AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Journal for åtte måneder siden, etter ettårskontroll med pet- bilder etter ferdigbehandlet lymfekreft, hodgkins lymfom: (en større svulst hadde vokst inn i lungen, nå innkapslet) »Tilkommet pleurela fortykkelser dorsalt, (6X 14 mm) mot venstre underlapp. Beskjedent diffust fortykket pleura baktil langs høyre overlapp, den lader ikke kontrast. Usikkert hva dette representerer, kontroll kan overveies» Jeg spurte kreftlege hva dette kunne være. Måtte mase litt, før hun svarte «mesoteliom». Legene på radium mente imidlertid at jeg lå på en slik måte at bilde ble som det ble. Den siste måneden har jeg hatt seks dager i sengen til sammen, feber som kommer og går. Det svir i bryst og hals (sikkert lungene da?) uten at en forkjølelse bryter ut. Fordi jeg ble sengeliggende på lørdag IGJEN, er jeg brått i full alarmberedskap. Helt sikker på at jeg dør om 11 måneder (prognose på mesoteliom) Kan noen hjelpe meg å tenke positivt, så jeg får sove litt i natt? 😭 JEG VIL IKKE DØ 💔 Anonymkode: 5b783...20e 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 Ingen her kan jo svare deg på det - prøvesvaret sier jo rett ut at det er usikkert hva det er. Anonymkode: 8b8fb...2bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 Du kan be om en second opinion Anonymkode: 52109...0b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Tja, kreft lader jo som regel kontrast, fordi det har mye kar. Mer sannsynlig noe arrvev kanskje? Men du høres jo ikke frisk ut med mye feber, så lurt å gå til lege uansett. Anonymkode: 461e1...525
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Skrevet 4. juni 2023 Takk for svar ❤️ Ser det ikke kommer helt frem, men bildet og journalnotat er åtte måneder gammelt. Det er denne måneden jeg plutselig har blitt hanglete TS Anonymkode: 5b783...20e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Skrevet 4. juni 2023 Men da skulle du i følge din teori ha tre måneder igjen, og da skulle du være enda dårligere. Så det gjør det jo mindre sannsynlig. Men feber over flere dager er uansett lurt å få sjekket. Anonymkode: 461e1...525 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #7 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da skulle du i følge din teori ha tre måneder igjen, og da skulle du være enda dårligere. Så det gjør det jo mindre sannsynlig. Men feber over flere dager er uansett lurt å få sjekket. Anonymkode: 461e1...525 Ja, DET er faktisk sant!! 😱🤗 Nå kan jeg i alle fall sove litt bedre. At jeg ikke har tenkt på det!!! Tusen takk ❤️❤️ TS Anonymkode: 5b783...20e 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, DET er faktisk sant!! 😱🤗 Nå kan jeg i alle fall sove litt bedre. At jeg ikke har tenkt på det!!! Tusen takk ❤️❤️ TS Anonymkode: 5b783...20e 😄 Anonymkode: 461e1...525
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #9 Skrevet 5. juni 2023 Vi har ikke lov til å signere som helsepersonell. Anonymkode: a6b57...4bc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #10 Skrevet 5. juni 2023 Gå til fastlegen og forklar utfordringene og be om en ny ct. Ring også Kreftkoordinator i din kommune og be om en samtale. Å gå rundt i uvisshet er nesten verre enn å faktisk få vite at det er kreft. Angst er av natur irrasjonell, men likevel noe du skal ta på alvor. Ikke la dette få fylle mer enn det trenger ❤️ Anonymkode: 2853a...9d0 1
Perelandra Skrevet 5. juni 2023 #11 Skrevet 5. juni 2023 Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Det er heller ikke tillatt på Kvinneguiden å signere som helsepersonell. Minner om følgende regelpresisering Sitat Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder som omhandler og samtidig gi råd om sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Det gjelder også brukere som med brukernavn signerer med yrkestitler innenfor helsesektoren. Skulle man være registrert med slike brukernavn vil innholdet til gjeldende bruker ha lavere terskel for sletting. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg