AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Del Skrevet 5. juni 2023 Kunne du fått samme jobben i en deltidsstilling? Altså jobbet 50-60% og hatt utbetalt 50-60% av lønnen? Hvilken jobb/utdanning har du i så fall? Anonymkode: 1f212...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Del Skrevet 5. juni 2023 Jobber ca 50% og tjener 1,5 mill. Siviløkonom med eget firma. Anonymkode: c06de...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Del Skrevet 5. juni 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber ca 50% og tjener 1,5 mill. Siviløkonom med eget firma. Anonymkode: c06de...3e7 Really ???😀 Høres fantastisk ut. Lov å spørre hvilken bransje? Anonymkode: 1f212...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Del Skrevet 5. juni 2023 I mitt tilfelle, nei. Har en fleksibel jobb, men mye ansvar. Jeg må bare få jobben gjort, samme hvor mange timer per uke jeg bruker. Dersom jeg hadde jobbet med redusert lønn hadde jeg likevel hatt samme ansvaret. Jeg tjener ca. 1 mill og jobber i gjennomsnitt 40 timer per uke. Anonymkode: 20eb9...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kunne du fått samme jobben i en deltidsstilling? Altså jobbet 50-60% og hatt utbetalt 50-60% av lønnen? Hvilken jobb/utdanning har du i så fall? Anonymkode: 1f212...870 Jeg forstår ikke hva du mener. Om jeg kunne jobbet deltid i den jobben jeg har og tjent mindre? Ja, det er klart. Anonymkode: df0b3...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår ikke hva du mener. Om jeg kunne jobbet deltid i den jobben jeg har og tjent mindre? Ja, det er klart. Anonymkode: df0b3...0ca Det er ikke opplagt, ikke alle arbeidsgivere vil ha folk på deltid. Jeg kunne fått redusert stilling om jeg ble delvis sykmeldt eller noe sånt, men ikke bare om jeg ber om det. (Nå tjener jeg mindre enn 800 000, så ikke direkte relevant for spørsmålet. ) Anonymkode: 92b87...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #7 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke opplagt, ikke alle arbeidsgivere vil ha folk på deltid. Men ts spør jo ikke om arbeidsgivere, bare utdanning/jobb? Er det gitt at ingen som er utdannet frisør, lektor, statsviter eller agronom kan jobbe deltid, for eksempel? Eller de høyt betalte jobbene; siviløkonom, jurist, programmerer, fisker, lokomotivfører, toller? Anonymkode: df0b3...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Really ???😀 Høres fantastisk ut. Lov å spørre hvilken bransje? Anonymkode: 1f212...870 Konsulent, tror ikke jeg vil si mer enn det. Anonymkode: c06de...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Del Skrevet 5. juni 2023 Jobber ca 4-5 timer spredt utover tiden jeg må være tilgjengelig, 07 til 19. Kunne ikke jobbet mindre. Kunne jobbet mer og da tjent mer, men ikke tilsvarende de ekstra timene jeg hadde jobbet. Er nestleder i et firma innen finans. Tjente 1,1 i fjor. Gikk ungdomsskole og 3 måneder på videregående. Startet som bilselger og jobbet meg oppover. Anonymkode: 78c66...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Del Skrevet 5. juni 2023 Lokfører, tjener godt over summen du nevner. Lokførere ansettes nesten utelukkende i 100%-stillinger. Man kan også jobbe «på timer», som en ringevikar, og i teorien tjene 50% av lønna ved å jobbe 50%, men det er aldri noen garanti for at man får jobbe så mye man ønsker når man kjører på timer. Anonymkode: c20f5...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Del Skrevet 5. juni 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke hva du mener. Om jeg kunne jobbet deltid i den jobben jeg har og tjent mindre? Ja, det er klart. Anonymkode: df0b3...0ca Ja det er det jeg mener. Men det er vel ikke så klart at man kan? I En del av de høyt lønnede jobbene har man vel såpass mye ansvar at det ikke er gjennomførbart som deltid. Jeg skjønner også at en frisør kan jobbe 50%. Men tjener da neppe 4-500 k. Så det er liksom ikke helt det jeg ser etter. Mer nysgjerrig på de godt betalte jobbene som ligger godt over median. Og hvilke av de som er mulig å jobbe deltid. TS Anonymkode: 1f212...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lokfører, tjener godt over summen du nevner. Lokførere ansettes nesten utelukkende i 100%-stillinger. Man kan også jobbe «på timer», som en ringevikar, og i teorien tjene 50% av lønna ved å jobbe 50%, men det er aldri noen garanti for at man får jobbe så mye man ønsker når man kjører på timer. Anonymkode: c20f5...6e5 Men nå driter vi hardt i lokfører greier. Hvor mange kommer inn i året, 150 eller 160 stykker sånn circus? Blant mer enn 1.500 søkere i år. Som betyr at 90% får avslag. Kun 10% tas inn. Nå snakker vi om jobb som gjerne oppfatter litt flere mennesker i året, enn jævla lok-greier der antallet desperate menn som søker seg på dette har eksplodert de siste årene. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/opptaket-til-norsk-fagskole-for-lokomotivforere-2022?publisherId=17847736&releaseId=17964886 Anonymkode: 57c9d...1dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #13 Del Skrevet 5. juni 2023 Jobber som fisker, tjente 1,7 mill i fjor Anonymkode: caf26...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #14 Del Skrevet 5. juni 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Lokfører, tjener godt over summen du nevner. Lokførere ansettes nesten utelukkende i 100%-stillinger. Man kan også jobbe «på timer», som en ringevikar, og i teorien tjene 50% av lønna ved å jobbe 50%, men det er aldri noen garanti for at man får jobbe så mye man ønsker når man kjører på timer. Anonymkode: c20f5...6e5 Lokfører er ikke aktuelt. Tenker på faste jobber og fagforeningen der er vel ganske beinhard på fulle faste stillinger. Anonymkode: 1f212...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #15 Del Skrevet 5. juni 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Konsulent, tror ikke jeg vil si mer enn det. Anonymkode: c06de...3e7 Du kan vel si om det er IT-konsulent, strategikonsulent, eller noe annet? Anonymkode: fe229...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #16 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men nå driter vi hardt i lokfører greier. Hvor mange kommer inn i året, 150 eller 160 stykker sånn circus? Blant mer enn 1.500 søkere i år. Som betyr at 90% får avslag. Kun 10% tas inn. Nå snakker vi om jobb som gjerne oppfatter litt flere mennesker i året, enn jævla lok-greier der antallet desperate menn som søker seg på dette har eksplodert de siste årene. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/opptaket-til-norsk-fagskole-for-lokomotivforere-2022?publisherId=17847736&releaseId=17964886 Anonymkode: 57c9d...1dd Søkt og ikke kommet inn, eller? 😂 Beklager, jeg så ikke i HI at lokførere ikke burde svare 🤷🏻♂️ Anonymkode: c20f5...6e5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #17 Del Skrevet 5. juni 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Men nå driter vi hardt i lokfører greier. Hvor mange kommer inn i året, 150 eller 160 stykker sånn circus? Blant mer enn 1.500 søkere i år. Som betyr at 90% får avslag. Kun 10% tas inn. Nå snakker vi om jobb som gjerne oppfatter litt flere mennesker i året, enn jævla lok-greier der antallet desperate menn som søker seg på dette har eksplodert de siste årene. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/opptaket-til-norsk-fagskole-for-lokomotivforere-2022?publisherId=17847736&releaseId=17964886 Anonymkode: 57c9d...1dd Skjerp deg. Anonymkode: fe229...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #18 Del Skrevet 5. juni 2023 Lege i spesialisering, tjente litt over 1.2 mill i 2022. Kan legge til at jeg er midt i et spesialiseringsløp. Jobber i gjennomsnitt 40-50 timer/uke. Redusert stilling hadde ikke vært aktuelt for arb.giver, og heller ikke gunstig for min del da det ville forsinket spesialiseringsløpet mitt vesentlig. Opplever arbeidshverdagen som krevende, og ser for meg at det er lite rom for mennesker som ikke kan/evner å yte 150% i denne bransjen. Anonymkode: db51d...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #19 Del Skrevet 5. juni 2023 Ikke meg, men mannen. Han prøvde med gradert foreldrepermisjon, og nærmeste leder var 50% sykemeldt en periode. Det gikk bare ikke. Hvis su skal ha noe sol helst ansvar utover egne ting blir det fort så mange ting og mennesker å forholde seg til at du får ikke gjort det i halv stilling, det blir bare samme jobb på mindre tid. Det betyr ikke at det ikke går å jobbe redusert. Vet at flere av dem som har samme type stilling som han starta i har jobbet redusert stillingen i perioder. De har snevrere arbeidsoppgaver ig kan bli tildelt færre oppgaver som derfor tar mindre tid. Anonymkode: c0709...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 5. juni 2023 #20 Del Skrevet 5. juni 2023 Nei, min stilling er 100 %. Jeg er alene om mitt ansvarsområde i bedrift med 150 ansatte og ville ikke fått jobben om jeg skulle jobbet deltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå