AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Jeg føler at jeg har holdt på i flere år nå, med å innføre bedre rutiner på alt i huset, men nå er jeg utslitt. Jeg har "bare " ett barn, på 12år, men de minste ting velter energien min for tiden, og spesielt at jeg må mase om de samme tingene hver j*** dag. Når jeg kommer hjem fra jobb, er det sand i gangen, smuler og søl på kjøkkenbenken, oppvask som ikke er satt i oppvaskmaskinen, rot på barnets rom, klær og ting på gulvet, rydder ikke opp etter å ha spist/laget mat, masse håndklær, skittentøy, etc. Barnet har et veldig sosialt liv, og er stort sett ute med venner hver dag. Jeg har satt innetid til kl.20, for at det ikke skal bli så sent på kvelden, da jeg liker å sove selv senest 23. Men alltid mas om å være ute til 20.30-21.00. Når barnet omsider kommer hjem, er det mas om middag. Har nå forklart 100 ganger at "om du vil ha middag, så må du komme hjem etter skolen, for ikke all mat kan spises fem timer senere." Jeg er lei av husarbeid, matlaging, klesvask, rydding, vasking, masing.. Føler at jeg står på pinne i dette huset, får ikke noe pusterom. Jeg må påminne om hver minste ting, som å vaske hender, rydde opp, "vær rask i dusjen", "nå må du passe på klokka", "slå av lyset". Det er også et matbonanza hver gang hen skal spise, og lager mer enn hen klarer og skal helst bare ha alt som IKKE er brød, til alle måltider. Hvilket jeg ikke har råd til i lengden. F.eks en hel pakke skinke, for å lage et par toast.. Er det normalt at det skal være så stress med 12-åring?? Anonymkode: 0b79c...94f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå