Sofakona Skrevet 4. juni 2023 #21 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg men hvorfor tror alle at å være hjemme er kjedelig? Så lenge jeg har helse så har jeg nok aktiviteter til å fylle resten av livet, jeg har masse bra damer i nabolaget jeg kan besøke, jeg har masse aktiviteter jeg har lyst til å være med på . Folk kan bare slutte å være negative ogbegynne tro på oss som vet det ville vært et godt liv. Anonymkode: ffcf5...a21 Husk at disse damene er på jobb når du er hjemme. Pleier du å finne på masse med de etter jobb? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #22 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, alle VIL ikke jobbe, og da er nok veien kortere til å kjenne på vondter og utmattelse slik at en kan få trygd for å gå hjemme og være «god» mor. Anonymkode: ee324...333 Og hvis man HAR reelle vondter da? Mange velger å trosse dem i årevis, helt til de finner ut at ingen takker deg for å holde ut. Når det er sagt ; går fint å ville være hjemme om man ikke er syk og. Man vil bare ha livet sitt tilbake. Anonymkode: ffcf5...a21 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #23 Del Skrevet 4. juni 2023 Bare vær hjemme. Det er ikke arbeidsplikt. Aksepter konsekvensene for økonomi nå og i framtiden. Greit for meg så lenge du ikke senere ønsker økonomisk støtte fra NAV. Anonymkode: 7c1d8...b92 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #24 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke meg men hvorfor tror alle at å være hjemme er kjedelig? Så lenge jeg har helse så har jeg nok aktiviteter til å fylle resten av livet, jeg har masse bra damer i nabolaget jeg kan besøke, jeg har masse aktiviteter jeg har lyst til å være med på . Folk kan bare slutte å være negative ogbegynne tro på oss som vet det ville vært et godt liv. Anonymkode: ffcf5...a21 Det er ikke et godt liv å være avhengig av en annen. Folk forandrer seg stadig vekk Anonymkode: 462d9...052 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #25 Del Skrevet 4. juni 2023 Å jobbe er helt uaktuelt. Any means necessary for å unngå dette. Anonymkode: e31c7...273 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #26 Del Skrevet 4. juni 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Husk at disse damene er på jobb når du er hjemme. Pleier du å finne på masse med de etter jobb? Nei, de er ikke det. Det er masse damer som er hjemme. Mange er pensjonister, noen er ufør og atter andre er bare hjemme. SÅ jeg har en omgangskrets i hverdagen, ingen problem. Anonymkode: ffcf5...a21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #27 Del Skrevet 4. juni 2023 Kan du ikke jobbe deltid? 50%, f. eks? Hvorfor må det være alt eller ingenting? Anonymkode: 71a37...1e5 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4. juni 2023 #28 Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg var hjemme i store deler av barnas oppvekst. Å jeg elsket det.. Null stress om morgenen. Ville jeg ha de hjemme fra barnehagen så gjorde jeg det. Å det var så verdt det. Man får liksom ikke den tiden tilbake så jeg storkoste meg♥️ 6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #29 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke et godt liv å være avhengig av en annen. Folk forandrer seg stadig vekk Anonymkode: 462d9...052 Som sagt ; jeg hadde hoppet på borgerlønn om det var et alternativ. Og hva vet du ; kanskje har jeg sparepenger å leve av. Anonymkode: ffcf5...a21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #30 Del Skrevet 4. juni 2023 elskersommer skrev (Akkurat nå): Jeg var hjemme i store deler av barnas oppvekst. Å jeg elsket det.. Null stress om morgenen. Ville jeg ha de hjemme fra barnehagen så gjorde jeg det. Å det var så verdt det. Man får liksom ikke den tiden tilbake så jeg storkoste meg♥️ Samme her, det var en magisk tid og angrer ikke et sekund. Det er mer verdt enn gods og gull. Anonymkode: ffcf5...a21 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #31 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette er ren sutring, men jeg vil ikke jobbe!! Jeg vil være hjemmeværende mamma, stelle hus og hjem for mann og barn. Sørge for god og næringsrik mat. Ordne rene klær og kunne stryke mannens skjorter med glede. Jeg vil ikke være et surt, stresset hespetre som hater livet. Men sånn føler jeg meg. Alt er et mas og et jag - kun fordi jeg må selge 8 timer av dagen min til en uinteressant arbeidsgiver (alle arb.givere er uinteressante for meg, jeg vil ta meg av familien, har 0 karrierebehov) for at vi skal kunne ha tak over hodet. Føles så urettferdig og dritkjipt at fordums kvinner har kjempet for dette jaget. De vet ikke hva de hadde, og nå er samfunnet så lagt opp til å være 2 økonomier under samme tak at en skal sitte ekstremt godt i det for å kunne ha noen valgmulighet. Føler meg fanget i en tilværelse andre har satt meg i. og før argumentene kommer: jeg driter i pensjon (min generasjon får sikkert ikke gå av før fylte 80 uansett), jeg driter i at jeg kan velge å gå fra mannen og stå på egne ben (jeg ønsker ikke gå fra mannen, kunne gjerne vært økonomisk avhengig av han), jeg driter i stemmerett og jeg driter i at jeg har samme rettigheter som min mann. Jeg vil bare være i fred, men den valgmuligheten finnes ikke, for jeg har jo så mange rETtigHeTer jeg aldri kommer til å benytte meg av 🙄 Anonymkode: f6e8d...138 Tusen takk til alle rødstrømpene som kjempet for at kjøkkenbenken, hjemmet og barna var fæle ting 🤣...Jeg hadde glatt byttet hele denne pakka mot å jobbe 08-17, komme hjem, for så å måtte måke snø, klippe plen, male hus, skifte dekk osv....Nei, vent litt...Jeg har jo ingen kvinne som er avhengig av NAV...Jeg bor jo alene...Uten en dame som er avhengig av NAV !!!!!! Good luck, chuck !!!!! Anonymkode: 96945...676 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #32 Del Skrevet 4. juni 2023 Men da gjør du vel det da. Hver sin lyst. Anonymkode: 428e4...9b6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #33 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som sagt ; jeg hadde hoppet på borgerlønn om det var et alternativ. Og hva vet du ; kanskje har jeg sparepenger å leve av. Anonymkode: ffcf5...a21 Vet ikke om du er samme men i hovedinnlegg står det jeg ønsker ikke gå fra mannen, kunne gjerne vært økonomisk avhengig av han), jeg driter i stemmerett og jeg driter i at jeg har samme rettigheter som min mann. høres ikke ut som en som klarer seg alene når nannen blir psyko utro voldelig eller stikker Anonymkode: 462d9...052 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. juni 2023 #34 Del Skrevet 4. juni 2023 Sofakona skrev (10 minutter siden): Jo...men jeg klarer å rydde hus,vaske klær og levere og hente barn o barnehagen. Men jeg kan love deg at det blir kjedelige til slutt ..for ikke snakke om hvordan du kan føle deg. Og om du er gift vil plutselig alt stå på deg...og kanskje mannen din ikkje gidder å gjøre noe .du går jo bare hjemme. Og det sosiale....dagene går i ettt Min mann var hjemmeværende i flere år (ikke syk) og elsket det. Han tok 99% av alt og var mye sosial (antar det har noe med hvordan du legger opp dagene dine) 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #35 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke om du er samme men i hovedinnlegg står det jeg ønsker ikke gå fra mannen, kunne gjerne vært økonomisk avhengig av han), jeg driter i stemmerett og jeg driter i at jeg har samme rettigheter som min mann. høres ikke ut som en som klarer seg alene når nannen blir psyko utro voldelig eller stikker Anonymkode: 462d9...052 Jeg er ikke TS nei Anonymkode: ffcf5...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #36 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som sagt ; jeg hadde hoppet på borgerlønn om det var et alternativ. Og hva vet du ; kanskje har jeg sparepenger å leve av. Anonymkode: ffcf5...a21 Med den inflasjonen som er nå er de lite verdt om 15 år. Anonymkode: 35fab...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #37 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke om du er samme men i hovedinnlegg står det jeg ønsker ikke gå fra mannen, kunne gjerne vært økonomisk avhengig av han), jeg driter i stemmerett og jeg driter i at jeg har samme rettigheter som min mann. høres ikke ut som en som klarer seg alene når nannen blir psyko utro voldelig eller stikker Anonymkode: 462d9...052 Forstår dere ikke hvor såkalt borgerlønn kommer fra? (???????) Anonymkode: 96945...676 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #38 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg forstår deg godt. Jeg hadde aldri taklet arbeidslivet. Alt stresset. Anonymkode: e4aa2...2e8 Tjener du ingen penger heller? Anonymkode: d3c30...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #39 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, alle VIL ikke jobbe, og da er nok veien kortere til å kjenne på vondter og utmattelse slik at en kan få trygd for å gå hjemme og være «god» mor. Anonymkode: ee324...333 Hahaha, man får ikke trygd fordi man kjenner på vondter og utmattelse fordi man vil gå hjemme og være " god" mor... Hvis man ikke vil jobbe, da får man rett og slett finne seg en partner som har nok inntekt til å forsørge hele familien alene. Anonymkode: ee805...dc9 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #40 Del Skrevet 4. juni 2023 Kom meg ut av arbeidslivet, ble trygda. Mannen jobber fullt, passer oss utmerket. Jeg styrer alt hjemme, han tar seg av det økonomiske. Så glad jeg slipper å jobbe, det er jo slaveri. Anonymkode: ff8fe...521 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå