AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Inspirert av en annen tråd her inne og ukens mediedekning om emnet; HVA skal egentlig til for å bli anklaget for fusk eller forsøk på fusk på eksamen? Jeg har vært student (deltid) i 3 år og har hatt flere eksamener både muntlig og skriftlig. Alle har vært hjemme. Skileeksamen har blitt omgjort til hjemmeeksamener. Har aldri hørt om noen som har blitt anklaget for det på mitt studie. Nå står første skoleeksamen snart for tur, og som nevnt er jeg nysgjerrig på hva som kan anses som fusk på en eksamen? Anonymkode: 8271f...74a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Det er gode eksempler på det i medoeoppslagene som har vært de siste dagene. F eks å sitere seg selv fra tidligere oppgave eller glemme anførselstegn for sitater selvom man skriver at det er et sitat og oppgir kilden Anonymkode: 92f37...b6f
Topsi Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 (endret) På bachelor forventer de kilder på nesten alt. Jeg studerer på masternivå, og tok en sjanse på å ikke søke opp kilder til ting jeg kan og egne faglige vurderinger, men å ha kilder på det meste når en skal gjøre rede for ting, f eks psykiske forhold ved smerte. Alt i alt kan en si, er du i tvil, ha en kilde. Og ikke gjenbruk eget arbeid uten å referere til det Det funka for meg, fikk toppkarakter Endret 5. juni 2023 av Topsi 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er gode eksempler på det i medoeoppslagene som har vært de siste dagene. F eks å sitere seg selv fra tidligere oppgave eller glemme anførselstegn for sitater selvom man skriver at det er et sitat og oppgir kilden Anonymkode: 92f37...b6f Hva betyr det å på andre måter handle i strid med eksamensreglementet da? Anonymkode: 8271f...74a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva betyr det å på andre måter handle i strid med eksamensreglementet da? Anonymkode: 8271f...74a Hvis det er snakk om en god, gammeldags skoleeksamen, er det jo en klassiker å ha mobilen med seg på do, ev. koble mobilen til PC-en. Anonymkode: 20b74...e8c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #6 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 17.19): Det er gode eksempler på det i medoeoppslagene som har vært de siste dagene. F eks å sitere seg selv fra tidligere oppgave eller glemme anførselstegn for sitater selvom man skriver at det er et sitat og oppgir kilden Anonymkode: 92f37...b6f Da jeg var student var det noen som ble anklaget av foreleseren for forsøk på fusk i forbindelse med et gruppearbeid fordi de ikke hadde sitert korrekt (glemt anførselstegn eller innrykk), til tross for at de henviste til den aktuelle kilden. Saken ble så sendt over til en advokat hos universitetet som skulle vurdere om de skulle gå videre med det. Denne advokaten vurderte at slike eksempler var dårlig kildehenvisning som bør gi kraftig trekk I karakter, men ikke forsøk på fusk så lenge de henviste til kilden. Anonymkode: a168c...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå