Gå til innhold

Er billig oppvask pulver like bra som sun , dyrere merke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har oppvaskpulver på Rema 1000 koster litt over 20 kr. Er det bra? Nok 

Anonymkode: 2abed...9f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det funker helt ok på lett oppvask. På fastbrent ost på lasagneformen er det derimot ubrukelig. Det kan altså funke om du er flink til å skylle og ta bort ting FØR du setter i oppvasken. Skikkelig hardnet havregrøt i skål sliter de også med. 

Anonymkode: 1220b...682

Skrevet

Det er vel verdt å prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Noen legger igjen mer såpe-belegg etter vask enn andre. Hvilket vaskeprogram og muligens hvor bra oppvaskmaskinen din er spiller kanskje inn

Jeg ville bare prøvd meg frem og funnet noen som var bilige og som gir bra resultat. Kjøp en type normal dyr tabletter slik at du kan sammenligne.

Anonymkode: 87ae5...22e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det varierer. Noen legger igjen mer såpe-belegg etter vask enn andre. Hvilket vaskeprogram og muligens hvor bra oppvaskmaskinen din er spiller kanskje inn

Jeg ville bare prøvd meg frem og funnet noen som var bilige og som gir bra resultat. Kjøp en type normal dyr tabletter slik at du kan sammenligne.

Anonymkode: 87ae5...22e

Jeg kjøper aldri tabletter med sånn plast rundt. Rart det er lov til å selges når plasten går videre ut i havet. Jeg bruker bare oppvaskpulver. Og det burde alle andre gjøre også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger alltid Rema sitt hvis jeg handler der. Vi har bedre erfaring med det enn med Sun sitt. Coop sitt, derimot, er håpløst...

Anonymkode: aecd2...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker xtra sitt pulver og har ikke merket forskjell på det og sun.

Vasker på 70 graders program på 1,5 t.

Anonymkode: 4281c...44b

• Liker 3
Skrevet

Etter min mening nei. Jeg har sluttet å bruke Rema sitt billig pulver. I såpeskuffen lå det en stor klump når maskinen var ferdig. Dette skjer ikke med Sun. 

Skrevet

Med såpeskuffen mente jeg kammeret hvor pulveret skal være.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det funker helt ok på lett oppvask. På fastbrent ost på lasagneformen er det derimot ubrukelig. Det kan altså funke om du er flink til å skylle og ta bort ting FØR du setter i oppvasken. Skikkelig hardnet havregrøt i skål sliter de også med. 

Anonymkode: 1220b...682

Men hvem slenger fat med brent lasagne og skåler med herda grøt i oppvaskmaskin da? Sånt blottlegger man/vasker for hånd.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at Sun er spesielt bra, foretrekker Finish. Styr i hvert fall unna First Price hvis du ikke har helt hvitt servise (hvis du ikke har det, så får du det etter et par pakker First Price, det fjerner effektivt alle andre farger).

Anonymkode: b3adf...542

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kjøper aldri tabletter med sånn plast rundt. Rart det er lov til å selges når plasten går videre ut i havet. Jeg bruker bare oppvaskpulver. Og det burde alle andre gjøre også. 

Er ikke plast,den går i oppløsning.

Anonymkode: 5f6f8...f2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er jo ikke plast.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Plast? Du tror det er plast som løses opp av vann?

🤕

Det er PVA. Du kan jo si at det ikke akkurat er miljøvennlig i seg selv, men det er ingen av kjemikaliene du bruker (oppvaskmiddelet i seg selv f.eks.)

Anonymkode: 072ab...28b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...