Gå til innhold

Hva tar man med første dagen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regner med man ikke tar med alt av utstyr første dagen, men kanskje tøfler etc?

Hvordan gjorde dere det, hva tok dere med når?

Anonymkode: 3fec4...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok med alt på dag 2 :) første dagen var vi jo bare der en times tid for å hilse på

AnonymBruker
Skrevet

Vi trengte bleier, våtservietter, kopp/vannflaske, sutt, kos, et skift og grøt (han hadde ikke knekt koden på brød enda, og spiste derfor middagsglass eller grøt til lunsj den første tida). Han startet under den verste sprengkulda, så de var inne hele dagen den uka han hadde tilvenning. Hvis han hadde startet nå eller i august, hadde vi også trengt å ta med solkrem, solhatt og passende tøy til utelek.

Kurver til skapet, utetøy o.l. tok vi med på dag 2.

Anonymkode: 60c5e...66b

AnonymBruker
Skrevet

Første dag kan det være lurt å ha med bleier og slikt, men det trenger jo bare være i den vanlige stellevesken. 

Kan være lurt å vente med å ta med alt til dere ser hvor mye plass dere har. Og antar dere har fått liste fra bhg hva de ønsker dere skal ha på plass. 

Men første dagen tok vi vel ikke med mer enn vanlig stelleveske, siden det jo bare var for å leke der et par timer, mens vi var med hele tiden. 

Anonymkode: 2b1d7...51d

AnonymBruker
Skrevet

Viktigste dag 1 er: bleier, våtservietter og vannflaske. Og matpakke om dere skal spise og ikke får mat servert.

I vår kommune er iallefall dag 1 som besøksdag å regne, hvor man er inne og blir kjent med noen av de voksne og et fåtall andre barn innendørs.

Første dag får du sikkert se både plassen og skiftekurven? Så andre dag å ville jeg bare fylt opp her. Jeg kommer til å ta med to skift av «inneklær» og et ekstra regnsett.

Tøfler tar jeg også med etterhvert, men nå som det er sommer og godvær så ser jeg at samtlige dårlige til å bruke tøfler (er jo ingen krise å gå ut i sokkelesten nå om brannalarmen skulle gå).

Anonymkode: ebcf7...95c

AnonymBruker
Skrevet

Tok ikke med noe første dagen. Var der bare et par timer, og hadde kort vei hjem. 

Anonymkode: 1102e...bca

AnonymBruker
Skrevet

Bleier og ett skift. Våtservietter holder de fleste bhg selv. Og ta med kosen til barnet enten det er bamse, fille eller sutt (eller alle tre).

Anonymkode: aaf3d...56f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...