Gå til innhold

Klikker snart på familier i parken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke du som er gal! Dette høres helt forferdelig ut! 

Anonymkode: 86507...156

• Liker 35
  • Nyttig 8
Skrevet

Verden er på vei til et veldig mørkt sted når folk ikke lenger gidder ta seg bryet med å lære ungene sine å være snille med alle typer dyr :( 

• Liker 38
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen. Fortsett å si fra!

Anonymkode: 8e845...642

• Liker 29
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat dette ser jeg også mye. Små barn som får lov å løpe etter fugler, gjerne mate de litt først for å samle en haug så skremme livskiten av de. Steinkasting og hyling.

Skremmende ofte får slike barn løpe opp til hunder å smelle til de også. 
Jeg fyrer selvsagt av men det hjelper lite når foreldra driter i det.

Ett barn ville stikke pinner i rumpa på hunden min (wtf) da ble jeg nesten paff selv. Barn og tenåringer som bjeffer og skal skremme hunder skjer også på nesten daglig basis. Greit nok at små barn ikke vet bedre, men 14-15 åringer burde fått litt mer oppdragelse enn som så mener nå jeg.

Anonymkode: 2d6f0...2d7

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner at jeg ikke lenger klarer å gå i parken i byen der jeg bor. Typisk norsk storby med duer, måker, ender osv er hvis helt innafor at ungene får kaste sten, løpe etter og plage fuglene, stikke de med pinne osv.  De gangene jeg har sagt i fra på en fin måte blir jeg sett på som en gal person. Hva er det som feiler folk. Senest i dag så jeg en guttunge så snek seg opp til en due og kastet en stor sten på den foreldrene sa ikke noe.. fikk lyst å kaste en sten på dem. Hva er det som feiler folk.  Er det bare jeg som er gal? 

Anonymkode: 7c340...9cd

Folk mangler empati, spesielt for dyr.

Mange synes også det er gøy når barna jager fugler... Forstå det den som kan.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra du sier ifra, fortsett å gå i parkene og gjør det er du snill.

Anonymkode: f6c0e...491

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ungene eier ikke respekt for noe rundt seg. Og foreldrene gidder ikke oppdra dem.

Anonymkode: de3e7...749

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg ikke lenger klarer å gå i parken i byen der jeg bor. Typisk norsk storby med duer, måker, ender osv er hvis helt innafor at ungene får kaste sten, løpe etter og plage fuglene, stikke de med pinne osv.  De gangene jeg har sagt i fra på en fin måte blir jeg sett på som en gal person. Hva er det som feiler folk. Senest i dag så jeg en guttunge så snek seg opp til en due og kastet en stor sten på den foreldrene sa ikke noe.. fikk lyst å kaste en sten på dem. Hva er det som feiler folk.  Er det bare jeg som er gal? 

Hvorfor tenker du dette er overraskende, ts? :klo: 

Barn ut iser den adferden de har lært hjemme uten å forsøke skjule den. Så nå vi sier «barn mobber» eller «barn utviser uønsket adferd» så mener vi jo selvsagt «barnet har lært å mobbe hjemme hos mor og far» (som har lært det av sine foreldre, som har lært det av sine foreldre etc..). 

Folk flest, ts, er foreldre. Voldtektsmenn (og kvinner), forbrytere, narkomane, psykopater, psykisk syke, dårlig fungerende, mobbere etc - de har alle barn. Hun moren i parken blir ikke en mønsterborger bare fordi hun hadde sex uten beskyttelse. Hun blir en mor, ja. Men ikke et ok menneske.

Anonymkode: 9995c...649

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Duer passer seg jo. De bor i byer og må hele tiden passe seg for trafikk, mennesker etc. ungen vår stabber etter fugler og syntes det er veldig spennende, men hun er liten da så utgjør jo ingen fare.  Har aldri sett at barn har greid å ta igjen en due, de er jo superraske. 

Anonymkode: 28583...84b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Duer passer seg jo. De bor i byer og må hele tiden passe seg for trafikk, mennesker etc. ungen vår stabber etter fugler og syntes det er veldig spennende, men hun er liten da så utgjør jo ingen fare.  Har aldri sett at barn har greid å ta igjen en due, de er jo superraske. 

Det handler ikke om hvorvidt barn klarer å ta en due, men hva slags verdier man ønsker å overføre til sine barn. Duer er levende vesener, ikke leketøy for barn.

Anonymkode: 8a705...250

• Liker 29
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For et vanvittig ignorant innlegg. Ungen din synes jo det er gøy, klart det trumfer alt annet.

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har lov til å si ifra, gi stemme til de som ikke har en stemme. Av og til er foreldrene litt borte i sitt eget hodet og ser ikke hva barnet gjør rett og slett. "Jaja det er bare en due" men det er jo ett dyr som blir veldig skremt. Lære ungene om respekt for dyr tror jeg også er med på å lære sympati/empati. 

Anonymkode: e63e4...3b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om hvorvidt barn klarer å ta en due, men hva slags verdier man ønsker å overføre til sine barn. Duer er levende vesener, ikke leketøy for barn.

Anonymkode: 8a705...250

Men herregud, det er jo ofte de små barna vi snakker om. 1-3 år.

Jeg tenker at det er helt naturlig at små barn løper mot en due som går på gata i byen. Fuglen flyr jo bare unna. Fuglen er også fri til å fly sin vei, dersom det blir for plagsomt. Så jeg ser ikke hvordan fuglen skal lide eller bli plaget av at ett barn løper mot den? Å kaste stein eller pinner mot fuglen blir jo noe helt annet. Jeg har aldri sett barn gjøre dette i byen. Ofte finnes det ikke steiner der, heller ikke pinner. Og det er kanskje like greit.

Anonymkode: 6159f...92a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har lov til å si ifra, gi stemme til de som ikke har en stemme. Av og til er foreldrene litt borte i sitt eget hodet og ser ikke hva barnet gjør rett og slett. "Jaja det er bare en due" men det er jo ett dyr som blir veldig skremt. Lære ungene om respekt for dyr tror jeg også er med på å lære sympati/empati. 

Anonymkode: e63e4...3b9

Jeg tror ikke en bydue blir «veldig skremt» av en toåring som stabber mot den. Tenk deg hvilket «trafikkbilde» en bydue opererer i. Den må støtt og stadig hurtig flytte seg for sykler, men esker, biler, busser sparkesykkel etc. duen har valgt et liv i byen, og har også mulighet for å sette seg høyere opp hvis den blir skremt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det der er dyreplageri og det sier mye om dårlige foreldre som syns det er ok! Lurer på om jeg skal løpe etter disse drittunga så de de kan føle på litt redsel også. Hvis foreldre har noe imot det sier jeg bare at det er det samme som de gjør mot fuglene og det var jo greit så.. ikke respekt for dyreplagere! Verste som finnes. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Bare én av bivirkningene med fri og fravær av barneoppdragelse som du er vitne til..

Endret av PITTY
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 9.07):

Men herregud, det er jo ofte de små barna vi snakker om. 1-3 år.

Jeg tenker at det er helt naturlig at små barn løper mot en due som går på gata i byen. Fuglen flyr jo bare unna. Fuglen er også fri til å fly sin vei, dersom det blir for plagsomt. Så jeg ser ikke hvordan fuglen skal lide eller bli plaget av at ett barn løper mot den? Å kaste stein eller pinner mot fuglen blir jo noe helt annet. Jeg har aldri sett barn gjøre dette i byen. Ofte finnes det ikke steiner der, heller ikke pinner. Og det er kanskje like greit.

Anonymkode: 6159f...92a

De flyr unna fordi de er redde! Hva hadde du sagt hvis jeg plutselig løp etter din unge som nettopp hadde løpt etter en due? Du skulle ikke sagt noe om det for det er like rett for meg å løpe etter ungen som løp etter duen! Og jeg kan ta med meg både stein og pinner og kaste og stikke litt også. Null stress det. Dårlig oppdragelse hos foreldre ass, fy flate! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg ville enkelt og greit ha reist meg opp og gått bort til foreldrene og sagt

«Hei, jeg vil bare informere om at dyreplageri er ulovlig - og jeg har observert at barnet deres har mishandlet fuglene i parken en stund nå. Jeg tok meg derfor den frihet å ringe politiet, som straks skulle ta seg en tur og kikke på saken. Ha en fin dag videre». 

Endret av Vera
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Iso1 skrev (3 minutter siden):

De flyr unna fordi de er redde! Hva hadde du sagt hvis jeg plutselig løp etter din unge som nettopp hadde løpt etter en due? Du skulle ikke sagt noe om det for det er like rett for meg å løpe etter ungen som løp etter duen! Og jeg kan ta med meg både stein og pinner og kaste og stikke litt også. Null stress det. Dårlig oppdragelse hos foreldre ass, fy flate! 

De passer seg bare, de er ikke vettskremte. Det er jo livet deres som de har valgt i byen. Hadde de vært kjempestresset hadde de neppe bodd her.  De har også all mulighet til å flytte seg lengre opp i høyden hvis de opplever livet på bakken som stressende. Hadde de mistrivdes i miljøet sitt hadde de ikke greid å parre seg (slik man ser enkelte dyr i fangenskap). 

byduer har det helt fint, og barn som løper er virkelig deres minste problem, de beveger seg betraktelig safter enn sykler eller biler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...