AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Del Skrevet 5. juni 2023 Nå er det slutt på samtykkeskjema og nå må begge foreldrene fysisk må møte opp, men ikke til samme tid nødvendigvis. Kan jeg ta med ungene og bestille pass også gir far sitt samtykke på politistasjonen noen dager senere? Anonymkode: 40663...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Del Skrevet 5. juni 2023 Nei, samtykke fra far må være klart. Får ikke bestilt pass uten. Anonymkode: e3d5e...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 5. juni 2023 #3 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, samtykke fra far må være klart. Får ikke bestilt pass uten. Anonymkode: e3d5e...ba1 Nei https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/samtykke-for-pass-og-id-kort-til-barn-og-unge/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Del Skrevet 5. juni 2023 NakenPanda skrev (2 minutter siden): Nei https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/samtykke-for-pass-og-id-kort-til-barn-og-unge/ Ja? Det står jo til og med der i første punkt. Slik gir du samtykke Du skal ikke lenger ha med skjema for samtykke. Samtykket kan enten gis når du møter til timen for å søke om pass eller nasjonalt ID-kort sammen med barnet, eller på et annet tidspunkt før timen. Anonymkode: e3d5e...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Del Skrevet 5. juni 2023 Jeg kjenner jeg er glad for å ha barn over 18 år. Hva er egentlig begrunnelsen for at et samtykkeskjema/fullmakt ikke er godt nok? Har det skjedd så mange forfalskninger at dette er nødvendig? Anonymkode: 1ff99...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Del Skrevet 5. juni 2023 Som andre sier, samtykke må være klart på forhånd. I tillegg, husk legitimasjon på foreldrene. Anonymkode: 93ed6...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #7 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner jeg er glad for å ha barn over 18 år. Hva er egentlig begrunnelsen for at et samtykkeskjema/fullmakt ikke er godt nok? Har det skjedd så mange forfalskninger at dette er nødvendig? Anonymkode: 1ff99...3db Jeg tenker at det nye systemet er bedre og sikrere. Det er viktigere å hindre at en forelder stikker av med barnet til utlandet for godt, enn å hindre at en forelder stikker kjepper i hjulene for eksens sydentur. Det var forresten like fullt mulig å gjøre sabotere for eksen med å nekte underskrift på et skjema. Og samtykket kan gis til barnet er 18, hvis man er heldig vil barnefar (vanligvis) være lat nok til å gi samtykke til barnet er 18, og så slipper man sannsynligvis å tenke mer på det. Anonymkode: a5043...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at det nye systemet er bedre og sikrere. Det er viktigere å hindre at en forelder stikker av med barnet til utlandet for godt, enn å hindre at en forelder stikker kjepper i hjulene for eksens sydentur. Det var forresten like fullt mulig å gjøre sabotere for eksen med å nekte underskrift på et skjema. Og samtykket kan gis til barnet er 18, hvis man er heldig vil barnefar (vanligvis) være lat nok til å gi samtykke til barnet er 18, og så slipper man sannsynligvis å tenke mer på det. Anonymkode: a5043...276 Ja, da så. Trodde man måtte møte opp hver gang for hvert nye pass. Anonymkode: 1ff99...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg kjenner jeg er glad for å ha barn over 18 år. Hva er egentlig begrunnelsen for at et samtykkeskjema/fullmakt ikke er godt nok? Har det skjedd så mange forfalskninger at dette er nødvendig? Anonymkode: 1ff99...3db For mange utlendinger i landet vårt, og de kidnapper egne barn i hytt og vær. Anonymkode: f1386...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 5. juni 2023 #10 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja? Det står jo til og med der i første punkt. Slik gir du samtykke Du skal ikke lenger ha med skjema for samtykke. Samtykket kan enten gis når du møter til timen for å søke om pass eller nasjonalt ID-kort sammen med barnet, eller på et annet tidspunkt før timen. Anonymkode: e3d5e...ba1 Nei. Det er fremdeles ikke bare FAR som må ha det klart samtykke før man gir adgang til å søke pass, også MOR som faktisk også av og til ikke har omsorg må gjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Del Skrevet 5. juni 2023 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Nei. Det er fremdeles ikke bare FAR som må ha det klart samtykke før man gir adgang til å søke pass, også MOR som faktisk også av og til ikke har omsorg må gjøre dette. Hva babler du om? Ts spør om FAR kan gi samtykke ETTER time for passbestilling. Det er det som er svart på. Herregud. Anonymkode: e3d5e...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det nye systemet er bedre og sikrere. Det er viktigere å hindre at en forelder stikker av med barnet til utlandet for godt, enn å hindre at en forelder stikker kjepper i hjulene for eksens sydentur. Det var forresten like fullt mulig å gjøre sabotere for eksen med å nekte underskrift på et skjema. Og samtykket kan gis til barnet er 18, hvis man er heldig vil barnefar (vanligvis) være lat nok til å gi samtykke til barnet er 18, og så slipper man sannsynligvis å tenke mer på det. Anonymkode: a5043...276 Det må gis nytt samtykke hver gang man må ha pass. Et samtykke varer ikke livet ut, det gjelder kun den ene aktuelle gangen. Det er et helvete. Har drevet på siden januar for å få far til å signere. J***** lett når han ikke svarer meg en gang! Anonymkode: fe3aa...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #13 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må gis nytt samtykke hver gang man må ha pass. Et samtykke varer ikke livet ut, det gjelder kun den ene aktuelle gangen. Det er et helvete. Har drevet på siden januar for å få far til å signere. J***** lett når han ikke svarer meg en gang! Anonymkode: fe3aa...fb5 Nei, nå kan man gi varig samtykke, altså frem til barnet er myndig. Anonymkode: e3d5e...ba1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #14 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det må gis nytt samtykke hver gang man må ha pass. Et samtykke varer ikke livet ut, det gjelder kun den ene aktuelle gangen. Det er et helvete. Har drevet på siden januar for å få far til å signere. J***** lett når han ikke svarer meg en gang! Anonymkode: fe3aa...fb5 Dette er feil. Vi fikk nytt pass til yngste i april, fikk da beskjed at samtykket gjelder til barnet er 18. Det er en one time happening. Anonymkode: 35622...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 5. juni 2023 #15 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, nå kan man gi varig samtykke, altså frem til barnet er myndig. Anonymkode: e3d5e...ba1 Stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå