Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 50 stk 30-40 meter høye furutrær i syd for huset, de skygger for sola for oss og 2 naboer.
Tomten trærne står på er ikke bebygd og grunneieren bor etpar kilometer unna. Han nekter å felle trærne med begrunnelsen at de alltid har stått der og at han liker trær.
De står så langt unna våre tomtegrenser at de ikke kommer inn under lovens bestemmelse om maks høyde på 3 x avstand til tomtegrense.
Ingen vil få økt innsyn om trærne fjernes.

Hva synes dere om dette?

Anonymkode: f42bf...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

50 stykk er jo litt. En sånn gruppe trær kan huse mye liv og kan være ett lite økosystemet. Ikke det svaret du ville ha. Men første jeg tenkte.

Anonymkode: 4f524...c96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har trær rundt hele huset jeg. Noe jeg må forvente når jeg bor i skog. 

Anonymkode: 2c221...6b7

• Liker 5
Skrevet

50 trær er et skogholt og noe dere visste om da dere kjøpte eiendommen deres. Så selv om det kan føles kjipt å miste sol deler av dagen, er dette bare en slik ting som man må godta at er slik. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flytt og la trærene stå. Å felle 50 trær ulovlig kan gjøre deg til gjeldsslave resten av livet, fordi naboen kan kreve at du anskaffer 50 fullvokste furutrær til å erstatte de eksisterende dersom du hugger dem.

Anonymkode: 9d35a...a38

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Ulven said:

50 trær er et skogholt og noe dere visste om da dere kjøpte eiendommen deres.

Vi har arvet huset og trærne var små den gang mine foreldre bygget.

Vi er godt kjent med konsekvenser det kan få å felle trær på annens eiendom.

Anonymkode: f42bf...8fa

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (På 4.6.2023 den 18.58):

50 trær er et skogholt og noe dere visste om da dere kjøpte eiendommen deres. Så selv om det kan føles kjipt å miste sol deler av dagen, er dette bare en slik ting som man må godta at er slik. 

Vi har også mange trær rundt oss - langt over 30, som tar endel sol. De var der ikke da vi kjøpte eiendommen, men har vokst jevnlig…. Ikke alt man vet når man kjøper hus ;) 

Anonymkode: c2ce9...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...