Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vert gift i over 25år, når vi ble sammen i ungdommen hadde jeg flere homofile/lesbisk venner men det virket ikke så han brydde seg. Nå de siste åra kommer han med mer og mer kommentarer og kan skru av en film eller serie hvis det er et ikke heterofilt par. Var gretten i dag spurte var det var da snakka han om det pride greiene og hvordan det har tatt helt av. Han er på alle måter en topp kar men dette gjør han skikkelig sur. For ca 1år siden kom den ene sønnen vår ut av skapet til meg men har ennå ikke turt å si noe til faren og jeg kjenner jeg er ganske kokt når jeg ser at farens kommentar sårer sønnen vår på 18.. vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. 

Anonymkode: 8781c...469

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du VET hva du skal gjøre. 

Det er det ikke noe tvil om! 

Anonymkode: b2ca4...e6a

• Nyttig 5
Skrevet

Bare å slette de 25 åra og begynne på nytt. En ektefelle betyr ingenting sammenlignet med barna dine.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vert gift i over 25år, når vi ble sammen i ungdommen hadde jeg flere homofile/lesbisk venner men det virket ikke så han brydde seg. Nå de siste åra kommer han med mer og mer kommentarer og kan skru av en film eller serie hvis det er et ikke heterofilt par. Var gretten i dag spurte var det var da snakka han om det pride greiene og hvordan det har tatt helt av. Han er på alle måter en topp kar men dette gjør han skikkelig sur. For ca 1år siden kom den ene sønnen vår ut av skapet til meg men har ennå ikke turt å si noe til faren og jeg kjenner jeg er ganske kokt når jeg ser at farens kommentar sårer sønnen vår på 18.. vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. 

Men hva sier DU? 

Anonymkode: e263b...992

Skrevet
Macro skrev (6 timer siden):

Bare å slette de 25 åra og begynne på nytt. En ektefelle betyr ingenting sammenlignet med barna dine.

Det var da voldsomt, hva med å bare sette seg ned og ta en alvorsprat?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At vi i 2023 må gå i parader for å akseptere hverandre sier jo faen steike meg alt!!!

Anonymkode: aabf5...b5f

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Matas, mod. 

Skrevet

Det jeg ikke forstår, er at folk bryr seg om hvorvidt andre er homofile eller heterofile. Det er jo kun relevant info dersom man søker en partner for forhold eller sex. Det har vært så mye fordommer mot homofile gjennom årene, så jeg forstår godt behovet for markering og å søke normalisering av dette. 

Jeg registrerer også en økt "homo-skepsis" blant enkelte, og jeg tror de føler seg truet på en eller annen måte. 

Det er jo lite annet å gjøre enn å a en prat/flere samtaler med din mann. Slike holdninger går jo ikke.  Kjærlighet til barna og til folk, uavhengig av legning, må da seriøst være viktigst her.

• Liker 7
Skrevet

Hva sier mannen din når du snakker med han om dette? Har du forsøkt å oppfordre han til å mota veiledning? Du kan forsøke å si at dette plager deg veldig, skyld på at du har homofile venner for å skåne sønnen din. Det er skadelig for sønnen din å ha en foreldre som er så negativ til han, så denne kampen må du ta. Du kan mots veiledning du også, snak med familievern kontoret og bevis råd til hvordan snakke med mannen.

Skrevet

Her må du faktisk bare ta en skikkelig alvorsprat med mannen, i hvertfall når en av deres egne har kommet til deg og sagt at denne har en annen legning enn heterofil.

Er selv i familie med mange rasistiske personer, men merkelig nok så forandret de mening etter hvert som deres barn kom hjem med mørkhudede kjærester.

Så vil tro det meste vil ordne seg når han får vite om sitt eget avkom sin legning, og om ikke så får du be han (mannen altså) flytte på hybel frem til han har akseptert situasjonen.

Skrevet

Jeg ville visst hva jeg skulle gjøre. Jeg hadde eksplodert. Det er holdninger som jeg slett ikke tolererer.

Gjest Lurven
Skrevet

Kan jo hende han forandrer mening om han får vite at sønnen hans er homofil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pride har blitt en betydelig politisk maktfaktor og består av så mange elementer som bla diskusjonen rundt kjønn, så jeg tenker det må det være lov til å være kritisk til.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var gretten i dag spurte var det var da snakka han om det pride greiene og hvordan det har tatt helt av. Han er på alle måter en topp kar men dette gjør han skikkelig sur. For ca 1år siden kom den ene sønnen vår ut av skapet til meg men har ennå ikke turt å si noe til faren og jeg kjenner jeg er ganske kokt når jeg ser at farens kommentar sårer sønnen vår på 18.. vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. 

Om du vil redde forholdet ditt med din sønn så mener jeg du må ta noen standpunkt nå, og det snart. Fra 17 til 18 er ganske formative år hvor man kommer mer å mer til seg selv, og din sønn sitter å ser at du aksepterer hat og spinnville ytringer fra sin far. 

Jeg kan love deg at dersom han svinger pendelen andre veien for å gjøre opp for farens kommentarer så kommer ikke din sønn til å være spesielt mottagelig for å ha et forhold med sin far, og dette kan påvirke deg og ditt forhold til han også. Dette er mennesker som blir hatet for essensens av hvem de er. Tenk om din far skulle si at du var en vederstyggelighet fordi du er gift med din mann? 

Hvorfor skulle din sønn ønske å nære en relasjon med dere to når han snart blir en voksen mann med eget liv og egen identitet ? han kan jo faktisk, ganske lett skape seg selv en ny krets med mennesker som ikke prøver å skape negativitet om noe han IKKE kan endre på. 

Jeg kjenner en god del mennesker i det skeive miljøet, og det å kutte kontakt med foreldre er dessverre noe som en god del av de må gjøre for sin egen mentale helse. Ikke tro at han er skyldig deg eller sin far en dritt, om dette er hva han må oppleve i hjemmet sitt. 

Anonymkode: dda94...313

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, hatefullt innhold, brukerdebatt, spekulasjoner, latterliggjøring, innlegg skrevet av utestengt bruker, avsporinger og samtlige svar til dette.  

Matas, mod. 

Skrevet
Topsi skrev (På 6.6.2023 den 5.55):

Det var da voldsomt, hva med å bare sette seg ned og ta en alvorsprat?

Er som regel grunnleggende holdninger dette. Det løser seg ikke med en alvorsprat.

Moren min er rasist feks. Vi barna har sagt at de holdningene ikke er velkomne rundt oss og våre barn. Hun klarer å holde igjen det meste av kommentarer, men rasisten i henne lever enda. 

Jeg hadde i 100 av 10 tilfeller støttet barnet mitt fremfor noen andre.

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at han HATER homofile? Av og til kan det ukjente være skummelt. Og for oss som ikke har satt oss inn i pride, så kan det lett fremstå som et dragqueen-show. Jeg håper og tror at hvis han får vite at sønnen er homofil, så vil han forholde seg til homofili på en helt annen måte. Jeg antar at han elsker sønnen sin uansett. Jeg synes dere skal fortelle det til faren. Slik det er nå så sårer han sønnen sin uten å vite det, og sønnen føler seg hatet pga hva han er,selv om han ikke er det.

Anonymkode: e2282...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...