AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Del Skrevet 4. juni 2023 Har helt fra planleggingsfasen vært klar på at jeg kun får vært med en kort stund på den aktuelle datoen, fordi jeg skal rekke et fly. Får nå vite at det forventes at jeg betaler full pris, siden jeg er en deltager. Prisen er 1200. For frokost i parken. Hvor alle skal ta med noe. Klart jeg kan sponse min venninnes utdrikningslag selv om jeg nesten ikke får vært med, men det kjennes ikke helt greit. Hva synes dere? Anonymkode: 372d2...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Del Skrevet 4. juni 2023 Ikke greit. Hvis forloveren fortsetter å være urimelig på der punktet hadde jeg droppet å dra (og antakelig i etterkant forklart bruden hvorfor) Anonymkode: 6aac5...418 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Del Skrevet 4. juni 2023 Hadde nektet å betale. Makan til urimelige venninner du har. Du har jo vært klar på fra start at du kun rekker frokost i parken. Anonymkode: 878b9...64d 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har helt fra planleggingsfasen vært klar på at jeg kun får vært med en kort stund på den aktuelle datoen, fordi jeg skal rekke et fly. Får nå vite at det forventes at jeg betaler full pris, siden jeg er en deltager. Prisen er 1200. For frokost i parken. Hvor alle skal ta med noe. Klart jeg kan sponse min venninnes utdrikningslag selv om jeg nesten ikke får vært med, men det kjennes ikke helt greit. Hva synes dere? Anonymkode: 372d2...84b Ikke greit. Jeg hadde vipset 300kr og skrevet «min andel for frokost» Anonymkode: 571ac...a88 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg hadde meldt avbud om de krevde en slik betaling. Jeg hadde beklaget til bruden og fortalt hvorfor. Den som har ansvaret for utdrikningslaget er helt på jordet. Anonymkode: fc8d2...9c2 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg synes ikke det er rett! En ting er om du hadde trekt deg rett i forkant og det var booket aktiviteter, men når du gir beskjed helt fra starten av så skal du så klart ikke betale for mer enn det du er med på (og den frokosten kan vel umulig koste noe…) Anonymkode: fc83e...c00 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 4. juni 2023 #7 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Klart jeg kan sponse min venninnes utdrikningslag selv om jeg nesten ikke får vært med, men det kjennes ikke helt greit. Hva synes dere? Forloveren er ett nek. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #8 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke greit. Jeg hadde vipset 300kr og skrevet «min andel for frokost» Anonymkode: 571ac...a88 Jeg hadde ikke gjort det engang, hvis det er meningen at alle skal ta med noe 🙃 Anonymkode: 633cf...da0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Del Skrevet 5. juni 2023 Hadde droppet hele greia. Synes noen av de utdrikningslagene jeg har vært i, har vært urimelig dyre. Ved ett tilfelle tror jeg forloveren tok en del av pengene selv... Anonymkode: 53ddf...a99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 5. juni 2023 #10 Del Skrevet 5. juni 2023 Ikke greit, da hadde jeg droppet hele greia. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #11 Del Skrevet 5. juni 2023 Er det mulig? Jeg hadde overhodet ikke betalt 1200 kr for en frokost du selv må ta med. Helt alvorlig... Hvorfor skal du betale noe som helst når dere alle skal ta med noe? Du skal jo ikke sponse et utdrikningslag... Anonymkode: f4c24...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #12 Del Skrevet 5. juni 2023 Takk for svar alle sammen 😊 Ser nå at jeg ikke er urimelig om jeg ikke vil betale full pris. Skal forsøke på nytt å ta det opp med forlover (kjenner ikke henne fra før av). Anonymkode: 372d2...84b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #13 Del Skrevet 5. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar alle sammen 😊 Ser nå at jeg ikke er urimelig om jeg ikke vil betale full pris. Skal forsøke på nytt å ta det opp med forlover (kjenner ikke henne fra før av). Anonymkode: 372d2...84b Du kan sende henne link til denne tråden. Hun er nedstemt Anonymkode: 6aac5...418 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #14 Del Skrevet 6. juni 2023 Send melding. "Som sagt siden invitasjonen dukket opp, så kan jeg kun delta på frokost. Jeg tar med x mat som planlagt. Jeg vippser xxx kroner som blir min andel for yyyy kr, som dekker aktiviteter/annet fot bruden". Om det koster 1000kr per pers og dere er 10 personer, så blir det 100kr hver ca for bruden. Mulig litt mer da det skal dekke f.eks alkohol og utkledning/dekorasjon. Så utifra eksempel regnestykke så kan du vise 2-300kr for å føle deg safe. Anonymkode: 14714...259 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Del Skrevet 6. juni 2023 Enig med deg, selvfølgelig skal du ikke betale fullt når du nesten ikke er med. Jeg har forståelse for at forlover må vite hva hun har å rutte med, men hun har jo visst hele tiden at du ikke skulle være med hele dagen. Tenker både brudepar og forlovere på generell basis bør tenke på at de pålegger gjestene ganske store utgifter fordi brudeparet ønsker å feire selv. Mange har verken råd eller lyst til å betale det det koster å være gjest i bryllup og deltager i utdrikningslag. Og mange av oss synes hele konseptet med giftemål er en konstruert og nesten komisk skikk man burde droppe helt i en moderne verden. Skal man på død og liv gifte seg, bør man begrense gjestene til de aller nærmeste og ikke gjøre det så pompøst og krevende for gjestene. Og går det ikke an å bare samle vennene til spleisemiddag på ei hytte eller noe annet økonomisk overkommelig og ikke arrangere lag som koster deltakerne tusenvis av kroner før man i det hele tatt har kommet til selve bryllupsdagen?? Tragisk at man må bruke tusenvis av kroner for at andre skal gifte seg. Anonymkode: 1cb52...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #16 Del Skrevet 7. juni 2023 Jeg ville betalt min del av hele delen av dagen for bruden, men bare for deg (og bruden, da) under frokosten. Er det en mulighet? Anonymkode: 322e6...a9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #17 Del Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 22.19): Takk for svar alle sammen 😊 Ser nå at jeg ikke er urimelig om jeg ikke vil betale full pris. Skal forsøke på nytt å ta det opp med forlover (kjenner ikke henne fra før av). Anonymkode: 372d2...84b Opdater gjerne med svaret du får Anonymkode: f0687...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #18 Del Skrevet 7. juni 2023 Hadde droppet å bli med og evt kjøpt noe slkojol til bruden istedetfor. Men så er jeg gammel og lei utdrikningslag. Anonymkode: 8af1e...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #19 Del Skrevet 7. juni 2023 Synes det er en uting å legge opp til dyre utdrikningslag. Skal man først betale for utdrikningslag, så kjøpe gave og gjerne en kjole til bryllupet (kanskje man også må til frisør) så blir det fort fryktelig dyrt for enkelte. Her er forlover urimelig. Anonymkode: 3fd17...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg hadde nok meldt avbud med grunnlaget «har ikke råd til frokost til 1200kr». Anonymkode: 04e62...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå