Gå til innhold

Er god tannhygiene viktig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å date en mann. Men han har ekstremt gule og mørke tenner. Nesten så de ser ødelagte ut. Han drikker aldri kaffe, energidrikke. Heller ikke snus og røyk.  Er det breakdealer for dere?

Anonymkode: 822a5...bae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har begynt å date en mann. Men han har ekstremt gule og mørke tenner. Nesten så de ser ødelagte ut. Han drikker aldri kaffe, energidrikke. Heller ikke snus og røyk.  Er det breakdealer for dere?

Anonymkode: 822a5...bae

Ja

Anonymkode: 77965...a7d

Skrevet

Hva med Pepsi Max eller annen brus? 

Uansett,noen har bare dårlige gener når det gjelder tenner. Noen er rett og slett bare elendige til å pusse de. Det vil bli veldig dyrt,med mindre han ønsker å trekke de og begynne med gebiss.

Skrevet

En breakdealer??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig med tannstell. Forebygger dårlig ånde, og belegg på tenna som fører til tannstein og igjen kan føre til hull... 

Anonymkode: 9dca2...08a

Skrevet (endret)

Om det kun er utseende, og han følger opp tannhygiene, og tannlegen, ikke har dårlig ånde osv så er det ikke en dealbreaker i det hele tatt. Jeg har ikke de peneste tennene selv, og tannlege er dyrt, så full forståelse for at ikke alltid folks tenner ser ut som en Colegate-reklame. Dårlig ånde («alltid») hadde jeg slitt med da.

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

En breakdealer??

Du forsto sikkert at hun mente dealbreaker. 

Skrevet
KatteLatte skrev (Akkurat nå):

Du forsto sikkert at hun mente dealbreaker. 

Ja, selvfølgelig gjorde jeg det - det var fortsatt like morsomt (selv om jeg åpenbart beklager at jeg ikke la ved noen emoji for å vise akkurat hvor morsomt jeg syntes det var. Det skal ikke gjenta seg).

AnonymBruker
Skrevet

Gule og «stygge» tenner bryr jeg meg ikke om, men hygienen må vere god. 
Jeg kan skjønne de som ikke drar til tannlegen så ofte som de burde, men forventer av de jeg er sammen med at de tar ansvar for helsa, tenner er del av det.

Anonymkode: 6a83b...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Det er du som dater han så da er det ikke viktig om det er dealbreaker for oss vel? 

Men ja for meg er det dealbreaker. Fine tenner er et must for meg, ikke nødvendigvis helt rett og hvit perlerad, men ikke sånne ekle snustenner og gule av røyk og alkohol og dårlig kosthold og hygiene, eller veldig skjeve. Skal jo kysse så tennene er viktig at ikke er frastøtende 

Anonymkode: cc8bf...088

AnonymBruker
Skrevet

Kan være han har problemer med tennene og ikke dårlig hygiene i seg selv. Jeg var sammen med en fyr som nesten ikke hadde emalje. En genfeil rett og slett. Han hadde ekstremt god hygiene. Pusset og styrte med maskiner og alt hele dagen for å holde dem rene. Til tider luktet det betennelse. Og da hadde vi en deal om at vi ikke kysset i de periodene. Han følte seg ikke vel da og jeg syntes heller ikke det var særlig romantisk. Men med god kommunikasjon så fikset vi det fint. 

Hva med å spørre han? Spør man genuint får man som regel ærlige svar. Og h is det bare er hygienen i seg selv, og han blir fornærmet, ja så håper jeg for din del at det er en dealbraker.. 

Anonymkode: 80dc1...d03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...