Gå til innhold

Hunden bet nabojenta, hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper TS kommer tilbake. Hvilken rase er hunden?

Anonymkode: ab79f...f58

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å bestille en test hos noen som har greie på det (f x Hund Helt på Grensen), etter at du har utelukket fysiske plager. De kan hjelpebdeg og finne ut om dette er noe som kan trenes på eller om hunden bare er sånn. Dersom de anbefaler avliving så tar du det seriøst.

Anonymkode: f1caf...db8

• Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (36 minutter siden):

Og pga slike som deg, fortsetter man å beholde usikre, ustabile hunder i stedet for å avlive de. Alt skal liksom tas hensyn til og forstås ihjel. Det bidrar igjen til svake individer. 

Vi får uansett være enige om å være uenige i denne saken. 

Har ikke nevnt at jeg mener at denne hunden ikke bør avlives, men at det er mulig å få en vurdering av adferdsspesialist eller omplassering, før evt avlivning.

Jeg tenker også at det er mulig å tilrettelegge slik at hunden ikke får mulighet til å bite igjen, men ikke sikkert at det er gjennomførtbart i praksis. 

Skrevet

Å gå rett på avliving når en hund biter er i mine øyne feil. Ja, jeg vet det finnes unntak i enkelte situasjoner, men først bør man faktisk finne ut om det er noe som plager hunden. Er den syk eller har den vondt? Et dyr biter uansett aldri uprovosert (iallefall ikke som jeg har opplevd). Jeg ville tatt kontakt med dyrlegen først og fremst. Er det en fysisk årsak til oppførselen?

La oss si at en hund har blitt mishandlet eller slått og biter i forsvar - skal hunden måtte bøte med livet fordi den forsvarer seg (med mindre den ikke kan få et normalt liv pga mishandlingen)? Det er helt feil i mine øyne (mulig jeg virker helt idiot nå, men jeg mener at det er ikke alltid dyrets skyld faktisk). 

En hundeeier får ikke med seg absolutt alt som skjer når en hund og et menneske sosialiserer. Hunden kan ha gitt beskjed på sin måte, som da ikke har blitt oppfattet av personen. Og personen fortsetter å gjøre det h*n gjør og hunden liker det ikke/føler seg utrygg og sier mer kraftig i fra. 

Så jeg ville tatt kontakt med dyrlege først. Tatt full helsesjekk. Er alt ok? Eventuelt også tatt hunden med til en atferdsspesialist. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne hunden må avlives. Regner med at du får en anmeldelse ellers...

Anonymkode: 53d7e...c2f

• Liker 1
Skrevet
Kaja-81 skrev (13 timer siden):

Så leit at det endte på denne måten, men du gjorde det rette❤️

Stor klem til deg, forstår at du har det veldig vanskelig nå😪💔En blir jo så glad i disse firbente❤️

Jeg har sluppet unna slikt men ene hunden min stakk av og løp rundt hønsehuset til en nabo. Tilbø automatisk naboen å bestemme om hen ville jeg skulle avlive siden hønene ble skremt. Slapp med skrekken siden hunden ikke hadde vært aggressiv imot hønene men tydelig bare var nysgjerrig 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes man skal behandle hunder som det de er, altså dyr.

Vår hund ble helt uprovosert bit av annen hund når vi krysset gaten og det var umulig å få hunden til å slippe. Den frådet og var svært aggressiv, gikk lange fem minutter før den slapp.

Hunden har fra før angrepet en annen hund i nabolaget og etter episoden med vår hund, observerte jeg at den hunden prøvde å angripe en annen hund.

Noen hunder er enten aggressive eller har angst og er rett og slett farlige, jeg kan ikke fatte og begripe dere som mener at man skal holde liv i disse hundene.

Anonymkode: 64ac9...f91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 12.24):

Jeg er 100% uenig med alle her.

Avlivning er ikke i tankene mine her.

Dere som eiere må ta ansvar. Plages hunden på noe vis? Dere må ta ansvar for trening og hunden trenger stimuli. Gir dere hunden det den trenger av turer og stimuli????

Og når det gjelder det ENE tilfellet dere har hatt av at hunden biter. Var det ingenting som skjedde konkret? Viste hunden interesse for å bli klappet? Eller var den på sin plass og ville være i fred?

Som hundeeier må du faktisk lese hunden din, ikke konkluder med at den er farlig bare fordi den har bitt en gang.

Som ei som ble bitt av nabohunden som liten, fordi jeg trampet inn på hans territorium og ville klappe han mens han lå i senga si.... Det er ikke alltid hunden er interessert i være kosebamse, og det burde alle dere som hund forstå. 

Anonymkode: 6b12a...d5b

Dette!

Anonymkode: 4510c...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...