AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Blør meg snart ihjel, og vil ha slutt på dette. Hva gjorde helsehjelpen for deg? Noen med erfaringer? 39 år, ferdig med barn. Anonymkode: ad826...996
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Jeg opplevde også en monsterblødning en gang da jeg kom i overgangsalderen. Det var tidlig i forløpet, og jeg sov. Våknet av at det var enorme mengder blod rundt meg i en stor pøl. Aldri sett så mye blod før. Det er vanlig at blødningene blir større eller mindre eller begge deler når de første menstruasjonsforstyrrelsene kommer pga begynnende overgangsalder. En nabo av meg kom i overgangsalder da hun var 42. Jeg var 46. Anonymkode: 690e4...c03
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 Jeg prøver å få innvilget fjerning av livmor. Har hatt store problemer siden 13 årsalderen. Ingen prevensjon har fungert på meg. Er 40 og ferdig med barn. Anonymkode: eaff1...8fe
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg opplevde også en monsterblødning en gang da jeg kom i overgangsalderen. Det var tidlig i forløpet, og jeg sov. Våknet av at det var enorme mengder blod rundt meg i en stor pøl. Aldri sett så mye blod før. Det er vanlig at blødningene blir større eller mindre eller begge deler når de første menstruasjonsforstyrrelsene kommer pga begynnende overgangsalder. En nabo av meg kom i overgangsalder da hun var 42. Jeg var 46. Anonymkode: 690e4...c03 Ja, legen min mistenkte også tidlig overgangsalder, fikk min første enorme blødning for et år siden. Henvist til gyn og ble satt på p-piller. Ga seg etter en mnd. Nå er jeg på 1,5 mnd og verre nå enn sist, men legen gjør lite for å hjelpe. Jeg er helt ferdig, har ikke energi, er blek og føler meg syk… for ikke å snakke om lite søvn, blodbad rett og slett… jeg må ha hjelp! Anonymkode: ad826...996
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 Jeg fikk tre sånne som varte i over tre uker hver. Nesten utrolig at man kan ha sånt blodtap uten å svime av. Alltid hatt kraftige blødninger, men da bare noen få dager. Gikk aldri til legen med det siden jeg hele tiden gikk ut fra at det ville gå over før ventetiden til legen var omme. Og fordi alderen tilsa at det snart permanent ville gå over av seg selv, noe det nå heldigvis ser ut til å ha gjort. Anonymkode: afec3...024
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 Begge mine søstre hadde det slik. De har fått svidd vekk slimhinnene i livmora. Ble stortsett kvitt mensen, og fikk et helt nytt liv. Anonymkode: 6661f...888
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #7 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blør meg snart ihjel, og vil ha slutt på dette. Hva gjorde helsehjelpen for deg? Noen med erfaringer? 39 år, ferdig med barn. Anonymkode: ad826...996 Prøvd noe hormonelt da? Jeg hadde veldig kraftige blødninger etter barn nr to, fant en spiral jeg tåler og nå er mensen ca to timer og en flekk i truseinnlegget. Men hadde en spiral tidligere som gjorde meg deprimert...men fikk en ny nå som har kommet på markedet siden den gang og med halv hormondose i forhold, så denne merker jeg lite til annet enn meget reduserte blødninger. Og at jeg er hormonelt stabil, hvilket også er fint. Er 41 år. Anonymkode: b96cd...008
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Skrevet 5. juni 2023 Fjerning/brenning av livmorslimhinne. Mindre drastisk enn å fjerne hele livmora. Anonymkode: 3d636...dc7
Andro Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Hormonspiral 👍🏻 Ikke blødd en dråpe siden, og ikke opplevd noen bivirkninger. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 Jeg! Bruker medisiner frem til jeg skal brenne bort slimhinnene i livmoren, funker ikke det blir det å fjerne livmoren. Anonymkode: 17b1b...3af
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøvd noe hormonelt da? Jeg hadde veldig kraftige blødninger etter barn nr to, fant en spiral jeg tåler og nå er mensen ca to timer og en flekk i truseinnlegget. Men hadde en spiral tidligere som gjorde meg deprimert...men fikk en ny nå som har kommet på markedet siden den gang og med halv hormondose i forhold, så denne merker jeg lite til annet enn meget reduserte blødninger. Og at jeg er hormonelt stabil, hvilket også er fint. Er 41 år. Anonymkode: b96cd...008 Hva er navnet på hormonspiralen? Anonymkode: bece7...daa
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Skrevet 5. juni 2023 Hvis du ikke vil operere eller bruke hormoner, så finnes det tabletter (Cyklokapron) som minsker blødninger. Anonymkode: 1cea3...39f 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #13 Skrevet 5. juni 2023 Har fått innvilget fjerning av livmor. Venter nå på operasjon. Slitt med kraftig menstruasjon siden tenårene. Blodfattig og knasker jerntabeletter daglig året rundt. Nærmer meg 40 og ferdig med barn, kan ikke bruke hormonpreparater. Anonymkode: 6fc6c...830
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #14 Skrevet 5. juni 2023 Samme her.. Leste at normal blødning er ca 30 ml i løpet av hele menstruasjonen, max. 80 ml. i løpet av perioden. Jeg blør 100 ml om DAGEN. Anonymkode: fb5fc...d05
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #15 Skrevet 5. juni 2023 Spiral anbefales. Time hos gynekolog. Anonymkode: 16fb4...5e0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #16 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, legen min mistenkte også tidlig overgangsalder, fikk min første enorme blødning for et år siden. Henvist til gyn og ble satt på p-piller. Ga seg etter en mnd. Nå er jeg på 1,5 mnd og verre nå enn sist, men legen gjør lite for å hjelpe. Jeg er helt ferdig, har ikke energi, er blek og føler meg syk… for ikke å snakke om lite søvn, blodbad rett og slett… jeg må ha hjelp! Anonymkode: ad826...996 For å stoppe sånne monsterblødninger har jeg lest noe om at man kan fjerne (med operasjon) slimhinnene i selve livmoren, det er den som svulmer sånn opp og skaper blødningene. Skraper man bort denne hinnen, slutter blødningene, men man kommer ikke overgangsalderen fordi eggstokkene og alt annet sitter der ennå. Anonymkode: 690e4...c03
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #17 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis du ikke vil operere eller bruke hormoner, så finnes det tabletter (Cyklokapron) som minsker blødninger. Anonymkode: 1cea3...39f Skulle si det samme. Jeg har alltid hatt store blødninger, ikke relatert til overgangsalder. Det har blitt verre for hvert barn. Cyklokapron har gitt meg et nytt liv. Tar noen piller de første to dagene, og kan leve som normalt. Anonymkode: 01e30...25e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #18 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har fått innvilget fjerning av livmor. Venter nå på operasjon. Slitt med kraftig menstruasjon siden tenårene. Blodfattig og knasker jerntabeletter daglig året rundt. Nærmer meg 40 og ferdig med barn, kan ikke bruke hormonpreparater. Anonymkode: 6fc6c...830 PS Bruker også Cyklokapron. Tar 6 tabletter daglig på de verste dagene… Som fastlegen min sa; «Hvorfor skal du lide deg gjennom dette når det finnes en løsning. En mann hadde aldri godtatt å lide seg gjennom halve livet med redusert livskvalitet» Anonymkode: 6fc6c...830 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #19 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva er navnet på hormonspiralen? Anonymkode: bece7...daa Mener det er Kyleena Anonymkode: b96cd...008
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #20 Skrevet 5. juni 2023 Fikk svidd bort hinnen i livmoren og har ikke blødd noe siden. Er nå 13 år siden. Men du blir steril, så må være 100% sikker på at du er ferdig ned barn. Anonymkode: 3f654...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå