Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste uken har baby vært sutrete heeeeeeeele dagen. Før kunne jeg legge han fra meg i 20-30 min og han storkoste seg, det har vært slik siden fødsel. Men nå den siste uken er det eneste som er greit er gå rundt med baby, og ikke kosete, men at jeg holder han slik han får se det samme jeg ser. Kan ikke stå rolig eller sette meg ned. Han gnager voldsomt på gommene og sikler ihjel en smekke på 30 minutter, men var jo vært gradvis plaget av dette i flere måneder, så selvom det er mer ille nå enn før er det «mer ille» for hver uke, så føler det ikke er det heller? Er det vanlig at de bare plutselig blir ekstra krevende, eller kan det hende det er noe galt? Hilsen førstegangsmamma som blir sprø av konstant bæring og bevegelse

Anonymkode: 62208...892

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være tenner på tur 

Anonymkode: 8b7ba...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er tenner på gang, det kan være spesielt plagsomt med de første. Babyer kan også ha slike perioder uten at man helt kan forklare årsaken. Har dere begynt med fast føde, har han gjort noe fremskritt motorisk? Det kan være mange årsaker, men nesten alltid er det ufarlig og det går over etter noen uker…

Anonymkode: 10642...744

AnonymBruker
Skrevet

En baby syter ikke. Han uttrykker at noe er galt. 
Her høres det ut som tenner. 
kan han få en fruktpose å gnage på? Sånn netting man kan ha fx en hard og kald eplebit i. Det lindrer ofte. 
mer ikke så fan av de plastgreiene man legger i fryseren. Tenker det ikke er bra å suge på plastikk..

Anonymkode: b9733...264

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig, og ja det er slitsomt. Vil sikkert gå opp og ned, og det er umulig å si hvor lenge det vil på gå. Men det vil gå over, som alt annet. Men ja, det er vanlig at babyer går gjennom faser hvor de er sutrete dagen lang og bare vil bli bært. Støtter de som mistenker tenner. Det er ofte «the culprit» her hvertfall.

Anonymkode: a7cf8...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker min og var veldig sutrete og opp og ned i humøret rundt 5 mnd, og krevde mer underholdning. Ble bedre da han ble 6 mnd og lærte å åle seg fremover så han kom seg rundt selv :)

Anonymkode: f812c...763

AnonymBruker
Skrevet

Min siklet og gnaget på alt i månedsvis uten å få noen tenner forresten. Føler folk skylder på tenner for alt 😄 Kan såklart være det altså men sikling og biting er og vanlig fra 3 mnd alder. Kanskje prøv noen nye mer avanserte leker? Øv på krabbing? Dra nye steder?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Min siklet og gnaget på alt i månedsvis uten å få noen tenner forresten. Føler folk skylder på tenner for alt 😄 Kan såklart være det altså men sikling og biting er og vanlig fra 3 mnd alder. Kanskje prøv noen nye mer avanserte leker? Øv på krabbing? Dra nye steder?

Haha, samme her. Sønnen min har vært grinete fra dag én. Han er nå 11 måneder og har enda ikke fått en eneste tann. Ganske lei av at folk bortforklarer plagene med tenner.

Når det er sagt høres det kanskje ut som om det kan være tenner i dette tilfellet 😅

Anonymkode: 56b8a...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...