Gå til innhold

Sommerfest med jobben og antrekk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skal på sommerfest med jobben og lurer på antrekk. Vi skal kjøre båt ut til lokalet hvor vi skal være hele kvelden. Tenkte, trange jeans, sandaler med kilehæl, hvit topp og hvit blazer. Hva tenker dere om kilehæl på båten ut? Er det fy fy, eller går det bra. Tenkte også jeg eventuelt kunne ta med noen flate sko til båten og skifte på land? Må ha litt hæler da jeg føler meg mere vell da. Hva tenker dere om antrekket?

Anonymkode: 49660...f99

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde vel bekymret meg mer for å få flekker på den hvite blazeren og den hvite toppen før det har gått 5 minutter enn for kilehælene. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres fint ut. Det «roper» litt  kvinne i sent 40-årene da, men det er vel greit? (Er selv kvinne i sent 40-årene og dette er noe jeg typisk kunne gått med)

Anonymkode: d95a6...94d

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg syns det er best å ha sommerkjole på sommerfest, lufte lårene litt☺️

Flate sko funker til kjole også, da slipper du å bytte. Kilehæler på båt er ikke noe særlig☺️

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen kjoleperson, og ja, jeg er over 40:-) Kommer alle de unge til å syns jeg ser tantete ut? Føler antrekket kler meg, toppen er med bare skuldre og jeg har pene skuldre:-)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ingen kjoleperson, og ja, jeg er over 40:-) Kommer alle de unge til å syns jeg ser tantete ut? Føler antrekket kler meg, toppen er med bare skuldre og jeg har pene skuldre:-)

Ikke "tantete" i så måte. Det viktigste er at du selv er komfortabel ☺️ Blazeren blir nok kastet utover kvelden uansett.

Var selv i sommerfest i helga og det var bare god stemning. De med hæler fikk brukt de godt også😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes du skal gå med det du er komfortabel med, og jeg kunne som sagt gått med det selv. De unge synes nok vi ser litt tantete ut, men er ikke det ok? Jeg liker ikke alt de går med heller. Kunne bare ikke la være å skrive noe siden jeg nok synes antrekket er nokså «aldersplasserende» (vet det er ikke noe ord). En sommerkjole og sneakers er nok mindre aldersplasserende (det bruker alle fra 20-60), og det er også fint, men er ikke noe galt i ditt antrekk:) 

Anonymkode: d95a6...94d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som båtmenneske ville jeg ha valgt noe annet og mer praktisk. Hæler og hvitt tøy i båt er oppskrift på ødelagte ankler og flekkete klær. Men hvis det er type ferje dere skal bruke og det ikke er en holme med fjell og knatter dere skal være på gjør en jo som en vil (det gjør en jo i grunnen uansett 😉)

Anonymkode: 13df8...d0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som båtmenneske ville jeg ha valgt noe annet og mer praktisk. Hæler og hvitt tøy i båt er oppskrift på ødelagte ankler og flekkete klær. Men hvis det er type ferje dere skal bruke og det ikke er en holme med fjell og knatter dere skal være på gjør en jo som en vil (det gjør en jo i grunnen uansett 😉)

Anonymkode: 13df8...d0b

Vi skal ta ferje. Og vi skal ikke ut på klatretur:)

AnonymBruker
Skrevet

Om det er en helt ok sti eller vei opp til lokalet fra der båten legger til så er ikke kilehæl noe problem. Eller bruk andre sko på båtturen og skift når dere kommer til lokalet.

Anonymkode: 032c2...fe2

Skrevet
On 6/5/2023 at 1:19 PM, AnonymBruker said:

Hei

Jeg skal på sommerfest med jobben og lurer på antrekk. Vi skal kjøre båt ut til lokalet hvor vi skal være hele kvelden. Tenkte, trange jeans, sandaler med kilehæl, hvit topp og hvit blazer. Hva tenker dere om kilehæl på båten ut? Er det fy fy, eller går det bra. Tenkte også jeg eventuelt kunne ta med noen flate sko til båten og skifte på land? Må ha litt hæler da jeg føler meg mere vell da. Hva tenker dere om antrekket?

Synes antrekket ditt høres helt supert ut

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er vel bare å ha pyntet seg litt? Om du ikke pleier å gå med det samme på jobb, så høres det helt flott ut. 

Men når det er sommerfest risikerer du å være den eneste uten kjole. Jeg var akkurat på en fest når det var 12 grader og nordavind, folk gikk likevel i sommerkjoler og da er det lett å føle seg underpyntet.

Anonymkode: 650da...e36

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kilehæl på båt  er vel nesten like dumt spm høye hæler i skogen. Da virker du ikke akkurat helt smart. 

Anonymkode: e4674...3b8

• Liker 1
Gjest AnonymBrukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 0.20):

Vi skal ta ferje. Og vi skal ikke ut på klatretur:)

Å ta ferje er noe helt annet enn båttur. På ferje funker alle type sko.

Annonse
Skrevet

Det jeg syns var rart her er tankene om sko. Ta noe behagelig, er det eneste jeg tenker. Ellers hørtes vel antrekket helt sikkert fint ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne da, med olajakke til?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke den kjolen passer på sommerfest til noen som er passert 40... Man trenger ikke kle seg som ei gammel kjerring, men det ser fort litt desperat ut om man kler seg likt som tenåringene på fest.

Anonymkode: 84e58...891

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...