fire24 Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 (endret) Hva tror du familien din hadde skrevet om deg som person og om livet ditt? Og hva tror du kollegaene dine ville skrevet? Eller vennene dine? Når jeg leser om andre menneskers liv og personligheter i aviser så tenker jeg alltid "det der hadde aldri kunne beskrive meg". Og den eneste sannsynlige måten jeg ser at jeg blir skrevet om er ved en minneside(🤣) eller en form for forlenget dødsannonse (husker ikke hva det egentlig heter). Hvordan beskriver man et helt menneske eller et liv gjennom en kort tekst, liksom? Så hva tenker du? Endret 5. juni 2023 av fire24 Ville skrive litt mer utfyllende.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #2 Skrevet 6. juni 2023 Hun levde i stillhet Hun dro i stillhet Anonymkode: 3fb83...4b4 2 4
Snok1 Skrevet 6. juni 2023 #3 Skrevet 6. juni 2023 Elsket av noen, foraktet av mange. En mann av prinsipper som gjerne doserte for andre. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #4 Skrevet 6. juni 2023 Det som ble skrevet ville nok vært hyggelig, men det ville ikke blitt skrevet mye Anonymkode: 8bae6...45b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #5 Skrevet 9. juni 2023 Familien min har en misoppfatning om meg, at jeg er spesielt glad i katter. Får kattesmykker, kunst med katter, gratulasjonskort med katter... Er stygt redd for at noen skulle inkludert noe om det (f.eks. potesymbol i dødsannonsen eller på gravstenen). Kleint nok om man faktisk elsker katter, men jeg gjør jo ikke det engang. Anonymkode: 0ae02...35f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #6 Skrevet 9. juni 2023 Type selvstendig og egenrådig, sta og fikk det som en ville. Den type ting.. Kleint ja Anonymkode: 35da3...78e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Jeg ville nok bli beskrevet som selvstendig, en høflig måte å si sta som et esel. Og lettengasjert i sosialpolitikk. Jeg har det kun i kjeften da 😆 TS Anonymkode: 35cf3...708
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville nok bli beskrevet som selvstendig, en høflig måte å si sta som et esel. Og lettengasjert i sosialpolitikk. Jeg har det kun i kjeften da 😆 TS Anonymkode: 35cf3...708 Ojsann, der postet jeg anonymt. Anonymkode: 35cf3...708
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 "Likt av noen, og mislikt av andre - snill men sta, pessimistisk og er nok nå glad for å slippe sosiale sammenkomster fremover. " Anonymkode: 1706d...8c8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Han hadde vært verden rundt, det vil si Køben og London. Det var ingenting som han ikke hadde prøvd. Anonymkode: 30981...091 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 fire24 skrev (På 5.6.2023 den 20.13): Hva tror du familien din hadde skrevet om deg som person og om livet ditt? Og hva tror du kollegaene dine ville skrevet? Eller vennene dine? Når jeg leser om andre menneskers liv og personligheter i aviser så tenker jeg alltid "det der hadde aldri kunne beskrive meg". Og den eneste sannsynlige måten jeg ser at jeg blir skrevet om er ved en minneside(🤣) eller en form for forlenget dødsannonse (husker ikke hva det egentlig heter). Hvordan beskriver man et helt menneske eller et liv gjennom en kort tekst, liksom? Så hva tenker du? Det er egentlig ikke mange som får omtale om seg selv i avisa når de dør. Bare tenk hvor mange som dør hver dag. Ikke bare gamle. Hvor mange blir det skrevet om? Presten holder minnetale basert på hva pårørende har fortalt. Noen holder tale for sin kjære selv, men det er heller ingen selvfølge. Det er ikke nødvendigvis pga at en ikke var spennende eller viktig nok i livet til, folk. Handler like mye om at man ikke har svært utadvendte folk i omgangskretsen sin som liker å stå foran folk. Min kjære bestemor var ei sånn som betydde svært mye for mange. Gjorde mye godt i livene for folk. Men ingen skrev i avisa om henne for det. Eller holdt tale. Uten at vi te ker hun ble mindre verdsatt sim menneske av den grunn. Og av samme grunn tror jeg heller ikke noen kommer til å skrive noe særlig om meg. Eller holde tale. Selv om jeg skulle dødd ung fra ti små barn og barnebarn. Jeg er såpass introvert og det er også menneskene jeg omgås. Anonymkode: 4e4e3...545
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 Jeg håper det hadde stått at jeg var en god mamma ❤️ Utover det ville det nok stått at jeg var sjukt skravlete. Anonymkode: 9da4d...3a8 1
Tomas77 Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 On 6/9/2023 at 1:17 PM, AnonymBruker said: Familien min har en misoppfatning om meg, at jeg er spesielt glad i katter. Får kattesmykker, kunst med katter, gratulasjonskort med katter... Er stygt redd for at noen skulle inkludert noe om det (f.eks. potesymbol i dødsannonsen eller på gravstenen). Kleint nok om man faktisk elsker katter, men jeg gjør jo ikke det engang. Anonymkode: 0ae02...35f Svigermoren min har noe tilsvarende med ugler. Det har jo blitt en stående vits så vi fortsetter å anskaffe henne alle mulige uglerelaterte ting. 🤣
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 Navn, dødsdato, og "Begravelsen avsluttes ved graven." Anonymkode: 050cf...bb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 Tror ikke noen hadde tenkt over det, annet enn sønnen på 4. Og han hadde vel ikke skrevet så mye. Anonymkode: 96ea6...d8b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 Elsket av mange, foraktet av flere Anonymkode: e1439...424
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 "Barnslig med tørr humor døde hun ved å klare å starte en brann da hun laget mat, var litt av en klæbb" 🤣👍🏻 Anonymkode: 7d5c5...8c5
Rosa Gnom Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 " Here lies an atheist all dressed up and nowhere to go "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå