AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #21 Skrevet 4. juni 2023 Rett som de gjør. Alle disponerer sine egne midler til de er død. Om man ikke ærer sine foreldre, så fortjenes ingen arv! Anonymkode: 4384f...c28 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #22 Skrevet 4. juni 2023 Det spørs jo hor mye de har gitt til barnebarna og hvor mye som er igjen til arvingene. Hvis han har barn så vil jo dette komme hans barn til gode. Men som foreldre burde de kanskje gitt arven til egne barn, så kan de igjen fordele til sine. Da min bestemor lå på dødsleiet (pappa er enebarn) sa hun at hun ikke hadde skrevet noe testament da pappa er enearving, men hun ønsket at han skulle fordele arven med oss. Pappa valgte å følge hennes ønske og delte en del med oss, og beholdt resten selv. Det synes jeg var storsinnet av pappa, da han absolutt ikke trengte å gjøre det da det var hans arv. Men han valgte å følge sitt mors ønske. Vi hadde ikke reagert på om han beholdt alt selv. Det var jo strengt tatt hans penger. Når det kommer til arv bør man være ydmyk og vise respekt. Å følge loven. Å gi bort gave mens man lever står man fritt til å bestemme selv. Derfor er det så viktig at foreldre snakker om arv før de er døde. Veldig synd familier skal gå i oppløsning pga arv Anonymkode: 8566a...ef0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #23 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har et familiemedlem som har kuttet kontakt med hele familien fordi h*n ikke fikk *arv* av foreldre (som ikke er døde). - Arven har gått i gave til barnebarn. Og det er nå fullstendig krig. Er dette normalt? Føler dette er en gjenganger i alle familier.. Anonymkode: a3166...059 Nei, det er ikke normalt. Men det er vel ikke noe du får gjort noe med, det er en sak mellom ham og dem. Anonymkode: f4b46...058
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #24 Skrevet 5. juni 2023 Høres ut som personen nettopp kan være årsaken til at den eldste generasjonen valgte å overføre mest mulig verdier til barnebarna. Anonymkode: 2023b...670 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #25 Skrevet 5. juni 2023 Høres ut som et drama fra Ibsen! Drepte datteren sin demente forelder også???? Anonymkode: 21b46...e16 1
Hummingbird2 Skrevet 5. juni 2023 #26 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår! Foreldre ønsker kontakt. Men det ser ganske håpløst ut. Anonymkode: a3166...059 Men hva tenkte foreldrene ville skje? De er ganske naive hvis de trodde en slik avgjørelse ville bli tatt godt i mot av alle involverte. Er det hans barn som har arvet? Er han barnløs forstår jeg han godt! 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #27 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det sier vel mye angående dette menneske som kutter kontakt til familien- grunnet den ikke fikk en del av kaka? Anonymkode: a3166...059 Jeg er helt uenig og tenker heller at det sier mye om de som legger opp til denne urettferdigheten, jeg! Jeg oppfatter det som at vedkommende ikke har barn eller at hans/hennes barn ikke har fått mens andre barnebarn har fått? Og da tenker jeg at det er de som har gitt bort gaver/verdier som har klart å legge opp til dette selv. Det er forferdelig sårt å være den som ikke får når andre får- i en søskenflokk/familierelasjon hvor man anser seg som sidestilte. Dere som mener at man skal være så storsinnet at man bare må tåle det osv, har neppe vært i tilsvarende situasjon selv. Anonymkode: 16030...623 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #28 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er flere barn. Men bare barnebarna har fått gaver. Anonymkode: a3166...059 Er han barnløs da ? Kanskje derfor det er sårt. Anonymkode: 5e723...1de
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #29 Skrevet 5. juni 2023 Om han er barnløs og antagelig kommer til å bli det så burde foreldrene tenkt seg i hans situasjon. Noe de ikke har gjort og ikke forstår. Klart at han føler seg mindre verdifull og mindre elsket enn de andre i familien. Anonymkode: 5e723...1de 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #30 Skrevet 5. juni 2023 Hva om hans foreldre fordeler sånne gaver til alle andre sine barn, men ikke til hans barn. Eller at alle barna har deres egne barn selv, bortsett fra ham? Dette fører jo selvfølgelig til en voldsom skjev-fordeling, noe de selvfølgelig burde ha tenkt over FØR de begynte å gi fra seg gaver på denne måten. Anonymkode: e9a0e...14f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #31 Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har et familiemedlem som har kuttet kontakt med hele familien fordi h*n ikke fikk *arv* av foreldre (som ikke er døde). - Arven har gått i gave til barnebarn. Og det er nå fullstendig krig. Er dette normalt? Føler dette er en gjenganger i alle familier.. Anonymkode: a3166...059 Hva er alderen på disse? Tenker at dette er en kilde til konflikt og forstår jo også familiemedlemmet. Hadde de ikke gitt forskudd på arv hadde det vært noe annet. Men når de gjør det, og i tillegg kun gir til barnebarn, så har de jo åpnet opp for samtaler, følelser og tanker rundt arv. Anonymkode: e38d4...79b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #32 Skrevet 5. juni 2023 Mine foreldre har ikke gjort det og det angrer faren min på nå. Mora mi døde ifjor. De har tenkt hvordan de vil fordele ifjor men bestemte seg på å fordele på barna,som vil med tiden gå på barnebarna. Nå er broren min sur fordi han ikke fikk et hus, enda han fin et annet hus, som han egentlig ville. Plutselig kom han på at han vil ha en del av det andre huset også. Altså.... når noen vil være sur, vil han /hun alltid finne grunn. Det er trist men faren min kan ikke gjøre noe. Han har bestemt seg nå på å fordele sparepenger på barnebarna. Hvis denne personen i din familie er problematisk, synes jeg det er helt greit å gi arv til barnebarna. Hvis han var oppegående, ville han vært fornøyd med at også hans barn har fått gave fra besteforeldre. Anonymkode: 09638...03b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå