AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Jeg og samboer har et barn på halvannet år sammen. Jeg er hjemme i permisjon. Samboer jobber mye, og er mye alene med sitt særkullsbarn som er en del eldre. Det vil si at jeg og minsten er mye alene sammen. Annenhver uke ser samboer kun barnet vårt en time eller to på morgenen, og annenhver helg har han fokus på særkullsbarnet. Jeg var på en 4-dagers ferie med barnet vårt for en måned siden, og er nå bedt med på en ukes ferie med min mor. Disse feriene blir alltid lagt til den uka vi uansett er alene, slik at barnet ikke mister tid med pappaen sin. Samboer er sur fordi jeg skal reise bort igjen, og liker det ikke i det hele tatt. Det hører også med til historien at jeg har spurt samboer om han vil være med på en ferie med oss flere ganger, men det har han ikke tid til i tilfelle noe skulle skje på jobb. Det er litt ensomt til tider å være så mye alene, og spise middag alene annenhver uke. Jeg koser meg masse med barnet vårt, men savner noen ganger å være sammen med andre. Jeg bruker egne penger på feriene også, så det går ikke utover felles økonomi. Er det så urimelig av meg å reise bort igjen med moren min? Anonymkode: 3334f...9a5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Reis bort og nyt turen. samboeren høres fullstendig urimelig ut Anonymkode: 29192...41d 23
Phoenix Heart Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 Da tenker jeg han bare får være sur, reis og kos dere. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 Herregud. Reis med god samvittighet du. Anonymkode: 0205e...5b6 1
Andro Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 Han er en kontrollerende og svært usympatisk mann. Han eier deg ikke, og du reiser dit du vil. Det eneste han kan forsøke å begrense er at du tar med barnet utenlands. Jeg tror at det som skjer her er at han ønsker å isolere deg, for å ha mer oversikt over deg, og for å trenere relasjonen din med øvrig familie. Det er et gedigent faresignal at han uttrykker behov for å bestemme hva du driver med uten ham. 6
Carrot Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 Reis på tur og be samboeren din om å skjerpe seg.. Han velger dere bort i hverdagen så hans stemmerett er bortfalt., 6
RockyRose Skrevet 5. juni 2023 #7 Skrevet 5. juni 2023 Mogleg eg misforstår, men: Han er ikkje med babyen når han har samvær med større born? Kvifor prioritera han større born, men ikkje babyen? Reis med god samvittighet. De kan jo ikkje sitje heime og vente på han... 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Skrevet 5. juni 2023 Så koselig det blir for deg og barnet og mormor Far kan slutte og sutre. Hvis han ikke vil være alene, så kan han jobbe overtid, eller bli med dere på tur. Anonymkode: 868f5...30f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Oi, det var mye alene! Det er jo ganske utrolig å ikke prioritere å spise middag med familien sin annenhver uke. I de fleste jobber hvor man jobber mye på denne måten så kan man jo strengt tatt også velge litt når man vil jobbe. Så klart skal dere reise bort! Reise bort burde dere «fått lov til» uansett, selv om han så barnet som normale fedre. Men når han prioriterer dere bort, så er det iallefall sært å nekte. Mannen min prioriterer oss og ønsker å se barna, men hadde ønsket oss god tur og oppriktig ønsket at vi koste oss, det er vel normalen håper jeg! Anonymkode: c9a90...d4d 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 Hørtes ut som en tulling som ikke burde ha barn i det hele tatt. Anonymkode: ec6dd...95c 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Skrevet 5. juni 2023 Hadde ikke tvilt et sekund, jeg hadde reist uten å blinke! Anonymkode: 661e3...f07 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Skrevet 5. juni 2023 Den dagen han er en tilstedeværende far, da kan få sin vilje. Men en som ikke en gang er hjemme hos familien sin, han har ikke noe han skulle ha sagt! Jeg håper du har midler til å kunne bryte forholdet den dagen du ønsker det. Ikke vær økonomisk avhengig av noen andre! Anonymkode: 99ad1...cb7 2 1
Jadaomatte Skrevet 5. juni 2023 #13 Skrevet 5. juni 2023 Har du spurt han hvorfor ble han sur? Er jo ingen grunn for det, han er jo så lite hjemme alikevel. Mener han at du skal sitte på vent hjemme til han kommer hjem? Klarer han ikke å lage middagen sin selv? Hadde reist. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #14 Skrevet 5. juni 2023 Og dette er vel grunnen til at forrige dame gikk fra han.. Når barnet var ca 1 og i bhg tipper jeg Anonymkode: cdf18...227 2
Brunello Skrevet 5. juni 2023 #15 Skrevet 5. juni 2023 For å være litt slem. Det er en grunn til at han har særkullsbarn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #16 Skrevet 5. juni 2023 Usympatisk fyr. Tenker og det er en grunn til at forrige forhold ikke holdt 🤷♀️ Anonymkode: 24163...e17
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #17 Skrevet 5. juni 2023 Ikke urimelig i det hele tatt! Faktisk er det kontrollerende. Mange ville nok vært glad for å få litt fri, helt alene i huset! Anonymkode: c8852...13d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #18 Skrevet 5. juni 2023 Kan ikke se at han skal ha noen som helst stemmerett om dette all den tid han prioriterer slik han gjør Anonymkode: 657a5...809
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #19 Skrevet 5. juni 2023 Jadaomatte skrev (36 minutter siden): Har du spurt han hvorfor ble han sur? Er jo ingen grunn for det, han er jo så lite hjemme alikevel. Mener han at du skal sitte på vent hjemme til han kommer hjem? Klarer han ikke å lage middagen sin selv? Hadde reist. Dette høres ganske sannsynlig ut. Han synes nok det er kjipt å måtte lage mat, rydde og vaske klærne sine selv Anonymkode: 868f5...30f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #20 Skrevet 5. juni 2023 Meg over... Eksen min skulle passe ungene i 3-4 dager da jeg reiste til ei venninne i Oslo og vi skulle på konsert. Han fikk moren sin til å komme og være husmorvikar. Likevel ventet det en haug med skittentøy på meg, og omtrent alt vi hadde av tallerkner, glass, bestikk og stekepanner og kasseroller rundtom på kjøkkenbenken og kjøkkenbordet da jeg kom hjem. Tror de spiste siste måltidene på stuen da det var ganske fullt på kjøkkenbordet. Moren passet sikkert bare ungene. Tror ikke oppvaskmaskinen hadde gått en eneste gang. Anonymkode: 868f5...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå