Gå til innhold

Dere som har flyttet sammen med ny partner og barn fra tidligere forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge hadde dere vært kjærester før dere flyttet sammen?

Flyttet dere inn i ny bolig eller flyttet en av dere inn hos den andre?

Hvor gamle var barna/ungdommene da dere flyttet sammen?

Hvor lenge var det siden skilsmissen/bruddet med tidligere partner?

Hvordan taklet barna/ungdommene den nye familietilværelsen?

Hvordan er samværsfordelingen for dine/mine barn, eventuelt felles barn, og har dere noen gang barnefri?

Ville dere gjort det samme en gang til hvis dere fikk sjansen?

Selv er jeg ei godt voksen dame med to barn på 9 og 15 år som en kjæreste med barn i samme alder. Vi har vært sammen i 2 år, og det er 3 år siden samlivsbruddene. Alle barna går godt overens og har blitt godt kjent med fars/mors nye partner. På sikt har vi som mål å flytte sammen, men er kanskje litt for opptatte av å gjøre alt etter boka, la ungene få enda bedre tid til å venne seg til alt osv. Hvilke erfaringer har dere?

Anonymkode: 6504b...536

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen ble sammen nesten like etter det var slutt med han og eksen hans. Jeg hadde da vært single i ca 2 år. Vi hadde begge barn, de var veldig små (eldste 7 år og yngste bare 1 år).

Vi flyttet ikke sammen med en gang, men «bodde sammen» når vi ikke hadde barna. Vi flyttet inn i ny bolig sammen med barna etter ca 2 1/2 - 3 år. Da hadde vi selvsagt vært en del sammen med alle barna tilstede, hatt overnattinger å slik, ungene gikk veldig godt overens.

Ungene er i dag tenåringer, og vi har fått felles barn. De er en veldig sammensveisa søskenflokk, og i og med at de var så små da vi ble sammen, vet de ikke av noe annet.

Ville nok ikke gjort det på samme måte igjen, det var naturlig nok noen turbulente år, med en såret eks og mye drama. 

Skulle jeg blitt single nå, ville jeg ikke ha flyttet inn med ny mann (noensinne)😅 Det er lett å si nå da, men ville i alle fall ha ventet til ungene hadde flyttet ut. Tror det er vanskeligere for store barn å tilpasse seg enn for små barn.

Men det høres ut som dere har tatt dere god tid, og ikke har noe hastverk. Slik du beskriver deres situasjon, ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal få det til å fungere om dere velger å flytte sammen😋

Anonymkode: 01426...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...