AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg skal kjøpe sovepose til min mann og kan vel svært lite om det, så jeg er så usikker på hva jeg skal velge. Vi camper kun om sommeren, så sånn sett klarer han seg jo med en sommerpose. MEN. Min mann er ikke norsk, han kommer fra et langt, langt varmere land enn Norge og fryser lett. Han kan også bli direkte dårlig av å bli for kald(vi har endt på legevakta pga. det før), så for ham å bli dårlig på biltur i gokk er ikke ønskelig. Han har aldri ligget i sovepose forresten:P Komforttemperatur osv. er vel dersom man klatrer inni posen uten klær? Han vil nok foretrekke det. Så jeg vurderer derfor å behandle ham som en dame når det kommer til komforttemperatur, han blir sjeldent for varm. Burde jeg vurdere å ha komforttemp(for dame) ned i 0 grader? I år skal vi overnatte på luftmadrass baki en bil så sånn sett trenger vi ikke noe isolasjon i form av liggeunderlag denne gangen, men luftmadrass er jo kjent for å være litt kald å ligge på. Burde vi vurdert en lakenpose? Kan den brukes som sovepose om det skulle bli veldig varmt i bilen? Jeg campet i telt på Røros for noen år siden på sommeren, det var august, og short og t-skjorte vær på dagen, men på natta måtte jeg på med bukse, dobbel ullsokk, tskjorte og genser for å ikke fryse. Det er derfor jeg bekymrer meg. Dog er min sovepose sikkert 30 år gammel såe... ja. Anonymkode: 51b52...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Del Skrevet 4. juni 2023 Gå for dameskalaen på komfort ihvertfall, den ligger en del grader høyere enn for herre! Ligger man på luftmadrass MÅ man ligge oppi posen og ikke bare bruke den som dyne, evt pledd oppå madrassen. Hilsen frossen festivaldeltaker Anonymkode: 538ea...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg bruker tresesongspose om sommeren. Bor i nord da, så det skal sies at som regel har det vært ca 2-5 grader om natta når jeg har teltet ute i juni 😅. Men har også brukt den når det har vært betydelig varmere og da har jeg bare åpnet posen og brukt den som dyne. Tror comfort limit på min er -10 eller -12. Jeg har pose fra mountain equipment og er ultrafornøyd. Anonymkode: e56e6...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Del Skrevet 4. juni 2023 Luftmadrass er bare tull, og kjempekaldt å ligge på. Kjøp heller et dobbelt oppblåsbart liggeunderlag fra f.eks Exped, det fungerer mye bedre ☺️ Anonymkode: 1ce29...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 4. juni 2023 #5 Del Skrevet 4. juni 2023 Gå for en tresesongs sovepose, går jo å åpne glidelåsen litt om det blir for varmt. Det vil jo også fungere med et liggeunderlag oppå en luftmadrass for å isolere litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gå for dameskalaen på komfort ihvertfall, den ligger en del grader høyere enn for herre! Ligger man på luftmadrass MÅ man ligge oppi posen og ikke bare bruke den som dyne, evt pledd oppå madrassen. Hilsen frossen festivaldeltaker Anonymkode: 538ea...275 Jeg har et ullpledd jeg kun bruker i bilen jeg tenkte å legge oppå madrassen:) Holde det på plass med lakenet. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bruker tresesongspose om sommeren. Bor i nord da, så det skal sies at som regel har det vært ca 2-5 grader om natta når jeg har teltet ute i juni 😅. Men har også brukt den når det har vært betydelig varmere og da har jeg bare åpnet posen og brukt den som dyne. Tror comfort limit på min er -10 eller -12. Jeg har pose fra mountain equipment og er ultrafornøyd. Anonymkode: e56e6...e66 Det er dette jeg er litt redd for, selv om det vil være juli, skal vi enten til Lofoten eller Geiranger avhengig av nettopp været. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Luftmadrass er bare tull, og kjempekaldt å ligge på. Kjøp heller et dobbelt oppblåsbart liggeunderlag fra f.eks Exped, det fungerer mye bedre ☺️ Anonymkode: 1ce29...8b5 Holy crap det kostet skjorta😅 Sikkert kjempepraktisk men. rampeguri skrev (7 minutter siden): Gå for en tresesongs sovepose, går jo å åpne glidelåsen litt om det blir for varmt. Det vil jo også fungere med et liggeunderlag oppå en luftmadrass for å isolere litt. Jeg har kun ett liggeunderlag og det er piss:P Kan selvsagt gi det til ham men Anonymkode: 51b52...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå