dame og at han gjerne ville treffes igjen. Dette er stor forskjell fra hva jeg er vant til med menn herfra som får meg til å føle meg som en av gutta og som bryr seg katten om jeg må ut alene på natten for å treffe de da de ikke gidder gå ut selv (og som sagt sier jeg selvsagt nei, syns det er sjokkerende at de tror jeg er med på et så respektløst opplegg)

Det var kvinnene som ønsket likestilling i Norge.

• Liker 2
Skrevet
Reign skrev (Akkurat nå):

De er absolutt inne på hvilken posisjon kvinnen har i samfunnet og familien. Som nordmann tror jeg dog ikke du er helt enig med den posisjonen.

Den dro du ut av kontekst, mister stråmann.

For å dytte det inn med teskje; kanskje nordmenn har noe å lære av sydeuropeere når det kommer til sjekking og romanse?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Reign said:

Det var kvinnene som ønsket likestilling i Norge.

Jeg har aldri ønsket noe annet enn like rettigheter, kan ikke huske kvinner har sagt de ønsker å bli behandlet som søppel av menn. Og selv behandler jeg datene mine veldig bra, bruker ikke likestilling som unnskyldning til å behandle de dårlig. Da er det heller mennene som er dårlige/egoistiske av natur og bruker det som unnskyldning. Er man uselvisk syns man det er hyggelig å være god mot andre 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Utenlandske menn er mer pågående og frekke enn nordmenn. Tenk bare på når du er i butikken i utlandet, selgerne er ikke til å bli kvitt. Tror du de elsker deg mer av den grunn?? Akkurat denne egenskapen er det som trekker meg tilbake til Norge og nordmenn. 

Anonymkode: 4438e...aa2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
FlowahPowah skrev (4 minutter siden):

Den dro du ut av kontekst, mister stråmann.

For å dytte det inn med teskje; kanskje nordmenn har noe å lære av sydeuropeere når det kommer til sjekking og romanse?

Ut av kontekst? Hvordan sydeuropeere kurtiserer kvinner har da sterk tilknytning til kvinnesynet deres, og hvilken posisjon kvinnen har i hjemmet og samfunnet.

Det er tilnærmet umulig å sjekke på måten sydeuropeere gjør det på, uten å ha det umoderne kvinnesynet i bunn.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri ønsket noe annet enn like rettigheter, kan ikke huske kvinner har sagt de ønsker å bli behandlet som søppel av menn. Og selv behandler jeg datene mine veldig bra, bruker ikke likestilling som unnskyldning til å behandle de dårlig. Da er det heller mennene som er dårlige/egoistiske av natur og bruker det som unnskyldning. Er man uselvisk syns man det er hyggelig å være god mot andre 

Om man ønsker likestilling, så bør det ikke være et problem å bli behandlet som en av gutta. Det er en del av pakka. Merkelig å skulle forvente et gammeldags kvinnesyn i en datingfase. Det burde være et rødt flagg, ikke noe ønskelig.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Reign said:

Jeg har samme erfaring som TS. Det er ikke snakk om sjekketriks, men å vise interesse og være tydelig i kommunikasjon med kvinner. Jeg "datet" en del i begynnelsen av 20-årene. Men mennene jeg traff klarte verken å si ja eller nei. Klarte ikke å bestemme seg. De ville ikke legge planer med meg, men det kom nå en melding utpå kvelden/natten. Nei, jeg traff ikke fuckboys. Hyggelige, vanlige menn. 

Jeg traff en amerikansk mann på jobb som viste tydelig interesse og sa "Jeg vil gjerne invitere deg på date". Det var veldig forfriskende at klarte å uttrykke at han faktisk ønsket å treffe meg. Vi er gift nå mer enn 10 år senere.

Jeg hadde ønsket at mennene jeg datet hadde klart å si tydelig "Ja, jeg vil treffe deg", eller "Nei, jeg ønsker ikke å treffe deg", i stedet for alle mulige unnskyldninger og forklaringer.

Anonymkode: f466f...669

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Reign said:

Ut av kontekst? Hvordan sydeuropeere kurtiserer kvinner har da sterk tilknytning til kvinnesynet deres, og hvilken posisjon kvinnen har i hjemmet og samfunnet.

Det er tilnærmet umulig å sjekke på måten sydeuropeere gjør det på, uten å ha det umoderne kvinnesynet i bunn.

Om man ønsker likestilling, så bør det ikke være et problem å bli behandlet som en av gutta. Det er en del av pakka. Merkelig å skulle forvente et gammeldags kvinnesyn i en datingfase. Det burde være et rødt flagg, ikke noe ønskelig.

Tror du skjønner selv at svært få kvinner ønsker å bli behandlet dårlig? Eller passer dette deg bra så du slipper å være litt omsorgsfull og grei fordi du kan lene deg på «likestilling»? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Utenlandske menn er mer pågående og frekke enn nordmenn. Tenk bare på når du er i butikken i utlandet, selgerne er ikke til å bli kvitt. Tror du de elsker deg mer av den grunn?? Akkurat denne egenskapen er det som trekker meg tilbake til Norge og nordmenn. 

Anonymkode: 4438e...aa2

De har jeg datet har vært relativt introvert som meg, og veldig høflige 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble utsatt for et voldtektsforsøk i en park for noen år siden og er engstelig når jeg er ute å går sent alene. Er det for mye å forvente av norske menn at de tilbyr å møtes litt tidligere enn midt på natten eller at de tar turen til meg om det absolutt må være så sent pga likestilling vet jeg ikke om jeg skal gråte eller le, hvem gidder å date slike menn da når man heller kan date en som syns det er koselig å følge deg hjem og viser litt omsorg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...