AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Hvorfor er det slik at på 60-70 tallet var de fleste tynn- mens idag er det «normalt» å være overvektig? Ser du bilder fra store samlinger før i tiden var det sjeldent du så en eneste overvektig. Så hva forandret seg? Teknologien gjorde oss lat? Ultraprosessert mat som folk dytter i seg istedenfor å lage fra bunn? Tilgjengeligheten på sjokolade/potetgull? Mangel på aktivitet/ikke samme aktivitetsnivå som før i tiden? Trøstespising/vi skal «kose» oss? Alkoholmengde? Anonymkode: 350b8...78a 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 Maten var lagd fra bunn. De gikk mer, og flere jobber var fysiske. Godteri var på lørdager. Den ultraprosseserte maten vi spiser nå, innholder ofte lite næring, og vi blir feilernærte og kommer i hormonell ubalanse. Alt er stappet med sukker, og inneholder mer kalorier enn mat lagd fra bunn med få råvarer. Dette igjen påvirker tarmen vår, som og har noe å si for hvor lett vi legger på oss. Anonymkode: 19639...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 Yepp! All of the above… Anonymkode: bb039...a67 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Bilder fra 70-tallet er jeg enig i at folk var påfallende tynne (jeg tror det har litt med røyking å gjøre, pluss at skjønnhetsidealet for særlig kvinner var sylslank. Folk gikk på dietter, tro meg). Men så et par bilder fra en badestrand på 30- og 40-tallet, og det var en del runde faktisk. Ikke veldig store, men absolutt overvektige. Anonymkode: cc323...7b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå