AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Jeg leter i databaser rundt omkring, men spør her også. Jeg leter ikke etter flyfoto eller postkort-vennlige motiver - er mer ute etter sånt som ligner tilfeldige bilder fra noens kamera. Hus, gater, skoler, butikker. Gjør ikke noe at det er folk på bildene, så lenge bildet ikke er altfor oppstilt. Kan gjerne være bilder fra tilstelninger, 17. mai, bursdager, bryllup osv - så lenge det ser «tilfeldig» ut. For eksempel hadde et tilfeldig hjemmelagets-bilde av serviset i noens konfirmasjon vært bedre enn et bilde av konfirmanten. Finnes sånne databaser? Og hvis ikke - er det noen her som HAR sånne bilder og kunne tenke seg å dele dem? Bruker dem til nostalgi-bildeserier jeg legger ut på sosial media, så ikke send noe altfor privat. Anonymkode: 57184...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 *hjemmekamera-bilde, ikke hjemmelagets Anonymkode: 57184...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 "Du vet du er fra.." gruppene på fb. Bare å spørre om noen har bilder du kan få bruke. Anonymkode: 49a1f...f30 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 https://www.norgeibilder.no har veldig bra utvalg av gamle flyfoto, zoom inn på område du vil se så kommer det opp valg av årstall i menyen til høyre. https://www.digitalarkivet.no har også mange gamle bilder. Anonymkode: 5c3a2...67a
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): "Du vet du er fra.." gruppene på fb. Bare å spørre om noen har bilder du kan få bruke. Anonymkode: 49a1f...f30 Har sett en del i slike grupper... De pleier å ha svarthvitt-bilder, eller bilder av produkter/band osv de likte på nittitallet. Er ikke helt det jeg ser etter, selv om det funker i noen settinger. Anonymkode: 57184...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå