Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt det veldig tøft med en baby med kolikk, og fått svært lite tid til å pleie kjærligheten. Samboer sine foreldre har vært å hjulpet oss hver dag, så baby er svært trygg på dem. Vil det være fælt av oss å ta en uke ferie uten baby for å pleie forholdet? 

Anonymkode: 4322f...581

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt det veldig tøft med en baby med kolikk, og fått svært lite tid til å pleie kjærligheten. Samboer sine foreldre har vært å hjulpet oss hver dag, så baby er svært trygg på dem. Vil det være fælt av oss å ta en uke ferie uten baby for å pleie forholdet? 

Ja det er for lenge.  Dere kan nok reise en helg. Men man reiser ikke en uke fra en ettåring. 

Anonymkode: 3e77a...91b

• Liker 23
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig, så ja. Kan ikke besteforeldre bli med på en ferie? 

Anonymkode: 794b2...36e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hadde vore alt for lenge for oss i alle fall. Kva med ei helg i første omgong? Kva om de reiser vekk ei veke, også taklar ikkje babyen det så godt likevel? Då er det ikkje like lett å kome heim fort..

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er for lenge.  Dere kan nok reise en helg. Men man reiser ikke en uke fra en ettåring. 

Hvorfor ikke? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri reist en uke fra en 1åring.

Anonymkode: 77a04...a47

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt hinsides bare å tenke tanken. Stakkars baby 😔

Anonymkode: 9face...775

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt hinsides bare å tenke tanken. Stakkars baby 😔

Hvorfor? Du trenger ikke prøve å fremstille oss som dårlige foreldre eller fæle personer for vi ønsker å ta vare på forholdet. Du ser jeg skriver vi har hatt det ufattelig vanskelig og du prøver å gi meg dårlig samvittighet? Dårlig stil 

• Liker 18
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er bra dere ønsker å pleie forholdet, et barn har det bedre i et hjem med lite krangling og to glade foreldre ❤️ men jeg må nesten si meg enig med de over, en uke borte fra ettåring er lenge. En natt eller en helg er nok bedre - hvis det går fint kan dere jo gjenta turen innen kort tid? 

Anonymkode: c7119...be8

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Du trenger ikke prøve å fremstille oss som dårlige foreldre eller fæle personer for vi ønsker å ta vare på forholdet. Du ser jeg skriver vi har hatt det ufattelig vanskelig og du prøver å gi meg dårlig samvittighet? Dårlig stil 

Absolutt ikke anbefalt: https://www.babyverden.no/familie-2/foreldre/nar-kan-jeg-begynne-a-bruke-barnevakt/

Ett døgn kan dere være borte. 

Anonymkode: 9f970...914

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Fordi det er ikke anbefalt og kan være skadelig. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere trenger ikke èn hel uke for å pleie forholdet, alvorlig talt. Det finnes folk som har det verre enn dere, men fortsatt evner å være gode foreldre.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

News Flash. Dette er ekstremt vanlig. Veldig mange foreldre opplever akkurat dette. Uten å måtte dra fra en ettåring. Start med en helg og se hvordan det går. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare reis med god samvittighet. Vi dro en uke til London da barnet vårt var ett år.

Anonymkode: 43717...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke strukket det lengre enn maks en helg, fredag-søndag. Jeg har gjort dette, reist fredags ettermiddag og kommet hjem søndag på dagen. Da blir det ikke så lenge borte fra barnet. Mitt barn er også veldig nær sin mormor, da jeg bodde hjemme fra hen var nyfødt til rundt 10mnd alderen. Men tross dette, så er det mor (og far) som er det tryggeste for barnet (stort sett). Barnet hadde det helt fint, men savnet meg når kvelden kom og var veldig glad når jeg var tilbake. Så en uke virker veldig lenge, og i mine øyne uaktuelt når barnet kun er 1 år:) 

Anonymkode: 74ccf...4c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest EmKay
Skrevet

Synes du fikk veldig krasse kommentarer her ❤️ Selv om kolikk ikke er uvanlig har man jo ulik kapasitet og takler den type ting forskjellig. Jeg forstår godt at dere trenger litt tid for å komme til hektene og bare være *dere* igjen. 

Men jeg er også litt enig med de over. En uke er lenge for et så lite barn å være uten begge sine primære omsorgspersoner, selv om besteforeldre har vært mye i bildet. Det vil nok gå helt fint, men likevel.
Hva med en weekendtur, eller en langhelg, til å begynne med? Dersom det går bra for både barn og besteforeldre, kan man jo gjerne vurdere en lengre tur neste gang. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er jo bare tull. Besteforeldre som har hjulpet til hver dag men likevel trenger de en hel uke vekk fra ettårigen?

Om dere faktisk får hjelp hver eneste dag burde dere ha mer enn nok til til å pleie forholdet.

Anonymkode: b6e26...6a9

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Maks en helg. Vi hadde også fn meget krevende kolikkbaby, men hadde sldri falt meg inn å reise fra henne en uke gor kjærestetid.

Det er tøft med babyer. Men man reiser ikke fra dem 1 uke.

Anonymkode: f2019...5e7

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

En uke er kanskje litt lenge, hva med en langhelg bare dere to? Og eventuelt en uke sammen med svingers hvor dere får barnepass og egentid på kvelden? 🥰 Full forståelse for at man trenger litt pause og bare være kjærester. 

Anonymkode: 3c62b...0bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En uke er kanskje litt lenge, hva med en langhelg bare dere to? Og eventuelt en uke sammen med svingers hvor dere får barnepass og egentid på kvelden? 🥰 Full forståelse for at man trenger litt pause og bare være kjærester. 

Svigers!!! Ikke svingers 😂

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...