AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #61 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde man ikke da kunne kreve at bedrageren også viser litt RAUSHET? Ved feks. å ta opp problemstillingen og si ifra om hva som evt. mangler FØR han finner andre å «løse problemet» med, eller iallefall STÅ FOR det han har gjort når han blir avslørt. Sorry, men når mannen min har bedratt meg over så mange år, så er desverre ikke jeg veldig raus lenger. TS Anonymkode: 65e79...b4f Jo, burde gjort det FØR, ikke morsomt lenger, ETTER. Hadde ikke vert raus lenger! Anonymkode: e5c0c...939 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #62 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 0.46): Min samboer har hatt et langvarig forhold til en X. Jeg fikk et tips om det, konfronterte han og han la alle korta på bordet og inrømmet alt. Jeg vurderer å tilgi. Han har avsluttet forholdet. Vi har vært sammen i 15 år og har en tenåringssønn. Jeg ønsker ikke å utsette han for å ende opp som skilsmissebarn. Jeg elsker fortsatt mannen min, orker ikke tanken på å bryte opp alt vi har bygget opp sammen, men det gjør så fryktelig vondt. Noen her som har tilgitt og fått et godt liv sammen etterpå? Anonymkode: 65e79...b4f Du må ikke skille deg selv om han har vært utro, hvis du vil tilgi, gjør det og gå videre. Anonymkode: 5ae8c...dc5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #63 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 11.42): Dette er jo bare tull, tenåra er en sårbar alder, og mange tar det tungt når foreldrene skilles, på toppen av det hele. De fleste jeg kjenner som skilte seg med tenåringsbarn angrer på at de ikke gjorde det før, når barna var mindre, og mer tilpasningsdyktige. Det betyr ikke at TS skal holde ut i forholdet, men å bagatellisere barnas følelser i en slik situasjon er det siste man bør gjøre. Anonymkode: 57500...fbf Er forholdet dårlig mellom foreldrene, så vet barna det. Ofte en lettelse for barna om foreldrene skilles! En skal aldri gå på akkord med seg selv i et forhold. Anonymkode: d04ab...a2b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #64 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 0.09): Dette rører jo ved noe av det vesentlige i et sidesprang som varer over flere år. Det er jo fordi det er noe som mangler i forholdet. Om det mangler sex og man oppsøker andre for sex og ingenting annet så er vel TS, tross alt blant de heldige. Sånt kan ordnes og reddes. Er det forelskelse inne i bilde er det vanskeligere å gå videre. Ikke for å forsvare utroskap her, men heller for å forklare. Finn ut hva som ligger bak før du prøver å finne veien videre. Er det pga av manglende sex (som det ofte er), så kan det være en ide å være litt raus som det blir nevnt over her. Anonymkode: f1fd0...830 Mange av disse tankene deler jeg 🙂 Ett par knull "med en papirpose over hode" (misforstå meg rett her, ikke SM eller mordforsøk 😉 ), eller noen BJ med lukkede øyne mens en drømmer seg litt vekk faller vel i kategorien spenning og mangel på sex. Og det kan jo for så vidt stemme godt med det mannen til TS forteller at han ikke fant "hu andre" særlig attraktiv, og den dårlige samvittigheten kan vel ha gjort at sexen ikke var særlig god heller. Det mener jeg er overkommelig å jobbe seg igjennom. MEN her er det jo snakk om i overkant av 200 (!) knull fordelt over 5 år, om jeg forsto det riktig, litt vanskelig og bruke samme logikken her. Det er MANGE knulle-besøk og MANGE løgner! Kanskje mannen til TS er norgesmester i virkelighetsflukt og fantasi, hvem vet? Uansett så må han i det minste være villig til å legge inn jobben som trengs for å komme seg igjennom krisen som har hovedsakelig har skapt. Skal jeg gi TS et tips, om hun virkelig ønsker å bli i forholdet, må være å overtale mannen sin til å bli med på terapi. Uten profesjonell hjelp er det sikkert kjempevanskelig å komme seg igjennom en utroskap på denne størrelsen. Ett annet tips til TS er at du uavhengig om mannen din blir med eller ikke, så burde du bestille deg en psykologtime til deg selv. Du står i en tøff situasjon, ta vare på deg selv! Kvinneguiden er grei nok til å sanke støtte og sympati, men ofte lite nyansert. Og man burde ikke bruke svarene i ett nettforum som grunnlag om man skal ta store vanskelige, og potensielt livsendrede avgjørelser... Lykke til TS! (hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går med deg, hadde vært moro med noen på KG som faktisk klarte å jobbe seg igjennom utroskap 🙂 ) Anonymkode: f8ebb...d35 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #65 Skrevet 20. juni 2023 Hvordan går det TS? Har du fått overtalt mannen din til parterapi..🤞😊 Anonymkode: f8ebb...d35 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #66 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan går det TS? Har du fått overtalt mannen din til parterapi..🤞😊 Anonymkode: f8ebb...d35 Takk for omtanken ❤️ Mannen nekter fortsatt å søke hjelp så det gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Han er ikke villig til å gjøre det som trengs og jeg kan ikke redde forholdet alene. Men jeg har oppsøkt hjelp for min egen del. Har funnet en leilighet som jeg og sønnen vår flytter inn i 1. juli. For ordens skyld er ikke mine valg basert på KG-råd, men utifra hva som er best for meg. Jeg kan ikke «grave hodet ned i sanden» for å bevare illusjonen om å sveve på en rosa sky. For min del ble fasaden knust med min manns svik, men ære være dem som greier å bevare denne og bygge tillit og tilgivelse. Jeg kan ikke leve på en løgn og late som når han ikke viser vilje til å gjøre sin del av jobben. Alt blir ikke fint igjen bare man lukker øynene og roper at «vi er såååååååååååååå lykkelige!!!» Jeg har også snakket mer med «den andre.» Hun er ei skikkelig fin, ærlig og oppegående dame og jeg liker henne. Tenk om han hadde presentert oss for hverandre før han lå med henne… Han har ikke vært snill med henne heller. Utnyttet, lurt og brukt oss begge. Mitt lille tips til andre her på KG kan kanskje være: snakk med «den andre» også og få flere sider og nyanser av historien. Elskerinner er faktisk ikke bare drittkjerringer og dårlige mennesker. TS Anonymkode: 65e79...b4f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå