AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #21 Skrevet 5. juni 2023 Vi har det vi trenger av vann, mat, kontanter, medisiner og lignende til alle husstandens medlem og litt til minst en uke. Mister vi strømmen vil vi slite litt, ihvertfall vinterstid siden vi ikke greier å bestemme oss for varme og kokekilde, vi vil helst ha en ting som gjør begge deler og synes gass er litt skummelt. Vi har også en del andre småtterier i orden, lommelykter, batterier, stearinlys, fyrstikker, tepper, klær og slike ting. Anonymkode: 29054...c46 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #22 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor også i blokk så jeg kjøpte meg en slik til mitt beredskapslager. https://www.clasohlson.com/no/Sunwind-Windflame-gassovn/p/36-8020 Anonymkode: 47685...16a En god ide å ha en slik gassovn i beredskap stående med full gassflaske, men sørg for å sjekke gassledninger regelmessig daa de kan morkne over tid. Desse gassovnene er effektive, men varelageret varer nok ikkje lenge om strømnettet blir ustabilt, og strømbrudd over flere dager. Anonymkode: cd4cb...d44 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #23 Skrevet 5. juni 2023 Har nettopp fylt opp med tørrvarer, har ved til mangfoldige år, masse mat i fryser. Føler meg ikke spesielt utsatt nei. Anonymkode: 94655...347
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #24 Skrevet 5. juni 2023 Varelager. Dypfryseren fullpakket med matvarer av div. Aggregat. 20 l bensinkanne. Asortert utvalg batterier. Div . førstehjelputstyr Kontanter. Kombikamin ved/ olje er forsatt inntakt m/ 50 l parafin på tank. Aggerat (elektronisk ) kan nyttes på varmepumpe. Primuser m/ tanke på kokemuligheter. Div. rengjøringsmiddel. Batteriradioer Lykter, batterilamper, oljelamper. Starinlys. Anonymkode: cd4cb...d44 1
Pillarguri Skrevet 6. juni 2023 #25 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er godt forberedt. Har steder jeg kan kjøre til innenlands og utenlands og har alt jeg trenger for å klare meg. Men sannsynligvis rekker jeg å flytte til en mer fornuftig del av verden før dette inntreffer Anonymkode: 410c4...63f Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor du tenker å flytte til ?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #26 Skrevet 6. juni 2023 Beredskap, schmeredskap. Jeg er så ung og dritdigg at det alltids finnes en eller annen prepper-nerd som redder en "jomfru" i nød om det skulle bli absolutt nødvendig. Anonymkode: 2deee...aaa 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #27 Skrevet 6. juni 2023 Smågodt er viktig i krisemaksimeringstider. Anonymkode: 1f919...192 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #28 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hver dag er krise for meg, så klarer meg fint. Anonymkode: 350bc...b2c Håper du får oppleve livet uten daglige kriser ♥️ Vi har mat så vi klarer oss noen dager. Vi har campingvogn med kjøl og kok på gass, gassgrill og ved. Vi har også 10 liter vann per person i husstanden. Må huske å få tak i en stor kanne jeg kan ha vann i til dyrene også. Ja så har vi litt kontanter, tror det er en 3-4 tusen og jeg planlegger å få lagt bort mere. Anonymkode: a97d0...5ba
Maskinfører Skrevet 6. juni 2023 #29 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Interessant. Hva tenker du om sykepleiere, leger, politi og andre med samfunnskritiske jobber da? Anonymkode: 33437...d92 Statskassa er full det er ikke alle som jobber i stat fylke og kommune noen må jo jobbe privat også det så vi jo under covid også hvem gikk det mest utover ? Offentlig eller privat sektor ? Offentlig sektor kan ikke gå konkurs er det noen som sier 😃
Snok1 Skrevet 6. juni 2023 #30 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bor du sentralt er det kun vann du trenger, kan leve på det i 2-3uker uten mat. Har selv vannfastet i 2 uker, null problem. Bor du avsides ville jeg hatt litt mer, samt en radio for å lytte til evt nyheter/info. Anonymkode: 42766...91d Jeg anbefaler ikke tre uker vannfaste under en internasjonal krise. Jeg ville lagt skjønnhetstipsene på hylla for en periode. Du må kunne løfte og bære på folk, dyrke jorda, grave i ruiner, gå lange avstander og så videre. Generelt altu aldri har tenkt på kan bli helt nødvendig. Da er det best å ha energi og et klart hode. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #31 Skrevet 6. juni 2023 Spist opp lageret mitt....Men tenker lage nytt. Jeg har noen råd da. For de som har dyr, husk mat og ekstra vann! Tenk også på hygiene dersom det ikke er mulig å lufte ute. Ekstra vann til rengjøring og rengjøringsspray/våtservietter, hundeposer. Evt medisiner og ekstra førstehjelpsutstyr. Barn/baby. Morsmelkerstatning! Lurt selv om man ammer. Plutselig får man det ikke til av ulike grunner. Ekstra vann og zalo til rengjøring av flasker / koking. Mat barna liker. Bleier, våtservietter, medisiner. Oljeovn om en ikke har peis. Anonymkode: 0bb90...2db
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #32 Skrevet 6. juni 2023 Som veteran vil jeg kalle det meste av listen tull. Vi har vann, vi får støtte, nød lærer naken kvinne å spinne osv. Selvsagt vil man miste folk, men det er ikke pga folks evne til å holde seg i live. Man mister nok syke, gamle og uheldige, men slik er det i krig. En krig varer aldri i uker. Jeg er 30 år og folk har forholdt seg til ukes-kriger siden Irak. Krig varer. Krig varer og pågår. Anonymkode: d9237...f76
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #33 Skrevet 6. juni 2023 Litt rart det med preppers.Var det ikke bare en gjeng med paranoide konspiratører? Anonymkode: 3e9f3...669 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #34 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som veteran vil jeg kalle det meste av listen tull. Vi har vann, vi får støtte, nød lærer naken kvinne å spinne osv. Selvsagt vil man miste folk, men det er ikke pga folks evne til å holde seg i live. Man mister nok syke, gamle og uheldige, men slik er det i krig. En krig varer aldri i uker. Jeg er 30 år og folk har forholdt seg til ukes-kriger siden Irak. Krig varer. Krig varer og pågår. Anonymkode: d9237...f76 Vi får støtte? Den støtten må komme fra folk som kan planlegge, og det for månedsvis og ikke dager... Anonymkode: 1ac77...02b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #35 Skrevet 6. juni 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Litt rart det med preppers.Var det ikke bare en gjeng med paranoide konspiratører? Anonymkode: 3e9f3...669 Det har aldri vært riktig å kalle dem konspiratører. Det er en vanlig hersketeknikk når noen har meninger man ikke liker. Selv om sjansen for katastrofe har vært lav, så har aldri beredskap til en viss grad vært irrasjonelt. Det er bare at man ikke gidder drive med det dersom man ikke tenker man trenger det. Anonymkode: 3dfcd...f48
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #36 Skrevet 6. juni 2023 Rikelig med mat, tilgang på drikkevann. Vi har varmekilder i form av propantank og grill, rikelig med pellets, og vedovn (men lavt lager akkurat nå da vi ikke har kjøpt inn for ny sesong). Kan mye om matauk, og konservering. Bruker ingen faste medisiner. Har nok et-par lommelykter, har i alle fall rikelig med batterier, og stearinlys. Har også rikelig med våtservietter da vi kjøpte opp en del på salg. Økonomisk har vi prioritert nedbetaling bolig, så vi kan fint klare oss på en inntekt om ferieturer utgår. Men om det blir atomkrig setter jeg meg bare ut og ser på showet. Anonymkode: c6979...928
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #37 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Litt rart det med preppers.Var det ikke bare en gjeng med paranoide konspiratører? Anonymkode: 3e9f3...669 Man kan ha mye uten å være prepper. Vi kjøper bulk, og i sesong. Har derfor store lagre med mye. Da Korona traff var det godt å vite at vi allerede var vant med at butikker var noe vi er innom annenhver uke. Tilsvarende ved sykdom. Anonymkode: c6979...928
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #38 Skrevet 6. juni 2023 Jeg skjønner meg ikke på de som teller innhold i frys- og kjøleskap som beredskap. Når det blir krise er strømmen en av de første tingene som ryker og da står man med 500 l mat som bederver ila få dager. Anonymkode: 75685...b20
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #39 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på de som teller innhold i frys- og kjøleskap som beredskap. Når det blir krise er strømmen en av de første tingene som ryker og da står man med 500 l mat som bederver ila få dager. Anonymkode: 75685...b20 Jeg har generator. Igjen, ikke for prepping, men det hender jo strømmen går, og det er kjedelig for oss som kjøper slakt om høsten, fisk fra båt, samler sopp og bær. Samt at jeg kan mye om konservering. Tørking, hermetisering, salting, sylting.... Så det ordner seg Anonymkode: c6979...928
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #40 Skrevet 6. juni 2023 Vann har jeg, men hvis f.eks. strømmen går vinterstid kan jeg uansett ikke oppholde meg i leiligheten (ingen oppvarmingsmuligheter). Så da må jeg uansett dra til noen andre å være. Anonymkode: d801e...2a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå