Gå til innhold

Kul i bryst/biopsi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har oppdaget to kuler, en i hvert bryst. Var inne og fikk utført mammografi og ultralyd. Den kulen jeg kjenner best er avrundet og ser ut som et klassisk fibroadenom på ca 3 cm, den andre kulen ligger helt øverst i brystet mot armhulen og den hadde mer ujevne kanter, og var litt over 2 cm. Det ble tatt biopsi fra begge kulene for 4 dager siden. 

Fikk beskjed om at det vil ta ca 3 uker før jeg får svar på biopsien, og at det vil komme i posten. 

Men om de finner kreft, vil de vel ringe tidligere? 

Til dere som har fått svar på biopsi, tok det lang tid før dere fikk svar, og fikk dere det i posten, over telefon eller fikk dere ny time?

Det er rart hvordan tankene kverner når man går å venter. Jeg var egentlig veldig rolig før mammografien, men kjenner jeg ble litt mer bekymret når den ene kulen skiller seg fra den andre.

Anonymkode: f4f96...8d7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 3 uker, sms med at svar var uten funn.

Anonymkode: 5ad73...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar etter en uke. De ringte meg da jeg var på jobb og fortalte at det var kreft. Ble innkalt til samtale dagen etter.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt resepsjonen og purret på litt. Si du er veldig nervøs og grubler mye på dette her (om det stemmer), og at du håper svaret kommer tidligere enn 3 uker.

Anonymkode: c7200...e46

AnonymBruker
Skrevet

De ringer deg hvis det er kreft, men du må belage deg på at det tar tre uker. Har ingenting for seg å purre i resepsjonen, prøvene er allerede sendt patologen og hastigheten det ble rekvirert med bestemmer hurtigheten på analysen, ikke damen i resepsjonen. Dessuten er de fleste som er i kontakt med brystdiagnostisk senter pga symptomer nervøse, det er normalt, og det er ingen grunn til at du skal prioriteres i køen foran andre av den grunn. At det er kjipt å vente forstår jo alle, men sånn er det.  

Anonymkode: e313a...fcc

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg kommer ikke til å ringe for å få fremskyndet svaret. Jeg regner med at jeg får svaret så snart de er ferdig med å analysere prøvene. 

Tenker bare det er greit å vite hvor lang tid det tok for andre å få svar.

Håper det går bra med deg som fikk vite at du har kreft. Ikke en god beskjed å få når man er på jobb.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle var kulen en stor vanncyste, men væsken de tappet og biopsi av vevet rundt cysten ble sendt inn. Dette var på en fredag, og jeg fikk beskjed om at jeg ville få svar over telefon innen en uke om det var funnet kreftceller og skriftlig innen tre til fire uker om prøvene var normale.

Dette var på Radiumhospitalet.

Anonymkode: dc4de...db6

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I mitt tilfelle var kulen en stor vanncyste, men væsken de tappet og biopsi av vevet rundt cysten ble sendt inn. Dette var på en fredag, og jeg fikk beskjed om at jeg ville få svar over telefon innen en uke om det var funnet kreftceller og skriftlig innen tre til fire uker om prøvene var normale.

Dette var på Radiumhospitalet.

Ser at jeg glemte å skrive om når og hvordan jeg fikk svaret. 😅

Fikk svar gjennom fastlegen etter en ukes tid, da jeg var på time for noe annet. Det hadde skjedd et eller annet rart når svaret skulle sendes av gårde, så svaret ble bare sendt til han.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Tenker at så lenge jeg ikke hører noe, så er det egentlig et godt tegn.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar.

Tenker at så lenge jeg ikke hører noe, så er det egentlig et godt tegn.

Ts

Er det lenge siden du hadde biopsi? Håper det ikke er kreft. Ønsker deg lykke til. 

Anonymkode: 88637...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk raskt svar, kun få dager. Måtte operere kulen ut for å få endelig svar på om det var kreft. Det var ikke kreft. Du får nok raskt svar hvis de finner noe skummelt, ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymkode: 300e8...39d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det er bare 6 dager siden biopsi, så må nok smøre meg med tålmodighet en stund til. 

Regner med at alt skal være bra, da jeg tidligere har hatt et fibroadenom. Men så er det den lille tvilen som ligger å gnager frem til svaret kommer.

Godt å høre at kulen din ikke var kreft.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...