AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Vi har to barn. Begge har venner som liker godt å være med hjem til oss(stort hus, trampoline, hage) Mange av vennene bor i mindre boliger med mindre å finne på/privatliv. Så de ender ofte opp her, og det synes vi jo bare er koselig. Men! De har ofte med seg 1-3 venner hver, og så klart er alle sultne etter skolen….Det er dyrt å skulle ha mat til 4-6 barn hver dag. Selv om det bare er knekkebrød med pålegg, så spiser de jo gjerne 2 knekkebrød hver minst, 4-5 dager i uka… Vi har helt gjennomsnittlig lønn, og merker jo matprisene vi også. Frukt er også dyrt, og nudler synes jeg ikke er noe å servere barn flere ganger i uken. Hvordan kan vi løse dette? Anonymkode: 27b30...5cf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Bak rundstykker eller horn og ha i fryseren. Anonymkode: bb8f5...581 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 Dere har råd til stort hus med trampoline i hagen, men ikke råd til tre pakker knekkebrød + pålegg til barnas venner? Her høres det ut som prioriteringene er litt (mye) feil for å være ærlig. Anonymkode: 3f44b...c06 13 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 Hva med å si ifra at nå skal vi spise middag, så får dere hjem og spise dere å, så kan dere heller komme tilbake når dere er ferdige? Anonymkode: 06f18...5af 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere har råd til stort hus med trampoline i hagen, men ikke råd til tre pakker knekkebrød + pålegg til barnas venner? Her høres det ut som prioriteringene er litt (mye) feil for å være ærlig. Anonymkode: 3f44b...c06 En vill gjetting....huset +++ ble kjøpt før alle priser eksploderte i været. De klarer seg fremdeles, men kan ikke sløse. Anonymkode: 2e219...ff3 22 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 Kjøp det billigste av knekkebrød-brød og pålegg. Evnt be de ta med seg mat/frukt hjemme Anonymkode: f3d10...b3b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #7 Skrevet 5. juni 2023 Alternativet er jo å nekte barna å ta med seg venner hjem etter skolen. Anonymkode: 3d594...ee5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Skrevet 5. juni 2023 Her må barna hjem for å gjøre lekser (i det minste starte på dem) samt spise før de kan henge sammen, gjelder alle barna i området. Anonymkode: 5b834...520 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Om barna bor i nærheten går det an å avtale at de spiser hjemme først. 😊 Anonymkode: f6ae4...fe5 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere har råd til stort hus med trampoline i hagen, men ikke råd til tre pakker knekkebrød + pålegg til barnas venner? Her høres det ut som prioriteringene er litt (mye) feil for å være ærlig. Anonymkode: 3f44b...c06 Boligen har vi hatt i flere år, og vi bor også i en by hvor boligprisene ikke er så høye. Men vi har rett i overkant av en million i inntekt, boliglån på over tre millioner, to biler, hus som skal vedlikeholdes, høye strømregninger. Så så klart merker vi jo at vi har mindre å rutte med. Og knekkebrød og pålegg til 4 ekstra hver dag utgjør faktisk en god del hundrelapper i måneden… Anonymkode: 27b30...5cf 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her må barna hjem for å gjøre lekser (i det minste starte på dem) samt spise før de kan henge sammen, gjelder alle barna i området. Anonymkode: 5b834...520 Her er det mest vanlig at barna blir med hverandre etter skolen. Og så spiser de middag hjemme i fem tiden. Lenge å gå fra lunsj frem til klokka 5 for små aktive kropper. Tror det blir vanskelig å snu «trenden» da de har hatt det som vane med besøk rett etter skolen… Anonymkode: 27b30...5cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Skrevet 5. juni 2023 Alle kan enten gå rett hjem til seg selv etter skolen, for å spise. For så å komme til dere etterpå. Eller de kan ha med seg en ekstra matpakke som de spiser når de kommer til dere rett etter skolen😊 Skjønner godt at dere ikke har råd til å holde mat til så mange ekstra barn❤️ Anonymkode: 1877c...797 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #13 Skrevet 5. juni 2023 Vanskelig, men jeg tror jeg ville prioritert det. Dere har SÅ mye igjen for å invistere i barnas vennskap. Så blir de ungdommer og dere kjenner dem, og de er trygge hos dere. Jeg hadde lett ofret en bil for dette. (Vi har alltid bare hatt en bil) Anonymkode: b1383...02f 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #14 Skrevet 5. juni 2023 Hvorfor er det bare hjem til dere ?.Kan ikke dette deles på?.Rart at ikke foreldrene til de andre barna tenker på dette Anonymkode: 38839...a60 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #15 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har to barn. Begge har venner som liker godt å være med hjem til oss(stort hus, trampoline, hage) Mange av vennene bor i mindre boliger med mindre å finne på/privatliv. Så de ender ofte opp her, og det synes vi jo bare er koselig. Men! De har ofte med seg 1-3 venner hver, og så klart er alle sultne etter skolen….Det er dyrt å skulle ha mat til 4-6 barn hver dag. Selv om det bare er knekkebrød med pålegg, så spiser de jo gjerne 2 knekkebrød hver minst, 4-5 dager i uka… Vi har helt gjennomsnittlig lønn, og merker jo matprisene vi også. Frukt er også dyrt, og nudler synes jeg ikke er noe å servere barn flere ganger i uken. Hvordan kan vi løse dette? Anonymkode: 27b30...5cf Har dere begge gjennomsnittlig lønn tenker jeg det bør være helt innafor å kunne ha ekstra knekkebrød og pålegg på lur. Selv har jeg en inntekt, lønnstrekk og hei hvor det går. Men med litt lur planlegging er jeg alltid sikret når det kommer flere til middag. Jeg ser på det som kjekt at barna har venner som har lyst å komme på besøk. Anonymkode: 99d90...de5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #17 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har to barn. Begge har venner som liker godt å være med hjem til oss(stort hus, trampoline, hage) Mange av vennene bor i mindre boliger med mindre å finne på/privatliv. Så de ender ofte opp her, og det synes vi jo bare er koselig. Men! De har ofte med seg 1-3 venner hver, og så klart er alle sultne etter skolen….Det er dyrt å skulle ha mat til 4-6 barn hver dag. Selv om det bare er knekkebrød med pålegg, så spiser de jo gjerne 2 knekkebrød hver minst, 4-5 dager i uka… Vi har helt gjennomsnittlig lønn, og merker jo matprisene vi også. Frukt er også dyrt, og nudler synes jeg ikke er noe å servere barn flere ganger i uken. Hvordan kan vi løse dette? Anonymkode: 27b30...5cf Her prioriterer vi vennene. Skjønner at ikke alle kan. Burde vært slik at foreldre sa at barna kunne gå hjem med sekken og spist før de gikk til noen , problem løst for alle. Men for oss så gir vi gjerne mat. Godt å ha venner og at de vil være her. Kunne vært ingen venner. Anonymkode: afa7f...37b 1
Rotemor Skrevet 5. juni 2023 #18 Skrevet 5. juni 2023 Alle barn har alltid vært velkomne til oss. Spaghetti med ketchup koster ca 2 kr pr hode, ostesmørbrød ca 3. Gulerøtter og epler koster nærmest ingenting. dermed er problemet løst før det har startet… Men det skyldes jo enkle, løsningsorienterte meg da. Andre liker jo å lage problemer ut av ingenitng. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #19 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har dere begge gjennomsnittlig lønn tenker jeg det bør være helt innafor å kunne ha ekstra knekkebrød og pålegg på lur. Selv har jeg en inntekt, lønnstrekk og hei hvor det går. Men med litt lur planlegging er jeg alltid sikret når det kommer flere til middag. Jeg ser på det som kjekt at barna har venner som har lyst å komme på besøk. Anonymkode: 99d90...de5 Det høres kanskje litt direkte ut dette. Det kan jo være 1000 grunner til at dere har to inntekter og lite penger til overs. Men handle smart så går det nok bra. Som andre skriver så er det kjempelurt å prioritere vennskapet. Det vil dere få masse igjen for etterhvert. Og så er det lov å si at det passer dårlig i dag, kan dere ikke være hos noen andre i dag? Anonymkode: 99d90...de5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #20 Skrevet 5. juni 2023 Rotemor skrev (6 minutter siden): Alle barn har alltid vært velkomne til oss. Spaghetti med ketchup koster ca 2 kr pr hode, ostesmørbrød ca 3. Gulerøtter og epler koster nærmest ingenting. dermed er problemet løst før det har startet… Men det skyldes jo enkle, løsningsorienterte meg da. Andre liker jo å lage problemer ut av ingenitng. For vår del går disse prisene helt ok. Men om du ser på prisene i butikken om dagen er epler til ca 40kr kg, og selv de billigste gulerotposene har økt til 25kr. Så «nærmest ingenting» føler jeg ikke gjelder lenger.. Anonymkode: b6644...cd9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå