Gå til innhold

Ikke Binære Navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Du forteller dette som om det er en kjempevanlig og dagligdags greie, men det er veldig sjelden noen fødes som intersex.

Anonymkode: 375a6...43b

Mja. Jeg er intersex, hadde en to trinn under meg på ungdomsskolen som var det og har møtt flere som er det. Tror heller det er det at det ikke snakkes så mye om.

Har vært borti mange fine navn blant ikke-binære. Iben, Kris, Levi, Storm, Robin.. men jeg kjenner også ikke-binære som har navn som Petter og Kristine. Det gjør de ikke mindre ikke-binære av den grunn, men folk regner nok i større grad med at de er binære da.

Anonymkode: ccc99...be8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 22.11):

Trenger forslag til ikke binære navn

Anonymkode: eb140...4da

Ravn

95FE4FBF-6982-4FEB-8AE7-66AABD00C56E.jpeg

Endret av Hiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smart med ikke binære navn slik at barnet kan velge å om de vil identifisere seg som jente eller gutt når det kommer til verden. 

Anonymkode: db607...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Smart med ikke binære navn slik at barnet kan velge å om de vil identifisere seg som jente eller gutt når det kommer til verden. 

Anonymkode: db607...8e8

Sarkasme håper jeg

Anonymkode: 503f2...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slår et slag for navn som man kan ha kallenavn til istedet som f.eks

Josefine/Josef «Jo», Alexandra/Alexander «Alex»/«Lex», Kimberly «Kim», Maxine/Maximian «Max», Louise/Louis «Lou», Leonora/Leon(ard) «Leo», Marte/Mathias «Matty», Olivia/Oliver «Ollie/y», Samantha/Samuel «Sam/Sammy», Kristine/Kristoffer «Kris», Jessica/Jesper «Jess».

Anonymkode: e4803...708

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg slår et slag for navn som man kan ha kallenavn til istedet som f.eks

Josefine/Josef «Jo», Alexandra/Alexander «Alex»/«Lex», Kimberly «Kim», Maxine/Maximian «Max», Louise/Louis «Lou», Leonora/Leon(ard) «Leo», Marte/Mathias «Matty», Olivia/Oliver «Ollie/y», Samantha/Samuel «Sam/Sammy», Kristine/Kristoffer «Kris», Jessica/Jesper «Jess».

Anonymkode: e4803...708

Ollie er jentenavn 😭

Anonymkode: adfba...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sigfrid

Jøran

Inge

Andrea

Ola

June

Janne

Henny

Anonymkode: e77de...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Det er jo en fin måte å forsterke stereotypiske ideer av kvinner og menn på, ihvertfall. Det at man kalte jenter som ikke passet inn i stereotypen for guttejenter blir en ganske tam kategorisering dersom man idag tar avstand fra kjønnet sitt totalt fordi man tenker at kvinner og menn ikke kan være indivdier med stor rekkevidde i personlighet, inteteresser og væremåter.

Jeg som kvinne liker ikke kjoler og sminke, jeg er heller ikke en barsk mann uten følelser, derfor er jeg ikke-binær. Evt, jeg kan være begge deler.... I motsetning til andre mennesker som er veldig enkle og veldig stereotypiske i sin væremåte og personlighet der de alltid passer 100% med stereotypen av kjønnet sitt..

Feminismen tok oss et steg frem og forsøkte bryte oss ut av disse snevre måtene å tenke om kjønn på. Dette med ikke-binær er ett steg tilbake til ekstrem stereotypisk tenkning der kvinner er alltid x og menn er alltid y. Fremgang visket ut.

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trak, Blink, Plunk, Dott, Mitt, Klunk

Anonymkode: f8771...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 23.32):

Kristian kristine er best. Andre forslag:

Tommy tomine

Kåre korine 

Anonymkode: 73d34...7a9

Kåre-Cora

Åse-Åge

Liv Levi

Anne-Arne

Bente-Bendik

Albert Albertine

Marius Marie 

Ragne-Ragnar

Bodil-Bodvar

Lillemor Lillebror

Andrine André

Arnar-Arnhild

Oddbjørn-Oddbjørg

Mikkel Mikaela

Don-Madonna

Josefine Josef

Magnhild Mahamad

Linn-Linus

Anonymkode: f71bf...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 21.16):

Nå er du på bærtur, for det er ikke det som er poenget. Med et relativt kjønnsnøytralt navn kan navnet passe både om barnet identifiserer seg med kjønnet det ble tildelt ved fødsel eller ikke.

Anonymkode: 48958...6d8

Man blir ikke tildelt et kjønn. Man fødes med det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Astin, Ari, Bodhi, Demi, Rene, Toni, Emari, Vega, Ellis, Erin, Ceil, Sol, Ember, Weller

Anonymkode: 78b41...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/4/2023 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Kan vel gå for stedsnavn, navn på elver eller lignende. Glomma fx. Så kan man strekke det til andre deler i verden og, Berlin fx, Venezia osv. 

Eneste er at da kan man ikke ha et -sen etternavn for da høres det helt forjævlig whitettrash ut. 

Anonymkode: b48da...a9c

Ler meg ihjel av "Venezia Johnsen" 😂 

Anonymkode: d1c02...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...