Gå til innhold

Nye hvitevarer ved salg av leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn i en blokkleilighet for 6 år siden. Det fulgte med integrert oppvaskmaskin og stekeovn.  Etter overtakelse så oppdaget jeg at pakningen som legger nede ved døren på oppvaskaskinen var løs, og måtte dyttes på plass. I tillegg så va stekeovnen tydelig brukt en del.

Jeg gjorde ingenting ut av dette, da begge virket helt fint.  Tanken var å bytte ut både stekeovn og oppvaskmaskin, men det har aldri blitt fordi det har virket helt fint.  Nå skal jeg straks legge leiligheten ut for salg, og jeg blir ikke helt ening med meg selv om jeg skal bytte ut oppvaskmaskin og stekeovn eller ikke.  Jeg blir ikke helt enig med meg selv. Jeg tenker jo at det ikke er det som vil være avgjørende om jeg får solgt eller ei.  Kjøper jeg nytt, så vil det ikke være fra det dyreste på markedet. Jeg tenker at ny eier får velge selv om de vil bytte ut, og eventuelt velge merke etter sin økonomi.  Hva er andres erfaring ved kjøp / salg?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å kjøpe eget selv. Når jeg ser en gammel ovn i annonse så bryr ikke det meg, bare det er plass til en nyere ovn på samme plass. 

Anonymkode: 598b0...08d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Etter de nåværende reglene følger egentlig selv ikke integrerte hvitevarer med leiligheten, med mindre det er presisert i salgsoppgaven. Jeg ville latt dem stå, det er jo opp til kjøper å orientere seg om, og vurdere tilstanden på visning.

Anonymkode: 999d9...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del så hadde du fullstendig kastet bort penger, og gitt meg mer jobb. Jeg vil ikke ha billige hvitevarer. Så om det er ødelagte/utslitte hvitevarer så kaster jeg det. Er det nye hvitevarer av lavere kvalitet så må jeg jo ta på meg jobben med å selge det...

Anonymkode: c36c1...50b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bytt. Det er så mange som bytter, har med fra forrige hjem, skal pusse opp og sp videre at det er helt bortkasta penger for din del. Informer om feil og mangler og la kjøper velge om de vil ha hvitevarene eller ei.

Vi solgte leilighet med en helt defekt oppvaskmaskin, ny eier ville at den skulle stå igjen uansett selv om vi ga veldig tydelig beskjed om at den ikke måtte brukes fordi den oversvømte hele kjøkkenet. 

Anonymkode: b9dec...e00

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...