Gå til innhold

Hull i ørene på 5 åring, snart 6 åring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentungen her har veldig lyst på hull i ørene. Tidligere har hun ikke vært klar for det, men nå er hun veldig klar. Jeg har fortalt at det kan gjøre kjempe vondt der og da, men hun ønsker det fortsatt. 

Jeg har vell for så vidt allerede sagt det er greit nå, og at hun får det. Men hva tenker dere? Er det alt for tidlig? 

Hun begynner på skole nå i høst, og tenker det er fint og ta på sommeren med tanke på at man slipper hodetøy. Hun er også barnet som ikke tar på det om hun får beskjed om det. Og det skal taes hos piercing studio, 

Anonymkode: 07098...0aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke for tidlig. Mange som får det tidligere, men synes det er greit å vente til barnet kan faktisk forstå at det gjør vondt i noen minutter.

Anonymkode: d0497...1b1

• Liker 1
Skrevet

Jobber på barneskole, er veldig mange som får til skolestart.

Datteren min var 4, tidligere enn vi hadde tenkt, men sånn ble det nå. Nå er hun 17 og har mange flere hull i ørene enn de to vi tok da.

Men som sagt, skolestart er en vanlig alder for hull i ørene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden man ikke skal bade på minst to uker pga infeksjonsfare, er vel sommeren den dummeste tiden å ta det. 

Det er også greit å vite at det skal renses to ganger daglig i seks uker.

Uansett er det veldig stas å ta det på skolen. Vise frem for klassen etc. så husker de kanskje at de gjorde det også. Ville ventet et år eller to. 

Anonymkode: 5ee16...872

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over, det er ikke så lurt å ta om sommeren. 

Anonymkode: ac7b8...66d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er upraktisk om sommeren pga bading og solkrem. 

Vet det er vanlig, men jeg synes det er tidlig å la jenter i første klasse få hull. Det er mange jenter i parallellklassene som har hull, men ikke så mange i klassen til jenta mi, så vi venter. 

Anonymkode: a4160...2ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jentungen her har veldig lyst på hull i ørene. Tidligere har hun ikke vært klar for det, men nå er hun veldig klar. Jeg har fortalt at det kan gjøre kjempe vondt der og da, men hun ønsker det fortsatt. 

Jeg har vell for så vidt allerede sagt det er greit nå, og at hun får det. Men hva tenker dere? Er det alt for tidlig? 

Hun begynner på skole nå i høst, og tenker det er fint og ta på sommeren med tanke på at man slipper hodetøy. Hun er også barnet som ikke tar på det om hun får beskjed om det. Og det skal taes hos piercing studio, 

Anonymkode: 07098...0aa

Godt å høre! At den "pistolen" tillatt i Norge, det er helt sykt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Siden man ikke skal bade på minst to uker pga infeksjonsfare, er vel sommeren den dummeste tiden å ta det. 

Det er også greit å vite at det skal renses to ganger daglig i seks uker.

Uansett er det veldig stas å ta det på skolen. Vise frem for klassen etc. så husker de kanskje at de gjorde det også. Ville ventet et år eller to. 

Anonymkode: 5ee16...872

Hvis ts bor i trøndelag trenger man ikke å tenke på bading.

Anonymkode: f9620...d15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg maste det til meg da jeg var 4. Var fullstendig klar over hva jeg ville :D Fikk nikkelallergi da, muligens det kom av at jeg brukte mye juggel.

Anonymkode: 08716...2cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...