AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #21 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg leste en gang her inne at den beste måten å sole seg og få brun farge som varer lengre og er finere, er å sole seg hver dag i 15 min. That’s it! Det gjør jeg nå og jeg får brun farge, mens før ble jeg alltid rød. Sitter aldri mer enn 15 min i sola og ALDRI mellom 12-16, da er sola sterkest. Anonymkode: a56bf...3e1 Takk for tipset! Jeg skal gjøre dette fra nå av! Anonymkode: d4cf4...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #22 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Brunfargen er en beskyttelsesrespons på solingen. Solbrenthet kommer av for sterk stråling over for lang tid, før kroppen har fått på plass gode nok beskyttelsesmekanismer mot strålingen. Jeg er selv utdannet molekylærbiolog, og er veldig påpasselig med solkrem for å unngå skader på huden. Spesielt i Norge, hvor ozonlaget ofte kan være tynt. Jeg smører meg jevnlig, og aldri med lavere faktor enn 30. I de varmeste periodene på dagen er det lurt å også dekke seg til med lett tøy. Anonymkode: 4bbea...a3f Takk for svar! Har dette at huden går fra hvit til rød noe å gjøre med at man må gradvis venne huden til strålene for at den skal bli brun og ikke gå rett til rødstadiet? Anonymkode: d4cf4...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #23 Del Skrevet 6. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Har dette at huden går fra hvit til rød noe å gjøre med at man må gradvis venne huden til strålene for at den skal bli brun og ikke gå rett til rødstadiet? Anonymkode: d4cf4...345 Hei, ja det er nettopp det. Huden får sol, og blir deretter trigget til å lage brunfargen (melaninet). Det kommer ikke før noen timer etter. Så vær forsiktig i starten, og bruk solkrem 😊 Anonymkode: 4bbea...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 6. juni 2023 #24 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, ja det er nettopp det. Huden får sol, og blir deretter trigget til å lage brunfargen (melaninet). Det kommer ikke før noen timer etter. Så vær forsiktig i starten, og bruk solkrem 😊 Anonymkode: 4bbea...a3f Hvis målet er å bli brun, bør du også holde fingrene unna aloe vera. Aloe vera hindrer dannelse av melanin. https://www.healthline.com/health/how-to-reduce-melanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå