Gå til innhold

Nyrestein/nyregrus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I høst våknet jeg midt på natten med smerter i rygg lokalisert på den ene siden. Smertene vedvarte i ca 15 timer før de tok seg opp og ble til rielignende smerter. Etter ca 3 timer med disse intense smertene gav det seg.

Litt googling gjorde at jeg mistenkte nyrestein eller nyregrus. Jeg trodde ikke jeg skulle dø av smertene, men det var definitivt en intens opplevelse.

Nå har det skjedd igjen, en muring i ryggen i et par dager, før de rielignende smertene har kommet tilbake. De har nå holdt på i nesten 18 timer, så lenger enn forrige gang, men mindre smertefullt.

Jeg har ikke feber og klarte å dusje i dag tidlig, så jeg er ikke SÅ dårlig at jeg vil renne ned legevakten. Lurer derimot på om noen her har erfaringer med dette og hvor lenge det varer?

Anonymkode: b9cb3...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I høst våknet jeg midt på natten med smerter i rygg lokalisert på den ene siden. Smertene vedvarte i ca 15 timer før de tok seg opp og ble til rielignende smerter. Etter ca 3 timer med disse intense smertene gav det seg.

Litt googling gjorde at jeg mistenkte nyrestein eller nyregrus. Jeg trodde ikke jeg skulle dø av smertene, men det var definitivt en intens opplevelse.

Nå har det skjedd igjen, en muring i ryggen i et par dager, før de rielignende smertene har kommet tilbake. De har nå holdt på i nesten 18 timer, så lenger enn forrige gang, men mindre smertefullt.

Jeg har ikke feber og klarte å dusje i dag tidlig, så jeg er ikke SÅ dårlig at jeg vil renne ned legevakten. Lurer derimot på om noen her har erfaringer med dette og hvor lenge det varer?

Anonymkode: b9cb3...fca

Det er nok veldig varierende hvor lenge det varer, men ville tatt en tlf til legevakten og forklart situasjonen. Så vurderer de om du bør komme inn. 

Men det kan uansett være lurt å ta det opp med fastlege, du kan jo ha større steiner også. 

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen jeg fikk nyresteinsmerter ønsket fastlegen å ta en CT for å se etter steiner/grus og sjekke at det ikke var noe annet. Også greit å få smertestillende som man har liggende i tilfelle nytt anfall. Har man først fått ett anfall så er sjansen for et nytt ganske stor.

Jeg har hatt nyresteinsmerter flere ganger og det kan oppleves forskjellig hos meg. Det kan vare fra noen minutter ( gjerne i en lang periode før et skikkelig anfall) til mange timer.  

Anonymkode: f8ff2...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...