Gå til innhold

Kjøpe dyre solbriller eller bare billige til 100lappen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har begge merker  dere noen forskjell? At dyre solbriller demper mer av lyset? Mer behagelige? 

Føler noen ganger jeg må myse i disse billigsolbrillene, men vet ikke om det blir sånn litt i alle solbriller? 

Anonymkode: cb92b...2fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte en gang rundt 2000 på et par solbriller optiker anbefalte, men de var verre enn de billige jeg hadde liggende hjemme så jeg har holdt meg til billigbriller siden. Slipper å bekymre meg for å skade/miste de også.

Anonymkode: 22fb5...3cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge solbrillene sitter godt på merker jeg fint lite forskjell på dyre og billige.

Anonymkode: 99d5f...eef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Ray Ban solbriller med styrken min i. Dem har jeg hatt i 3 år og er veldig fornøyd med dem. Syns dem er bedre enn billige ja. 

Anonymkode: 462c8...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nylig noen til 50kr på bensinstasjon med høyeste UV beskyttelsen man kan ha, aldri vært mere fornøyd 😊

Anonymkode: 37901...be7

AnonymBruker
Skrevet

Ex større og dyrere pilotbriller med ekte og godt glass ex RayBan veier så himla mye. Jeg får ganske fort vondt i nesebeinet rett og slett. Godt å se igjennom, ja.. Men jeg har siden funnet meg et par billige briller jeg både kledde og syntes var kule. Helt greit glass(plast.)

Anonymkode: e0c3c...ba9

Skrevet

Billige. De har like god uv-beskyttelse. Og man slipper å være så redd for å miste de. I fjor mistet jeg 2 par da jeg gikk rundt med kajakken. Hadde vært rimelig kjipt om det var briller til flere tusen.

Skrevet

Dyre. Glassene holder seg finere og lenger. Stengene tåler mer,samme med hengslene. De er bedre å se gjennom for min del. Kjøpt utelukkende Ray-Bans da. Både Aviator og Wayfarer er favoritten.

Funnet mange kule billige og kopi briller,men ingen som holder mer en ên sesong.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er verdt å investere 1500 kroner i dersom du er flink til å ta vare på tingene dine. Er du en person som stadig vekk mister ting ville jeg gått for billigløsning.

Anonymkode: d0bdd...6f7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

De dyre brillene har som hovedregel bedre glass. De demper UV-strålingen uten å dempe lyset og forvrenge fargespekteret. 
Det er ingen tvil om at det er sammenheng mellom pris og kvalitet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Siden billige solbriller beskytter like bra mot UV-stråling som de dyre gjør, står man egentlig fritt til å velge den prisklassen man vil uten å gå glipp av verdifull beskyttelse.

Når det er sagt har jeg kjøpt meg Ray Ban solbriller i brilleforretning. Fordi jeg liker dem.

• Liker 4
Skrevet

Hvert år tester aviser etc solbriller og konkluderer med at billige solbriller er like bra mot UV-stråling, så det blir smak og behag egentlig... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpe dyre briller. Bedre kvalitet, representerer deg bedre og du tar vare på de siden de er dyre. 

Anonymkode: d271e...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier 4-5 Ray Bans som jeg har hatt i mange år. Billige solbriller er så jalla som det får blitt. 

Anonymkode: 6ee8d...8ea

Skrevet

:ler: har noen med rosa glass fra meny til 19 kroner. Elsker de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mine Ray bans i 10 år nå. De kostet ca 1200, så 120 kr i året. Er forsiktig med dem og håper de holder i 10 år til.

Anonymkode: d49b4...790

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min første RayBan Wayfarer da jeg var 16, det er nå over 30 år siden og jeg bruker de fremdeles i ny og ne. Har flere andre dyre solbriller, mest RayBan. Har aldri mistet eller ødelagt solbriller. UV-beskyttelse er ok hos billige solbriller men hva med polarisering? Det er stor forskjell når man kjører bil eller er på sjøen, så feil sted å spare på noen kroner.

Anonymkode: 3c3f8...dc6

• Nyttig 1
Skrevet

Dyre solbriller er ikke én ting. Hvis du snakker solbriller fra luksusmerker som Gucci, Dior, Celine, Chanel etc., så er det ikke verdt pengene i form av hvor mye mer solbrille du får. Der kan kvaliteten gjerne være på billigkjede-nivå, og det du betaler for er merket. Det er en grunn til at solbriller ikke er noe merkene ber om å få returnert hvis det lånes ut til styling etc., i motsetning til klær, sko og vesker. 

Men hvis du snakker dyre solbriller og tenker på Oakley, Ray-bay etc, så får du faktisk noe mer for pengene enn om du handler på H&M. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man dempe UV-lys? Etter mange millioner år uten solbriller burde da øynene våre være godt tilpasset naturlig lys?

Anonymkode: 1ab3a...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte 3 stk for totalt 50,- på Jula😎😎😎

Anonymkode: 2921a...217

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...