Gå til innhold

hva synes du om Kværnerbyen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi vurderer å flytte dit. og det blir vårt første hus. så jeg er litt spent på det. har allerede sjekket nabolagsprofilen, og folk, og det ser fint ut. vil bare høre hva du synes om området? har du noen venner som bor der? er de glade? Er det trygt?

takk! 

Anonymkode: 31448...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En grå og skyggefull dump. Har venner som bor der med barn og trives, for så vidt, men hadde ikke bodd et så trist sted selv.

Anonymkode: 8f612...119

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste blokkene er kliss inntill hverandre. Du kan være heldig å finne en fin toppleilighet med utsikt, men de aller fleste leilighetene har bare vinduer mot en mørk nabovegg. Lite sol mellom blokkene. Litt upraktisk beliggenhet også synes jeg, nedi dalen.

Anonymkode: f930b...b04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Inntrykk av et godt nabomiljø, og den ene barnehagen der er veldig bra. Fint park/turområde i Svartdalen og oppover langs elva, samt fine lekeområder for barn ved Ladegården en liten rusletur unna. Nærhet til sentrum, Gamlebyen og Vålerenga. Tenker på det som et trygt område.

Det var plussidene... på den negative siden mørkt, i en dump med mye trafikk nær på, få butikker i umiddelbar nærhet, litt dårlig kollkektivtilbud, ofte dis/tåke over Kværnerbyen selv om det er pent vær på Vålerenga og oppover mot Ekeberg. Arkitekturen er som i de store OBOS-prosjektene på Løren og Ensjø: Altfor tett. 

Jeg har bodd like i nærheten med småbarn, ville aldri vurdert å kjøpe i Kværnerbyen. Samtidig kjenner jeg mange som stortrives der. 

Anonymkode: 9e0bb...3bc

• Liker 3
Skrevet

Et rart lite sted i Oslo sentrum med elendig kollektivtilknytning til resten av byen, som aldri har sol, og som har en feit motorvei med masse støy og forurensing. Det siste stedet i Oslo jeg ville bodd, fordi det faktisk har sentrumspriser på tross av hvor kjipt sted det egentlig er.

• Liker 4
  • Nyttig 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Svarene her er jo så langt fra virkeligheten som man kan være. Jeg blir nesten provosert av hva folk skriver her.

Jeg har bodd her i mer enn 5 år nå og stortrives. Mange naboer har bodd her veldig lenge. Det er en veldig god blanding, mange unge mennesker, barnefamilier og en del godt voksne. Det er skikkelig mange fine folka her og hele Kværnerbyen har egne Facebook grupper for kjøp og salg og hjelp med diverse småting som å låne utstyr eller bare ta vare på plantene osv. Et hyggelig og koselig lite samfunn. Selvfølgelig har du sol her. Og jeg har faktisk utsikt helt til Holmenkollen. Så klart har ikke alle leiligheter 1 etasje mye sol men akkurat det samme har du i sentrum i maaange av leilighetene. Tror du, du får særlig med sol i en 1./2. etasje på Grünerløkka med mini balkong og utsikt i en sliten bakgård? Det er ikke en dump med dårlig luftkvalitet. Og det er veldig mange som flytter hit faktisk fordi de ubegrunnete dårlige ryktene forsvinner. Kværnerbyen har et veldig godt kollektivtilbud med 4 busslinjer, du er på 6-7minutter ved Sørenga og Bjørvika og sentrum og jernbanetorget. 

Anonymkode: cc5a7...e70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslos rektum. Det ligger i et søkk. Sola skinner ikke mye der. Snøen ligger derfor også lenge. Offentlig transport er dårlig- kun en buss går dit. Sjelløst. Alt ser likt ut. Bygningene ligger veldig tett. Leide der en periode, og kunne se hva gjenboere spiste på brødet. Støyete også. Sover ikke ved festivaler på Ekeberg. Noen leiligheter er disponert for veldig togstøy.

Området oppleves trygt. Folkene der er trivelige.

Ser tråden er gammel, men for kommende kjøpere. 

Anonymkode: a2414...67c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oslos rektum. Det ligger i et søkk. Sola skinner ikke mye der. Snøen ligger derfor også lenge. Offentlig transport er dårlig- kun en buss går dit. Sjelløst. Alt ser likt ut. Bygningene ligger veldig tett. Leide der en periode, og kunne se hva gjenboere spiste på brødet. Støyete også. Sover ikke ved festivaler på Ekeberg. Noen leiligheter er disponert for veldig togstøy.

Det er fire busslinjer, selv om tre av dem er opp trappa.

Anonymkode: 583d6...536

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 23.40):

Det stemmer ikke i det hele tatt det du skriver her. Har du egentlig vært her i det siste helt ærlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Trygt og fint i Kværnerbyen. Kort vei til skog/ turområde, bra med kollektivtransport og barnevennlig. Jeg liker området, men kunne aldri tenkt meg å bo der. Noen sa de har Oslos dårligste solforhold, ellers lite gress mellom alle blokkene. 

Anonymkode: e1e86...987

AnonymBruker
Skrevet

Sjelløst og trist sted, syns jeg. Sikkert helt greit å bo der, men det er mange andre steder jeg heller ville valgt :) 

Anonymkode: be007...c3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 8/1/2024 at 10:56 AM, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke i det hele tatt det du skriver her. Har du egentlig vært her i det siste helt ærlig? 

Er der ukentlig. Har venner der. Men vi treffes helst hos meg. Så trist, mørkt og sjelløst der i dumpa. Selv om mine venner bor i 6. etasje, ser de rett inn i en annen leilighet og sola på altanen er vekk kl 15 midt på sommeren på en sydvestvendt altan. Ikke noe t-bane, trikk for de som kommer med det, heller ingen interessante serveringssteder. 

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det. Bodd her i 13 år, nå med en del barn. Mange store leiligheter som gir mange barnefamilier som er et pluss. Hvor mørkt det er avhenger av hvor I k-town du bor. Blokkene i midten er mørke, spesielt nedover i etasjene. Blokkene på utsiden er det ikke. Siden det ikke er mulig å kjøre gjennom området er det minimalt med trafikk og det er en veikrysning på skoleveien til Vålerenga og den kan gjøres ved bommen slik at det i realiteten ikke er kryssende trafikk på skoleveien. Ja det er tynt med serveringssteder men du er 5 min gange fra fuglen og zz i St halvardsgate, 10 min gange fra Galgeberg, og 10 min fra Vålerenga som alle har puber og spisesteder.  Det største savnet er t-bane. 

Anonymkode: d0e29...238

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...