AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #1 Skrevet 5. juni 2023 Ødelagt i den forstand at jeg kommer til å være stuptrøtt på jobb, og antagelig må legge meg etter middag og ikke får vært med barna. Jeg får bare ikke sove, og skal uansett opp 0800. Anonymkode: 10bc5...a09
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #2 Skrevet 5. juni 2023 Hvis jeg hadde vært i din situasjon nå ville jeg bare stått opp. Det er nesten verre å komme seg opp av senga når man ikke har fått nok søvn, synes nå jeg. Anonymkode: 3fce1...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #3 Skrevet 5. juni 2023 Jeg ville stått opp. Men jeg hadde tålt en dag med dårlig søvn. Anonymkode: c7c6e...b9d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #4 Skrevet 5. juni 2023 Jeg pleier bli liggende å slappe av, har lært etter smpbarnsfasen at jeg får mye mer energi neste dag om jeg hviler og slapper av i mørket uten å sove, enn om jeg står opp. Kaller det å ligge på lading Samtidig, har man søvnvansker sies det at man ikke skal ligge våken i senga, men for meg skjer det bare innimellom, og da får lading være greit nok Anonymkode: 79927...a09 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #5 Skrevet 5. juni 2023 Selv om man ikke sover, så hjelper det å bare ligge der. Jeg synes det er bedre med 30 minutter enn ingenting, men kanskje ikke alle synes det? Anonymkode: 849e0...0c0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 Jeg er glad jeg ikke stod opp, for det endte faktisk med at jeg fikk et par timer søvn. Og det er sikkert bedre enn ingenting. Vurderer å starte med melatonin for å klare å sovne raskere. Er alltid trøtt og sliten, men greier ikke sovne på nettene. Ts Anonymkode: 10bc5...a09 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #7 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er glad jeg ikke stod opp, for det endte faktisk med at jeg fikk et par timer søvn. Og det er sikkert bedre enn ingenting. Vurderer å starte med melatonin for å klare å sovne raskere. Er alltid trøtt og sliten, men greier ikke sovne på nettene. Ts Anonymkode: 10bc5...a09 Et lite tips, om du ikke sover og blir trøtt utover dagen. Hold deg våken til vanlig leggetid, ikke sov før det. Da hjelper du kroppen komme i rytme igjen. Anonymkode: 1b323...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er glad jeg ikke stod opp, for det endte faktisk med at jeg fikk et par timer søvn. Og det er sikkert bedre enn ingenting. Vurderer å starte med melatonin for å klare å sovne raskere. Er alltid trøtt og sliten, men greier ikke sovne på nettene. Ts Anonymkode: 10bc5...a09 Jeg prøvde det etter råd fra fastlegen, ettersom jeg sliter alvorlig med å få sove. Det hjalp ikke en dritt. Ingenting. Ble ikke døsig eller noe. Lå våken absolutt hele natten. Neste natt (natt 2) sov jeg kanskje 2-3 timer i grålysningen. Jeg ble helt ødelagt etter flere døgn med null søvn, så jeg gikk tilbake til Truxal (reseptbelagt men ikke avhengighetsskapende). Anonymkode: 17ea2...dda
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Det er bedre å stå opp og prøve å starte på nytt igjen litt senere. Dagen etter blir uansett ødelagt. Anonymkode: c915c...ebe
Vera Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg prøvde det etter råd fra fastlegen, ettersom jeg sliter alvorlig med å få sove. Det hjalp ikke en dritt. Ingenting. Ble ikke døsig eller noe. Lå våken absolutt hele natten. Neste natt (natt 2) sov jeg kanskje 2-3 timer i grålysningen. Jeg ble helt ødelagt etter flere døgn med null søvn, så jeg gikk tilbake til Truxal (reseptbelagt men ikke avhengighetsskapende). Anonymkode: 17ea2...dda Sliter du med angst? Psykoser?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Skrevet 5. juni 2023 Godt du fikk litt søvn. Du kunne uansett lagt deg etter middag. Far kan vel være med barna? Og det kan han fortsatt være da du har godt av å legge deg tidlig i dag. Du kan være med barna alle dager ellers i året. Du er en bedre mamma om du får deg hvilen du trenger. Anonymkode: b50d4...3de
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er glad jeg ikke stod opp, for det endte faktisk med at jeg fikk et par timer søvn. Og det er sikkert bedre enn ingenting. Vurderer å starte med melatonin for å klare å sovne raskere. Er alltid trøtt og sliten, men greier ikke sovne på nettene. Ts Anonymkode: 10bc5...a09 Da får du nok jevnt over for lite søvn. Du bør gjøre som rådene sier - innføre god søvnhygiene. Du bør ikke ty til melatonin. Selv om å innføre søvnhygiene er litt bry så er det en bedre vei ut enn å gripe til halvgode (eller halvdårlige) produkter fra helsekost. Anonymkode: b4daa...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå