AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #1 Skrevet 4. juni 2023 Hva gjør man egentlig når naboen høytrykksspyler bilen rett ved terrassen der man sitter helt i ro og spiser middag? De ser oss og skjønner jo det ikke er kult å bli fuktige med vann fra spylingen, og ikke minst LYDEN. Det er jo ikke lov heller, men jeg kan jo ikke akkurat gå bort og si det ikke er lov- høres jo ut som en tiåring. Så spørsmålet er, hva gjør man egentlig? Vi endte jo opp med å måtte rydde sammen alt og gå inn, bare fordi ingen av oss tør å si fra, og vet ikke hvilken formulering som hadde vært ok. Anonymkode: 97898...545 1
000VF000 Skrevet 4. juni 2023 #2 Skrevet 4. juni 2023 HEI, KAN DU GI FAAN? VI BLIR VÅTE HER VI SITTER!!!! Sånn hadde jeg løst det. 14 1 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør man egentlig når naboen høytrykksspyler bilen rett ved terrassen der man sitter helt i ro og spiser middag? De ser oss og skjønner jo det ikke er kult å bli fuktige med vann fra spylingen, og ikke minst LYDEN. Det er jo ikke lov heller, men jeg kan jo ikke akkurat gå bort og si det ikke er lov- høres jo ut som en tiåring. Så spørsmålet er, hva gjør man egentlig? Vi endte jo opp med å måtte rydde sammen alt og gå inn, bare fordi ingen av oss tør å si fra, og vet ikke hvilken formulering som hadde vært ok. Anonymkode: 97898...545 Man må jo si fra… «Hei, beklager men vi blir våte her. Kan du flytte deg/gjøre det et annet sted?» Anonymkode: d1508...4b1 11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Vannet kommer ikke direkte på oss, så vi ble ikke våte, bare fuktige pga damp Anonymkode: 97898...545
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #5 Skrevet 4. juni 2023 Men det sier seg jo selv at du må si ifra. Hvis ikke så må du bare akseptere det da, og det er greit det også. Nå er det litt sent, men neste gang hvis det skjer igjen. Anonymkode: d1508...4b1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #6 Skrevet 5. juni 2023 Jeg ville bare spurt om dem ikke vennligst kunne ventet til vi var ferdig spise. Med en del nordnorske uttrykk imellom. Hadde det ikke hjulpet, så ville jeg ventet til de selv spiste middag ute, å så tatt en øve-time på blokkfløyte ute... Anonymkode: 5a5ac...9fe 6 1
newman01 Skrevet 6. juni 2023 #7 Skrevet 6. juni 2023 On 6/4/2023 at 6:29 PM, AnonymBruker said: Hva gjør man egentlig når naboen høytrykksspyler bilen rett ved terrassen der man sitter helt i ro og spiser middag? De ser oss og skjønner jo det ikke er kult å bli fuktige med vann fra spylingen, og ikke minst LYDEN. Det er jo ikke lov heller, men jeg kan jo ikke akkurat gå bort og si det ikke er lov- høres jo ut som en tiåring. Så spørsmålet er, hva gjør man egentlig? Vi endte jo opp med å måtte rydde sammen alt og gå inn, bare fordi ingen av oss tør å si fra, og vet ikke hvilken formulering som hadde vært ok. Anonymkode: 97898...545 Det er da lov til å bruke en høytrykkspyler på en vanlig hverdag. Normale mennesker ville reist seg og spurt om naboen kunne ventet med å vaske bilen til middagen var ferdig pga. vannstøv i lufta. Ikke alltid man tenker over at vannstøvet kan vandre bortover med vinden 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 "Kan du spyle litt lenger borte på terrassen først, vi spiser og blir våte når du spyler nær oss" Anonymkode: 5e392...72c 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 newman01 skrev (3 minutter siden): Det er da lov til å bruke en høytrykkspyler på en vanlig hverdag. Normale mennesker ville reist seg og spurt om naboen kunne ventet med å vaske bilen til middagen var ferdig pga. vannstøv i lufta. Ikke alltid man tenker over at vannstøvet kan vandre bortover med vinden Det her var skrevet på søndag. Anonymkode: 3a9c1...cfa 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Skrevet 6. juni 2023 Unnskyld! Kunne du ventet med å spyle til vi er ferdige med å spise middag? Det bråker veldig og vi får vanndampen i maten. Vi er ferdige om en halvtimes tid, så da kan du begynne igjen. Det er bare å henvende seg på en hyggelig og saklig måte, så vil de aller fleste vise forståelse og gjøre som du ber om. Anonymkode: 12eba...ed5 2 2
newman01 Skrevet 6. juni 2023 #11 Skrevet 6. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det her var skrevet på søndag. Anonymkode: 3a9c1...cfa Hmm, ja det er sant. Så bare dateringen på siste post jeg. Jeg bruker spyleren på søndager jeg. Og gressklipper. Og drill og sag og hekkesaks. Som de fleste andre i nabolaget mitt. Men jeg ville nok vurdert å utsatt endel støyende arbeid i umiddelbar nærheten av naboen om de satt og spiste middag.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Skrevet 6. juni 2023 newman01 skrev (12 minutter siden): Det er da lov til å bruke en høytrykkspyler på en vanlig hverdag. Normale mennesker ville reist seg og spurt om naboen kunne ventet med å vaske bilen til middagen var ferdig pga. vannstøv i lufta. Ikke alltid man tenker over at vannstøvet kan vandre bortover med vinden Normale mennesker ville nok reist seg å bedt naboen vente ja, men normale mennesker ville ikke begynt med høytrykkspyler like ved der noen sitter å spiser. Folk flest klarer å tenke seg at det er en fryktelig slitsom lyd... i tillegg til vanndampen... Og når man i tillegg ser at naboen velger avbryte middagen å rømme inn, da burde man klare gå bort å be om unnskyldning. Anonymkode: 5a5ac...9fe 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Skrevet 6. juni 2023 Naboen der jeg bodde før stod med hageslangen å sprutet rett mot meg som lå å solte meg. Madrassen og puta og jeg ble kliss våt. De trakasserte meg så mye at jeg måtte flytte for å få fred. Anonymkode: a50df...d94 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #14 Skrevet 7. juni 2023 Jeg stod å malte da naboen plutselig skulle høytrykk spyle sin veranda. Han er en tykk ekkel dritt sekk. Anonymkode: e161e...313
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #15 Skrevet 7. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 18.29): Hva gjør man egentlig når naboen høytrykksspyler bilen rett ved terrassen der man sitter helt i ro og spiser middag? De ser oss og skjønner jo det ikke er kult å bli fuktige med vann fra spylingen, og ikke minst LYDEN. Det er jo ikke lov heller, men jeg kan jo ikke akkurat gå bort og si det ikke er lov- høres jo ut som en tiåring. Så spørsmålet er, hva gjør man egentlig? Vi endte jo opp med å måtte rydde sammen alt og gå inn, bare fordi ingen av oss tør å si fra, og vet ikke hvilken formulering som hadde vært ok. Anonymkode: 97898...545 Kan jo si at det hadde vært fint om de kunne vente til dere var ferdig med middag før de spylte bilen. Jeg sa til naboen her som spredde møkk. At jeg skjønte godt de måtte gjøre det når det var mulighet. Men kl 17 på en fredag aften. Isåfall hadde satt pris på om de da begynte på andre siden av jordet. Da terrassen er ca 20-30 meter fra møkksprederen. Etter det har de ikke spredd møkk midt i middag på helg akkurat utenfor huset Anonymkode: 90db0...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #16 Skrevet 8. juni 2023 newman01 skrev (På 6.6.2023 den 9.39): Hmm, ja det er sant. Så bare dateringen på siste post jeg. Jeg bruker spyleren på søndager jeg. Og gressklipper. Og drill og sag og hekkesaks. Som de fleste andre i nabolaget mitt. Men jeg ville nok vurdert å utsatt endel støyende arbeid i umiddelbar nærheten av naboen om de satt og spiste middag. Jeg klipper ikke plen en gang når naboene sitter ute. Jeg skal alltids klare å ta det på tidspunkter når de ikke nyter solen. Anonymkode: 51934...4a4 1
newman01 Skrevet 8. juni 2023 #17 Skrevet 8. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg klipper ikke plen en gang når naboene sitter ute. Jeg skal alltids klare å ta det på tidspunkter når de ikke nyter solen. Anonymkode: 51934...4a4 Da måtte jeg enten vært arbeidsledig så jeg kunne gjort det mens naboer var på jobb, eller ventet på regnvær... Upraktisk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #18 Skrevet 8. juni 2023 newman01 skrev (8 minutter siden): Da måtte jeg enten vært arbeidsledig så jeg kunne gjort det mens naboer var på jobb, eller ventet på regnvær... Upraktisk. Ja, huff. Tenk på måtte ta hensyn til noen. Upraktisk, altså... Anonymkode: 09c19...6e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå