AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Skal på inntakssamtale på dps. Betyr det at jeg vil få behandling? Noen som har opplevd å bli avvist etter en slik samtale? Evt hva var begrunnelsen? Anonymkode: c9714...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Hva står det i brevet du fikk da? Min første samtale var bare første samtale med behandleren jeg fikk tildelt. Husker ikke om den ble kalt inntakssamtale Anonymkode: b0f70...bcb
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 Jeg ble avvist etter inntakssamtale en gang men klagde og fikk medhold. Begrunnelsen for avslaget var at de ikke syns jeg var dårlig nok, men han psykologen som kartla meg var en ung nyutdannet fyr som virket mere opptatt av å flørte og spørre hva slags musikk jeg likte og hvor jeg pleide å gå på byen, og satt en sånn tone der inne at jeg ikke klarte å åpne meg helt opp. Fikk på fasaden med en gang pga væremåten hans. Fikk en second opinion med en annen behandler og de beklaget over at avslaget var en feil. Anonymkode: e5881...824
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva står det i brevet du fikk da? Min første samtale var bare første samtale med behandleren jeg fikk tildelt. Husker ikke om den ble kalt inntakssamtale Anonymkode: b0f70...bcb Det står at de skal vurdere hva slags hjelp jeg trenger og om de kan tilby den hjelpen. Hvis ikke skulle de hjelpe meg/fastlege med å finne andre steder som kan hjelpe. Har komplekse komorbide plager fra før og skal nå utredes på nytt. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ble avvist etter inntakssamtale en gang men klagde og fikk medhold. Begrunnelsen for avslaget var at de ikke syns jeg var dårlig nok, men han psykologen som kartla meg var en ung nyutdannet fyr som virket mere opptatt av å flørte og spørre hva slags musikk jeg likte og hvor jeg pleide å gå på byen, og satt en sånn tone der inne at jeg ikke klarte å åpne meg helt opp. Fikk på fasaden med en gang pga væremåten hans. Fikk en second opinion med en annen behandler og de beklaget over at avslaget var en feil. Anonymkode: e5881...824 Det hørtes uproft ut! Flott at du hadde klageadgang og fikk medhold, kjekt å vite at evt avslag kan påklages. ts Anonymkode: c9714...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå