AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Del Skrevet 5. juni 2023 Under fødsel, presser ikke kroppen selv? Hadde ingen epidural og ved første pressrie følte jeg at baby presset seg nedover. Jeg hadde ingen spesiell trang til å presse når jeg fikk pressrier, siden kjentes ut som kroppen bare presset selv? Fikk høre at jeg presset feil som jeg heller ikke forstår hva betyr, hvorfor får man ikke opplæring i å presse riktig? Anonymkode: 32290...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg opplevde også at kroppen bare presset selv, følte det var enorme krefter og at jeg ikke kontrollerte dette selv i det hele tatt. Har hatt styrtfødsler, med siste bare spratt babyen ut følte jeg. Forsøkte å holde igjen, men det var ikke mulig. Anonymkode: 68b03...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #3 Del Skrevet 6. juni 2023 Sikkert forskjellig hos alle? Jeg hadde epidural, var ikke noe som skjedde av seg selv her, jeg presset meget bevisst. Anonymkode: 0134f...06c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Del Skrevet 6. juni 2023 Hadde ikke epidural og kjente ikke typiske pressveer, følte jeg måtte virkelig presse og jobbe selv . Tok lang tid alt. Anonymkode: d4ac4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #5 Del Skrevet 6. juni 2023 Her er nok epiduralen medvirkende. Jeg har aldri hatt epidural. Med førstemann fikk jeg helt ville pressrier. Som om man har ellevill diare og kroppen bare prøver vrenge noe UT så fort som mulig. Men jeg hadde ekstrem pressetrang, akkurat som når man har diare. Med andremann ble jeg igangsatt, og fikk den lite gøye men vanlige bivirkningen at jeg ikke fikk pressrier. Det var helt jævlig. Da måtte jeg presse kun på vilje, fikk null hjelp av kroppen, og det var helt forferdelig tungt. Anonymkode: 8d76c...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Del Skrevet 6. juni 2023 Det oppleves ulikt. Jeg kjente ikke noe til at kroppen presset, og merket ikke pressriene ved første fødsel. Jeg presset og presset alt jeg klarte i panikk, fordi babyen hadde dårlig hjertelyd. Men det var ikke noe system i det som jeg merket, og hverken kroppen eller personalet på fødestuen sa noe annet enn at de ba meg ta en pause én gang (da hodet stod i åpningen, og det var nok for å unngå store rifter). Jeg husker det som at det var tungt, og bokstavelig talt som å trykke noe relativt stort ut av et lite hull. Andre gang hadde jeg kraftig tryggetrang, og det kjentes som kroppen presset selv. Da var det skikkelig tungt å la være å presse da jeg fikk beskjed om det. Opplevelsene av pressriene kjentes altså ganske motsatt ved mine to fødsler. Jeg hadde styrtfødsler, og ikke epidural eller annen smertelindring. Men første gang var det mye mer styr. Anonymkode: 91c09...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå