Gå til innhold

Kjøpe dyre solbriller eller bare billige til 100lappen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp billige, det vil du ikke angre på når du setter deg på dem. Omtrent like gode er de også, bare innfatning kan være litt mer pinglete, glasset er like godt.

Anonymkode: 2559c...f0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp billige, det vil du ikke angre på når du setter deg på dem. Omtrent like gode er de også, bare innfatning kan være litt mer pinglete, glasset er like godt.

Anonymkode: 2559c...f0a

Hvorfor skal man sette seg på solbrillene sine?

Er folk virkelig så vimsete at man ikke klarer å ta vare på solbrillene sine? 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg foretrekker kvalitet, men det er helt greit om jeg kommer over et godt tilbud.

Når det gjelder solbriller, har jeg ikke tro på billigbriller til 50 kroner, de skal tross alt beskytte øynene mot UV- stråling. Men jeg kan gjerne bruke billige lesebriller de få gangene jeg trenger det

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man dempe UV-lys? Etter mange millioner år uten solbriller burde da øynene våre være godt tilpasset naturlig lys?

Anonymkode: 1ab3a...5a3

Lurer jeg også på

Anonymkode: cb92b...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper aldri dyre solbriller, ser virkelig ikke poenget. Men kjøper de med polariserte glass (=plast), fordi de synes jeg virler bedre i sola. Men man får briller med polarisering også på Nille..

Anonymkode: 9ce2d...cd9

• Liker 1
Skrevet

Det står ofte angitt på brillene. Synet er viktig og det er ‘’kke et fett ‘’hva du bruker. Når det er sagt er det mange rimelige solbriller som er av god kvalitet/bra lysbeskyttelse for øyet. Vær spesielt oppmerksom dersom du skal være på vann eller på snø da det gis sterk refleksjon fra disse elementene!!!😎👍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prisene har jo stått stille på solbriller, de koster jo det de jorde for 25 år siden. Har funnet en modell av Maui Jim som passer hodet mitt godt, og dermed sitter godt på under aktivitet. Koster vel et sted mellom 1600 og 2000, noe jeg anser for å være grei pris.

Anonymkode: 9c08d...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dere som har begge merker  dere noen forskjell? At dyre solbriller demper mer av lyset? Mer behagelige? 

Føler noen ganger jeg må myse i disse billigsolbrillene, men vet ikke om det blir sånn litt i alle solbriller? 

Har du en historie med å enten ødelegge eller miste brillene, hadde jeg definitivt valgt billige briller.
Eller... det gjør jeg jo egentlig uansett. De solbrillene jeg bruker nå, kjøpte jeg på Jula. De hadde tilbud: 3 par solbriller til 49 kr og et av de parene jeg kjøpte, er kanskje noen av de bedre brillene jeg har hatt. (Ikke at jeg har så mye erfaring med dyre briller. Jeg har liksom aldri sett vitsen..)

Anonymkode: d3230...17e

AnonymBruker
Skrevet

Har et par dyre solbriller og de er jeg så redd for å miste eller ødelegge at jeg aldri bruker de. Har et par billigere briller til ca 500kr, de funker bra og så er jeg ikke redd for de 🤭

Anonymkode: 3161d...405

Skrevet

Kjøper aldri dyre solbriller. 

Skrevet

Pris har litt å si, og de bør være polariserte. Har kjøpt billige og dyre av de, men er de billige som gir best lys/bilde gjennom glassene, enn de dyreste.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et par vanvittig dyre solbriller som har vært med meg over hele verden i 10-15 år, helt fantastisk forskjell fra "standard briller". Verden ser ganske enkelt mye bedre ut gjennom gode solbriller.... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tidløse solbriller varer lenge, og koster selvsagt mer enn de du får på "Rema".  
Spørsmålet er jo hva som er dyrt og hvorfor de er dyre.  Jeg har et par fra AO som er ti år gamle.  1200 da, 2500 nå.  De har vært med på mye, men gjør jobben hver gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett par dyre solbriller med styrke i. Har hatt de i snart 15 år og innfatningen er like god men jeg har byttet glass i de og nå siste gangen var det så elendig kvalitet på glassene at man kan grine. Det er plast og selve soldelen er bare tynn plast utenpå som ble ripet opp første uka. Har billige solbriller også som har holdt bedre.

Anonymkode: 99d5f...eef

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er solbriller noe som ofte blir borte, ingen vits å kjøpe dyrt. 

Anonymkode: 654e3...71f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de billige brillene er alt for mørke i glasset. Foretrekker polariserte. 

Anonymkode: 76d1f...173

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (8 timer siden):

Pris har litt å si, og de bør være polariserte. Har kjøpt billige og dyre av de, men er de billige som gir best lys/bilde gjennom glassene, enn de dyreste.

Står det på billigbrillene om de er polariserte eller ikke? Eller hvordan vet man om de er det? 

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt solbriller som er under Luxottica paraplyen. Det inkluderer Chanel, Ray-Ban og Prada m.m. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 4.41):

Står det på billigbrillene om de er polariserte eller ikke? Eller hvordan vet man om de er det? 

Ta to par, hold glassene mot hverandre og vri det ene 90 grader.  Da skal det bli ugjennomsiktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger fått komplimenter på solbrillene mine.

Har i 10 år kjøpt dem på Biltema til 50-100 kroner. Nytt par hvert tredje år sånn ca.

Anonymkode: ee4f6...417

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...