AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Litt bakgrunnsinfo: Jeg har full omsorg for barnet på 3, dvs at barnet bor hos meg 100% og er med far på dagssamvær 1-2 ganger i uken. Ofte dukker ikke far opp og det har vært veldig ustabilt, men det er en annen sak! Nå lager far et kjempestyr over at jeg har kjæreste og jeg forsiktig introduserer barnet (vært sammen en goood stund og kjent kjæresten i mange år som venner også) Vært slutt med barnefar i 2 år etter et forhold med psykisk vold/noe fysisk. Han har aldri hjulpet med barnet, men det er også en annen sak. Endelig har jeg funnet lykken med en fantastisk mann som er fantastisk mot barnet mitt, og far godtar det ikke. Kan han bruke dette mot meg eller nekte? En ny person i barnets liv altså. Vet far har en kjæreste, og jeg bryr meg ikke om han introduserer sålenge hun er snill med barnet vårt! Men han lyver og skjuler hele sitt liv, uten at jeg legger meg oppi det. Instanser som mener far ikke bør ha mer samvær før det er stabilt på hans side. Føler jeg ikke kan være lykkelig og føler barnet mitt ikke kan ha en voksenperson barnet virkelig liker pga en eks som skal lage et mareritt om alt.. Anonymkode: 712a1...a0c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Overhode ikke! Kos deg med kjæresten din og godt du har funnet en som er fantastisk mot ditt barn ❤️ Anonymkode: f2559...bb1 4
Rosalilje84 Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Litt bakgrunnsinfo: Jeg har full omsorg for barnet på 3, dvs at barnet bor hos meg 100% og er med far på dagssamvær 1-2 ganger i uken. Ofte dukker ikke far opp og det har vært veldig ustabilt, men det er en annen sak! Nå lager far et kjempestyr over at jeg har kjæreste og jeg forsiktig introduserer barnet (vært sammen en goood stund og kjent kjæresten i mange år som venner også) Vært slutt med barnefar i 2 år etter et forhold med psykisk vold/noe fysisk. Han har aldri hjulpet med barnet, men det er også en annen sak. Endelig har jeg funnet lykken med en fantastisk mann som er fantastisk mot barnet mitt, og far godtar det ikke. Kan han bruke dette mot meg eller nekte? En ny person i barnets liv altså. Vet far har en kjæreste, og jeg bryr meg ikke om han introduserer sålenge hun er snill med barnet vårt! Men han lyver og skjuler hele sitt liv, uten at jeg legger meg oppi det. Instanser som mener far ikke bør ha mer samvær før det er stabilt på hans side. Føler jeg ikke kan være lykkelig og føler barnet mitt ikke kan ha en voksenperson barnet virkelig liker pga en eks som skal lage et mareritt om alt.. Anonymkode: 712a1...a0c Det er noe psycho over det å ha kjæreste selv, men nekte eksen å ha kjæreste. Dobbelstandard og sykelig eiertrang. Drit i ham, og kos deg med kjæresten! Det er ikke eksen som skal "godta" din nye partner, særlig når barnet liker ham. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 Du kan minst like mye bruke det mot han at ikke har tillit til deg og skaper konflikt muligens begrunner i hans forhold til deg. Anonymkode: 28082...dec 2
Carrot Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 Sett grenser for all oppførsel du ikke er komfortabel med uavhengig av hvem det er i ditt liv, si tydelig fra at dette er oppførsel du ikke aksepterer og at vedkommende kan finne veien ut av livet ditt selv om denne ikke tar rev i seglene og justerer kursen. Det er ikke under noen omstendighet greit å legge føringer for andres liv på denne måten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 Nei! Hva du gjør har han ingenting med så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt. Anonymkode: 63f79...ba1 1
Andro Skrevet 5. juni 2023 #7 Skrevet 5. juni 2023 Han har ingen ting med hvem du er sammen med. Prøver han å bruke dette imot deg så er det eneste han oppår å dokumentere at han fortsatt er en kontrollerende jævel, og det taler ikke til hans fordel. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Skrevet 5. juni 2023 Takk for svar jeg er nok litt "redd" for han enda selvom jeg egentlig ikke gjør noe galt. Men jeg er endelig lykkelig og jeg kan ikke la han ødelegge det! Jeg har kun vært med denne mannen etter brudd for 2 år siden, så er ikke sånn at jeg har menn inn og ut, men dette er seriøst og vart lenge nok til å introdusere selvom jeg tar det forsiktig! Barnet mitt liker han ekstremt godt, hadde aldri vært i et forhold hvor barnet mitt ikke følte seg trygg eller komfortabel. Er nok et kontrollbehov, men er slitsomt å gå med vondt i magen hver gang jeg har det bra fordi han skal ødelegge det.. så føler jeg holder tilbake kun pga han. Anonymkode: 712a1...a0c 1
BobbySocks Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Nei. Og det er ikke noe jeg ville snakket med far om. Begynner far å gnåle om dette ville jeg kun svart på det som omhandler barnet og samarbeidet rundt det. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 Han kan ikke bestemme noe om dette. Og du skal ikke gå i diskusjon med ham om det. Ikke gjør tabben å tro at hvis du bare snakker nok med ham så vil han ombestemme seg. Det gjør han ikke, du oppnår bare bortkastet tid og økt konflikt. Han får si hva han vil, en påstand fra ham blir ikke sann selv om du ikke imøtegår den. Avvis temaet. Anonymkode: c8dc1...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Skrevet 5. juni 2023 Det er ikke forbudt å få seg kjæreste. Det er ikke en gang forbudt å introdusere han til barna "alt for tidlig". Så lenge dette er en normal oppegående og grei mann, og han ikke har noe kriminelt rulleblad som innebærer vold eller lignende, så er ikke dette noe han kan bruke deg. Men han prøver selvsagt å lure deg til å tro det. Et skittent triks. Vær forberedt på enda flere skitne triks, og usanne anklager han vil du skal slite deg ut med å forsvare deg mot. Anonymkode: a25d4...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå