Gå til innhold

Dere med godt betalte jobber.... Over 800k.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, jeg jobber som leder og jobber godt over 100%. Unntatt fra arbeidsmiljøloven, så jeg kan jobbe til jeg stuper. 

Anonymkode: 00270...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobber med fag i staten og kunne fått redusert stillingsprosent f.eks. hvis jeg ble delvis ufør eller hadde omsorgsoppgaver. De lyser aldri ut deltidsstillinger, så usikker på om du kunne fått det uten å starte i fulltid først.

Anonymkode: 872c7...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som lege og hadde ikke fått en deltidsstilling. Hadde det eksistert hadde også lønnen blitt redusert med med enn 50% om jeg hadde gått ned til 50% stilling. 

Anonymkode: 9af46...79b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har barn under 12 år, så ja, jeg har rett på deltidsstilling (og har også hatt det i to perioder hvor vi har stått uten barnehageplass). 

Men da også med tilsvarende redusert lønn. 

Om jeg ikke hadde hatt små barn, hadde det nok vært vanskelig å få redusert stilling i min bransje (it-bransjen)

Anonymkode: 573c1...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som leder, og kan ikke jobbe deltid, det er ikke lov.. 

Anonymkode: f3701...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/5/2023 at 5:58 PM, AnonymBruker said:

Lege i spesialisering, tjente litt over 1.2 mill i 2022. Kan legge til at jeg er midt i et spesialiseringsløp.

Jobber i gjennomsnitt 40-50 timer/uke. Redusert stilling hadde ikke vært aktuelt for arb.giver, og heller ikke gunstig for min del da det ville forsinket spesialiseringsløpet mitt vesentlig.

Opplever arbeidshverdagen som krevende, og ser for meg at det er lite rom for mennesker som ikke kan/evner å yte 150% i denne bransjen. 

Anonymkode: db51d...387

Hva tjener man etter spesialisering?

Anonymkode: e1318...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Selv da jeg var 50% sykemeldt, jobbet jeg i praksis 100%.. 

Anonymkode: a9672...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jobber med full fleksibilitet. Kan komme når jeg vil og dra når jeg vil, men hverdagene er hektiske og kan strekke seg utover kvelden / helgene. Løse ulike situasjoner og mange individer å forholde meg til. Planlegging og videre strategi. Nå er jeg selvstendig næringsdrivende, så er ingen grenser på antall timer jeg kan jobbe. Hadde ikke vært egnet for jobben om jeg kun skal jobbe 50%, for da hadde jeg ikke kunnet fulgt opp mine kolleger på en god nok måte da og automatisk følt meg som en dårlig mentor / leder. Slitsomt, men samtidig veldig gøy.

Anonymkode: c8cd4...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søsteren min og mannen min tjener begge over 800 000. Mannen min tjener i underkant av 900 000. Jobber som sivilingeniør i byggebransjen rundt 45-50 rimer i uka, av og til mer. Det er mulig å jobbe deltid, men for å holde framdriften som ønskes og for å være tilgjengelig for kunden og andre i prosjektene, er det vanskelig å jobbe mindre. Da måtte han jobbet med andre og mindre spennende prosjekter.

Søsteren min er sivilingeniør i elektronikk/teknologibransjen og har en mellomlederstilling hvor hun jobber ca. 40 timer i uka + noe reising. Reisene varer da i flere dager fordi de går til andre siden av kloden. Tjener nesten 1.1 mill. Arbeidsgiver ønsker noen som jobber fulltid, men tilbyr samtidig mulighet til utdanning. Det handler det nok mer om at de ønsker ansatte som også er tilgjengelige.

Har flere venner som er fastleger og tjener over millionen. Fastlegene har en hjemmel med et visst antall pasienter, samt driver egen praksis med ansatte m.m. Vanskelig å jobbe redusert.

Den ene onkelen min er ekspert innenfor område i teknologibransjen og driver internasjonal kursvirksomhet. Er selvstendig næringsdrivende. Han har kuttet mye ned på jobbingen, men tjener fortsatt langt over millionen, kanskje over to. Han er nå nærmere 70, og har selvfølgelig jobbet veldig mye over mange år for å komme dit han er nå.

Anonymkode: c76fc...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva tjener man etter spesialisering?

Anonymkode: e1318...fc9

Varierer, men på sykehus for en legespesialist ca 850 og for en overlege ca 900-950. Dette er grunnlønn med pliktig utvidet arbeidstid på 40 timer i uka (med vakt 38). Personen du siterer har altså lavere grunnlønn enn dette, og tjener over millionen. Du kan jo tenke deg hvor mye den personen jobber...

https://www.legeforeningen.no/jus-og-arbeidsliv/avtaler-for/leger-ansatt-pa-sykehus/offentlige-sykehus/minimumslonn-sykehus/

Fastleger, de som jobber kommunalt eller privat er det store forskjeller.

Anonymkode: c5062...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tjener ca 900.000 og har mulighet til å jobbe 50% inntil barna er 12 år. Jeg er aleinemor, så det er ikke aktuelt. Jobber offshore. 

Anonymkode: b1c20...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 16.25):

Kunne du fått samme jobben i en deltidsstilling?

Altså jobbet 50-60% og hatt utbetalt 50-60% av lønnen?

Hvilken jobb/utdanning har du i så fall?

Anonymkode: 1f212...870

Nei det kunne jeg ikke. Er mellomleder og da må man være i stand til å stå i 100% stilling. Hvorfor spør du? 

Anonymkode: f9845...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som leder i en industribedrift.

Deltid hadde vært uaktuelt her - personalansvar på 70 + stk..

Anonymkode: f99c4...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 16.25):

Kunne du fått samme jobben i en deltidsstilling?

Altså jobbet 50-60% og hatt utbetalt 50-60% av lønnen?

Hvilken jobb/utdanning har du i så fall?

Nei, ikke samme jobb som den jeg har idag. Men jeg hadde kunnet jobbe mindre, og hvis jeg velger å prioritere inntekt tjent mer enn hva jeg gjør idag.

Jobber som leder idag. Utdannet som lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det kunne jeg ikke. Er mellomleder og da må man være i stand til å stå i 100% stilling. Hvorfor spør du? 

Anonymkode: f9845...52a

Takk for svar alle sammen. Det var vel som jeg trodde at dette generelt sett ikke er mulig. At om man skal ha de godt betalte jobbene så må man jobbe  full tid og gjerne mer enn det også.

Grunnen til at jeg spør er rett og slett at jeg har en liten "sidehustle". En hobby jeg elsker og som jeg er så heldig å ha gjort til delvis levebrød mens jeg studerer. ( Og forsåvidt før jeg begynte studier også). Jeg har noen 100 k i året på dette og kunne godt tenke meg å fortsette med dette. Så dilemmaet er jo at det ikke er nok til å leve av, men samtidig såpass tidkrevende at kombinasjon med full jobb ikke er mulig.

Så for å få til dette er det altså deltid som er min mulighet etter studier (har bachelor nå, vurdere master siv. øk). Og jeg skjønner da at det ikke vil være mulig å gå etter de virkelig godt betalte jobbene da desse vil kreve full tid og vel så det.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som fremdeles lurer på hvorfor prisene stiger, og pengeverdien synker? Lokfører tjener på nivå med en Statsminister......

Anonymkode: 1123c...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jobbet en periode 100% ren nattstilling som spesialsykepleier, tjente da rett under 1 mill (her er da mye av lønna helligdagstillegg/nattillegg), har nå gått ned til 80% stilling og vil da i år tjene ca 750-800.000,- 

Anonymkode: 31fbd...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hos nåværende arbeidsgiver, men tenker på sikt å bli selvstendig og jobbe mindre. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...