AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #21 Skrevet 5. juni 2023 viren skrev (2 minutter siden): «Vet du hvordan man girer» er ikke en fun fact. Mannen er ikke kompatibel med noen når han snakker sånn til folk. Stort sett alle kjører opp til automatgir nå til dags, så spørsmålet er ikke helt fjernt. Anonymkode: bc099...87f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #22 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere er jo ikke kompatible i det hele tatt. Hvorfor er dere sammen? Noen liker å komme med fun facts hele tiden, det er bare sånn de er (Sheldon type). Best om begge er sånn, da kan det bli gode samtaler. Anonymkode: bc099...87f Å spørre om hun har hørt om alminnelige ting som vindmøller, er ikke "fun facts". Anonymkode: 6349c...d2e 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #23 Skrevet 5. juni 2023 Kanskje han er litt mindre intelligent selv, og tror derfor at dette er helt unik kunnskap han besitter?🤷♀️ Høres utrolig slitsomt ut. Nei, har heldigvis aldri blitt utsatt for dette, så jeg mener det på ingen måte er vanlig. Anonymkode: fc11d...911 9 2
Gogglebox Skrevet 5. juni 2023 #24 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stort sett alle kjører opp til automatgir nå til dags, så spørsmålet er ikke helt fjernt. Anonymkode: bc099...87f Det var snakk om giring på en sykkel 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #25 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stort sett alle kjører opp til automatgir nå til dags, så spørsmålet er ikke helt fjernt. Anonymkode: bc099...87f Det var snakk om en SYKKEL. Gir på en sykkel. Anonymkode: 6349c...d2e 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #26 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stort sett alle kjører opp til automatgir nå til dags, så spørsmålet er ikke helt fjernt. Anonymkode: bc099...87f Det var snakk om sykkel. Anonymkode: fc11d...911 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #27 Skrevet 5. juni 2023 Er du sikker på at han ikke er på autismespekteret? For meg høres det ut som han virkelig tror at alt må forklares, og autister kan jo være veldig bokstavelige av seg. Når han i tillegg ikke skjønner at det er irriterende og ufint når du sier i fra tenker jeg det må være noe. Spesielt hvis han er en allright type ellers, og det ikke er åpenbart at han gjør dette for å være slem. Anonymkode: 9fde6...4a2 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #28 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du sikker på at han ikke er på autismespekteret? For meg høres det ut som han virkelig tror at alt må forklares, og autister kan jo være veldig bokstavelige av seg. Når han i tillegg ikke skjønner at det er irriterende og ufint når du sier i fra tenker jeg det må være noe. Spesielt hvis han er en allright type ellers, og det ikke er åpenbart at han gjør dette for å være slem. Anonymkode: 9fde6...4a2 Dette tenkte jeg også. Anonymkode: be5ad...049 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #29 Skrevet 5. juni 2023 Det er jo å være nedlatende men å pakke det inn i "vennlighet" slik at han kan bli sur hvis du er "oversensitiv" og klager på at han er så grei og forklarer ting for deg. Det er ikke sikkert at han er nedlatende med vilje. Kanskje han har vokst opp med foreldre som snakket med han på den måten. Prøv å svar med samme mynt: "Fikk du alt ned da du trakk i snoren, lille venn? Du vet hvis ikke alt går ned, så kan du vente litt, og når suselyden gir seg så trekker du i snoren en gang til" "Får du til å steke pizzaen, lille venn? Du vet det står sånn bruksanvisning på siden, og der står det hvor varmt det skal være og hvor lenge. Du skal ha på den knotten på stekeovnen med vifte på, og så vrir du den ved siden av så den står på det som står på boksen. Det står ingenting i mellom 250 og 200, så når du skal sette på 225 grader, så er det midt i mellom de tallene" "Stikker du på Kiwi og kjøper melk? Det er sånn lettmelk som er blågrønn i fargen. Det er en farge som er en blanding mellom blå og grønn. De står inni sånn kjøleskap vet du, siden de skal stå kjølig. Og så må du huske å betale i kassen før du går ut. Det er sånn tastatur til koden. Husker du koden, lille venn? Og så må du huske å bruke blinklyset når du kjører, så de andre bilistene vet når du skal svinge av." "Hva? Jeg kunne da ikke vite at du kunne med stekeovnen? Jeg prøvde bare å være grei. Men skal du være så utakknemlig, så skal jeg for all del slutte å gjøre ting for deg!" Anonymkode: 6176a...590 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #30 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du sikker på at han ikke er på autismespekteret? For meg høres det ut som han virkelig tror at alt må forklares, og autister kan jo være veldig bokstavelige av seg. Når han i tillegg ikke skjønner at det er irriterende og ufint når du sier i fra tenker jeg det må være noe. Spesielt hvis han er en allright type ellers, og det ikke er åpenbart at han gjør dette for å være slem. Anonymkode: 9fde6...4a2 Dette tenkte jeg også. Har en x med Asberger som kunne minne litt om det du beskriver Anonymkode: 46b5f...acf 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #31 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han driver med psykisk mishandling og gaslighting. Jeg hadde gått fra en slik mann. Been there, done that med den ene eksen. Men da var jeg ung og dum, han var mye eldre og manipulerte meg sånn at jeg fikk utrolig dårlig selvtillit. Også typisk at han mener han ikke har gjort noe galt, og DU er problemet. Igjen DU. DU forstår ikke, DU er overfølsom, DU trenger forklaring på alt. Mens han er perfekt. Dette er ikke liv laga, TS. Kom deg ut og finn en mann som respekterer deg. Anonymkode: 6349c...d2e Det var da fælt så dramatisk du skulle være da... TS skriver at han snakker sånn til flere. Kanskje hans måte å snakke på. Han sier jo ikke noe om at TS er dum osv. TS, jeg tenker at han snakker like mye til seg selv som til deg når han snakker på denne måten. Mer som en bekreftelse på ting, likbilen, jule t-skjorta f.eks. Forstår at det kan være slitsomt at han prater sånn, men dette er ikke psykisk mishandling eller gaslighting slik som brukeren jeg siterer påstår. Anonymkode: 37153...35a 7
RockyRose Skrevet 5. juni 2023 #32 Skrevet 5. juni 2023 Spel dum tilbake, med "åja? Fortell meg meir" til han blir lei. Uff, min kan gjere det same. Men med han er han kun hjelpsom trur han, han meiner ikkje vondt med det og er ikkje "ein sånn mann" 😂 Døme: eg ringte han fordi bilen hans med skinnseter som stod i 30'C var glovarm og AC fungerte ikkje, så eg ville høyre om det var noko spesielt eg måtte gjer. "Har du prøvd å skru ned temperaturen?" Eg svarte "fyfaen" og la på 😅 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #33 Skrevet 5. juni 2023 Begynn å svar han som om han er 3 år. Har du noen gang hatt en treåring som forklarer deg at rompetroll blir til frosker? "denne tskjorten er til jul" - Ja det er HELT riktig vennen min! Så flink du var nå! Veldig bra observert. Anonymkode: f944c...d1c 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #34 Skrevet 5. juni 2023 Jeg fatter ikke hvorfor folk blir i forhold med åpenbare psykopater. Anonymkode: 90805...f01 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #35 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun skriver jo at hun har det, og da mener han at hun er overfølsom og bør tåle det. Anonymkode: 6349c...d2e Ah, jeg misset den, men likevel da. Det gjelder jo ikke TS isolert, men også alle andre han fornærmer ved å forklare innlysende ting som om de ble født i går. Anonymkode: 2e7af...8fb
Pingvinen Skrevet 5. juni 2023 #36 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Stort sett alle kjører opp til automatgir nå til dags, så spørsmålet er ikke helt fjernt. Anonymkode: bc099...87f Dette var sykkel.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #37 Skrevet 5. juni 2023 Hadde klikket for meg😅 Jeg har ei sånn venninne som skal forklare selvfølgeligheter, og forklarer på en måte der man skulle tro jeg var stokk dum! Men hun trenger jeg ikke å tilbringe så mye tid sammen med, og jeg svarer henne skarpt når hun begynner slik. Hadde det derimot vært samboeren min, hadde jeg nok ikke holdt ut så lenge om han ikke ga seg. Anonymkode: 915b7...6a3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #38 Skrevet 5. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Han driver med psykisk mishandling og gaslighting. Jeg hadde gått fra en slik mann. Been there, done that med den ene eksen. Men da var jeg ung og dum, han var mye eldre og manipulerte meg sånn at jeg fikk utrolig dårlig selvtillit. Også typisk at han mener han ikke har gjort noe galt, og DU er problemet. Igjen DU. DU forstår ikke, DU er overfølsom, DU trenger forklaring på alt. Mens han er perfekt. Dette er ikke liv laga, TS. Kom deg ut og finn en mann som respekterer deg. Anonymkode: 6349c...d2e At mannen driver med mansplaining betyr ikke at han driver med psykisk mishandling og gaslightning. Det virker jo ikke som han gjør dette for å trakassere henne, men fordi han har lav sosial intelligens. Anonymkode: cd606...f9f 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #39 Skrevet 5. juni 2023 Svigerfaren min er slik. Han mener det ikke vondt, men det har gått så langt at folk sitter på mobilen mens han snakker, og kan finne på å gå midt i en samtale. Han liker best å ta disse samtalene når alle er samlet rundt matbordet, for da er jo alle "låst". Kan love deg at maten går fort unna. Vi får jo ikke forandret en mann på 60+, så vi har bare lært å leve med det, og unngå han så godt det går. Han har også dårlig hørsel, så dialog blir det aldri, kun monolog. Slitsomt, men er der ikke så ofte, så det går fint de gangene jeg må dit. Anonymkode: 36303...1c1 1
CamillaCollett Skrevet 5. juni 2023 #40 Skrevet 5. juni 2023 RockyRose skrev (44 minutter siden): Spel dum tilbake, med "åja? Fortell meg meir" til han blir lei. Uff, min kan gjere det same. Men med han er han kun hjelpsom trur han, han meiner ikkje vondt med det og er ikkje "ein sånn mann" 😂 Døme: eg ringte han fordi bilen hans med skinnseter som stod i 30'C var glovarm og AC fungerte ikkje, så eg ville høyre om det var noko spesielt eg måtte gjer. "Har du prøvd å skru ned temperaturen?" Eg svarte "fyfaen" og la på 😅 Haha, nå lo jeg faktisk godt her. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå