AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Var du selv eller var søsken (om de ble utsatt for det) voldelig mot andre barn under tiden du ble utsatt for det? Evt hvilke andre måter reagerte du på? Anonymkode: b4cea...ab5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 Nei, men jeg utagerte på fritiden som ungdom, hærverk, skulle være en av de tøffe, skulket og tok ikke skolen seriøst, var dust mot lærerne og autoriteter, skulle gjøre alt som var ulovlig rus osv. Jeg kunne også være veldig hissig om noen tråkket meg på tærne. Lært senere i terapi at det var for å ta igjen mot autoritetene hjemme bare at å ta igjen mot de var jo ikke trygt, så da gikk det overdrevent utover andre autoriteter og andre som tråkket på meg . Anonymkode: b6f61...4ac
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men jeg utagerte på fritiden som ungdom, hærverk, skulle være en av de tøffe, skulket og tok ikke skolen seriøst, var dust mot lærerne og autoriteter, skulle gjøre alt som var ulovlig rus osv. Jeg kunne også være veldig hissig om noen tråkket meg på tærne. Lært senere i terapi at det var for å ta igjen mot autoritetene hjemme bare at å ta igjen mot de var jo ikke trygt, så da gikk det overdrevent utover andre autoriteter og andre som tråkket på meg . Anonymkode: b6f61...4ac Som barn var jeg mer sjenert Anonymkode: b6f61...4ac
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Ja, mot lillesøsteren min. Jeg sloss også tilbake mot mamma og pappa, selv om jeg var mye mindre og selvsagt aldri vant. Samme med de som mobbet meg på skolen. Jeg husker at jeg var rasende eller tom og trist hele tiden. Andre måter jeg utagerte/reagerte på: Jeg sluttet å spise (anoreksi), trente veldig mye, leste hauger av bøker, hørte musikk, skrev dikt og malte. Anonymkode: 78c4c...f54 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Skrevet 4. juni 2023 Jeg turte ikke gjøre andre noe. Jeg var redd for å få verre tilbake. Jeg var alltid pliktoppfyllende og ansvarsfull. Jeg skulket ungdomsskolen en del grunnet mine foreldres alkoholvaner, da jeg måtte være barnevakt for småsøsken i helgene var jeg ofte så sliten at skole uteble mandager. Lærerne sendte brev med hjem og truet med barnevern til slutt. Det ble ikke særlig godt tatt imot, jeg husker ett slag.. Jeg glemmer aldri hvor vondt det gjorde, ikke på utsiden men inni sjela mi. Jeg ble straffet dobbelt, grunnet menneskene som skulle gjøre hjemmet mitt en trygg plass gjorde det motsatte. Og ingen på utsiden visste noe, lærerne trodde jeg var lat. Det er veldig vondt å tenke på det den dag idag, jeg er over 30 og har betalt hele mitt voksne liv i form av angst ptsd og depresjon. Anonymkode: aa7e7...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #6 Skrevet 4. juni 2023 Jeg ble ekstremt opptatt av rettferdighet, og hatet når folk var slemme mot andre, og da spesielt mot mine venner. Så som barn, så banket jeg opp mobberne. Men ellers var jeg snill og omsorgsfull, og slo aldri noen som behandlet meg og vennene mine bra. Jeg var og sosialt flink, og hadde mange venner. Jeg var ei lita veldig undervektig jente, men alle mobberne var redd for meg, for ble jeg sint, så ble jeg og sterk. Anonymkode: 57ed4...3f9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #7 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Var du selv eller var søsken (om de ble utsatt for det) voldelig mot andre barn under tiden du ble utsatt for det? Evt hvilke andre måter reagerte du på? Anonymkode: b4cea...ab5 Nei. Mine foreldre slo. Min storebror slo og sparket meg. Jeg gjorde ingenting sånn, var mye yngre enn han. Reagerte? Jeg gjemte meg langt under senga. Om jeg ikke ble kastet nedi den bekmørke kjelleren og stengt der til leggetid… Det blir ikke å få besøk på noe sykehjem fra meg, for å si det sånn. Anonymkode: 4693f...d6a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #8 Skrevet 4. juni 2023 Jeg var veldig sjenert og veldig utagerende på samme tid. Det skulle liksom ingenting til for at jeg ble aggressiv mot andre, og veldig selvrettferdig. Samtidig hadde jeg problemer med å si hva jeg mente eller ville. Jeg ble holdt psykisk nede og ikke hørt som meg selv gjennom hele barndommen, så det handlet nok mye om behovet for å synes og høres. Har jobbet mye med dette som voksen òg, for har gått mye i krig på feil måte. Anonymkode: bbdd9...484
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #9 Skrevet 4. juni 2023 Ja. Var voldelig og slem mot venninner. Anonymkode: ab39f...c90
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #10 Skrevet 4. juni 2023 Ja. Jeg slo venninner og var stadig i slåsskamp. Hvorfor barnevernet ikke ble varslet forstår jeg ikke. Anonymkode: 37deb...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå