Gå til innhold

Helsesjekk- ultralyd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med ultralyd under helsesjekk? 

Anonymkode: 50de3...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 88401...629

AnonymBruker
Skrevet

Ja 

Anonymkode: fa601...097

AnonymBruker
Skrevet

Erfaring? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Erfaring? 

Hva spør du om? Når du stiller et ja/nei spørsmål får du gjerne et ja eller nei svar.

Anonymkode: 262d5...6a6

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har tatt innvendig ultralyd av hjertet en gang, er det det du skal? Eller noe helt annet?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har erfaring med ultralyd under helsesjekk? 

ultralyd av hva da?

AnonymBruker
Skrevet

Humbug og kvakksalveri. Helsesjekk er unødvendig når du ikke har plager eller uttalte risikofaktorer. Bortsett fra en sjekk av blodtrykk og kolesterol en gang etter fylte 40.

Anonymkode: 47ff9...090

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Dårlig spesifisering av meg. Jeg har vurdert å få en full helsesjekk, de tar da ultralyd av lymfer, blodårer, lever, litt av tarm og sikkert mer. Men hører noen sier det var veldig nyttig og andre at det bortkastede penger. Har litt mageproblemer som er årsaken til at jeg ønsker en sjekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sliter med mageproblemer bør du utredes på andre måter enn ultralyd. Med UL ser man bare strukturer på overflaten av organene, og det kan stort sett ikke forklare plagene. Da er nok blodprøver, avføringsprøver og gastro/koloskopi mye nyttigere (men mer krevende for deg) 

Anonymkode: 1c3a9...522

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ved flere anledninger.

Anonymkode: 79b98...633

AnonymBruker
Skrevet

Bruk pengene dine på helt andre ting.. og ta heller en prat med fastlegen og Finn ut i samarbeid med hen om og hvordan dere skal utrede videre

Anonymkode: 96a6a...cf1

AnonymBruker
Skrevet
On 6/5/2023 at 10:08 PM, AnonymBruker said:

Humbug og kvakksalveri. Helsesjekk er unødvendig når du ikke har plager eller uttalte risikofaktorer. Bortsett fra en sjekk av blodtrykk og kolesterol en gang etter fylte 40.

Anonymkode: 47ff9...090

Har du hørt om Abdominalt aortaaneurisme? En ung voksen i familien døde av det. Legene beskrev tilstanden som en tidsinnstilt bombe. 

Anonymkode: 88401...629

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for alle svar. Dårlig spesifisering av meg. Jeg har vurdert å få en full helsesjekk, de tar da ultralyd av lymfer, blodårer, lever, litt av tarm og sikkert mer. Men hører noen sier det var veldig nyttig og andre at det bortkastede penger. Har litt mageproblemer som er årsaken til at jeg ønsker en sjekk. 

Jeg ville heller snakket med fastlegen om hvilke undersøkelser du trenger og tatt det derfra.

Anonymkode: 262d5...6a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...